Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe eemeli, kokoomus ja itse itsensä maksava veroale  (Luettu 886 kertaa)

icefarmer

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • vastustan
mehän muistamme että eemelillä on ollut vähän skeptinen  näkökanta näihin itse itsensä maksaviin systeemeihin, taitaa mtk.n  jäsenmaksu olla niitä ainoita maksuja jotka itse isensä tienaa aivan aikuisten oikeasti...

vai uskooko eemeli kokoomuksen hokkuspokkustemppuihin,  kaikkonen ainakin tuntuu ajattelevan että nyt ei tarvi edes piikikkäitä kommenteja heittää hallituksen tilanteesta ja talouspolitiikasta :o :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Eemeli

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mitäs vasemmistokepu ulvoo ja kiukuttelee nyt heti näin aamusella.
Taasko hallitus sammuttaa väärin.
Se on sitten taas vasemmistokepulla välikysymyksen paikka.

Eläkelläisviljelijä

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Veronalennukset on periaatteessa hyvä asia. Mutta tuo selitys, että yli sata tonnia tienaavat tekisivät ahkerammin töitä, kun niille antaa 3000 vuodessa lisää euroja.
Mitä oon jutellut noiden dipl inssien ja lääkäreiden kanssa, niin lomalle ne lähtee sillä 3 tonnilla.

Apilas Jr.

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
"Dynaaminen vaikutus" on uusi tapa sanoa, ettei sanojalla ole mitään hajua mitä vaikutukset on, mutta toivoo niiden olevan omien tavoitteiden mukaisia.  ;D

Kyllä  mulle raha kelpaa niinkuin kelle tahansa muulle, mutta onhan tää varsin koomista että nyt löytyi laarin pohjalta pari miljardia veronalennuksiin, velkarahalla.  Käytännössä riikka&Petteri totesivat, että velkatavoitteet voi vetää viemäristä alas, ja alkavat jakamaan rahaa omalle porukalle. Ja omalla porukalla tässä tarkoitetaan kokoomuksen äänestäjiä, ei persujen.

Lainaus
Hallitus teki keskiviikkona talouspolitiikassaan suorastaan hämmästyttävän täyskäännöksen. Se päätti puoliväliriihessään keventää palkansaajien ja yritysten verotusta peräti noin kahden miljardin euron edestä. Myös uusia menolisäyksiä tulee satojen miljoonien eurojen edestä.

Vielä vuosi sitten rahaa ei hallituksen mukaan ollut juuri mihinkään, ja hallitus teki miljardien eurojen edestä lisäleikkauksia ja veronkiristyksiä. Julkinen velkaantuminen ei ole lähtenyt taittumaan, vaan viime vuonna alijäämä eli tulojen ja menojen erotus kasvoi lähes yhtä suureksi kuin koronapandemian alussa.

Erityisen huomionarvoista on, että hallituksen varsinaisessa kehyspäätöksessä ja valtiovarainministeriön tulevassa ennusteessa velkasuhteen kasvu ei kansliapäällikkö Juha Majasen mukaan pysähdy lainkaan. Hallitus vippaa siis rahaa eläkerahastosta, jotta velkasuhteen kasvu pysähtyisi väliaikaisesti edes toiveikkaassa ”skenaariolaskelmassa”.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011188207.html

"How dare you godless bastards step on my land?
How dare you touch my daughters and sons?
This will be your last steps, unless you turn
Put your two-headed eagle in your arse and run!"

-Ignea-

Eläkelläisviljelijä

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mielenkiintoista että eilisillä päätöksillä hallitus haluaa sitoa seuraavan hallituksen kädet nippusiteellä.
https://yle.fi/a/74-20157737

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
niin,   kuis monta niitä yli 8 tonttua kuussa hankkivia olikaan?   ja net varmasti kotomaaahan jättää net tonnin säästöt...

icefarmer

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • vastustan
niin,   kuis monta niitä yli 8 tonttua kuussa hankkivia olikaan?   ja net varmasti kotomaaahan jättää net tonnin säästöt...
tuhannen taalan kysynys onkin pettikö kokoomus etelän viljanviljelijäyt jälleen kerran ja tarjosi suurimman lahjan hopeatarjottimella näppylähanska-kokoluokan tissinkoittajille :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Eläkelläisviljelijä

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
mehän muistamme että eemelillä on ollut vähän skeptinen  näkökanta näihin itse itsensä maksaviin systeemeihin, taitaa mtk.n  jäsenmaksu olla niitä ainoita maksuja jotka itse isensä tienaa aivan aikuisten oikeasti...

vai uskooko eemeli kokoomuksen hokkuspokkustemppuihin,  kaikkonen ainakin tuntuu ajattelevan että nyt ei tarvi edes piikikkäitä kommenteja heittää hallituksen tilanteesta ja talouspolitiikasta :o :o :o :o :o

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011188007.html
Ei tästä voi kyllä kateelliseksi tulla, jos joku työllään ansaitsee nuo eurot.
Lähipiirissä näit dipl inssejä ja lääkäreitä. Hyvä että pärjäävät. Voivat vaihtaa sähkömersuja useammin.
  Mutta tuota en tiiä onko järkevää tuo yhteisöveron oli lasku. Luulen että ei Kesko investoi Suomeen yhtään enempää kuin nytkään. Vaikka ois varaa. Kyllä se maksaa ylimääräiset ulos osinkoina kuten pörssiyhtiön lain mukaan kuuluu tehdä. Jakaa omistajilleen.

Talepan

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kiti kiti vali vali..
Tilaa vaikka pitsa.

Antidesantti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Kyllä  mulle raha kelpaa niinkuin kelle tahansa muulle, mutta onhan tää varsin koomista että

Elikkä teile komukoile ei veroalet siis kelepaa. Ai niin, eihän teilä toishalta ole mitä verottaakhan...    🎅
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

Antidesantti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Mitä oon jutellut noiden dipl inssien ja lääkäreiden kanssa

Et oo teheny nuin...    🎅

"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
mahtaa se korventaa nuita kun ihan ite sepe haastaa niille..   mut ohan se hyä kun saabi kunnon palkalliset jotain etuja...   eikä aina nuille paskatöitä pakertaville tuunareille...   alkaa kohta jo taas ylityön teko kannattaa..

Eläkelläisviljelijä

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mitä oon jutellut noiden dipl inssien ja lääkäreiden kanssa

Et oo teheny nuin...    🎅

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011188007.html

Mutta tuota en tiiä onko järkevää tuo yhteisöveron oli lasku. Luulen että ei Kesko investoi Suomeen yhtään enempää kuin nytkään. Vaikka ois varaa. Kyllä se maksaa ylimääräiset ulos osinkoina kuten pörssiyhtiön lain mukaan kuuluu tehdä. Jakaa omistajilleen.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
mut kiva kun taas nuo tallousviisaat mollaa tuonkin jutun..    kunpi sit onkaan oikeessa,   sen aika näyttää...    ja enppu on tyytyväinen..

Apilas Jr.

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kyllä  mulle raha kelpaa niinkuin kelle tahansa muulle, mutta onhan tää varsin koomista että

Elikkä teile komukoile ei veroalet siis kelepaa. Ai niin, eihän teilä toishalta ole mitä verottaakhan...    🎅

Koeta nyt päättää, onko se velanotto hyvä vai huono asia, koska lisävelalla nämäkin veronalennukset rahoitetaan.  Ihan turha kenenkään jeesustella edellisen hallituksen velanotosta, kun nykyinen löi hanskat tiskiin velkasuhteen kääntämiseksi jos 2 vuoden jälkeen.

Viimeksi muokattu: 24.04.25 - klo:19:33 kirjoittanut Apilas Jr.

"How dare you godless bastards step on my land?
How dare you touch my daughters and sons?
This will be your last steps, unless you turn
Put your two-headed eagle in your arse and run!"

-Ignea-