Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe uutet autot  (Luettu 145311 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71720
Vs: uutet autot
minkäs takia liikkennekameroissa on jonoja jokka seisoo aamulla ja sit iltapäivällä?    mikkelissä saa ruuhkan jo kolme autoa..     kait nuo virastot ja muut aukeaa tuolla ruuhkasuomessa samaan aikaan kuin peräseutuillakin?     ja työläiset kuuluu liikkuvan tuolla maantielläkin joka päivä samoihin aikoihin.   aamusella 8 jälkeen ei meinoo päästä traktorilla sekaan ja ja iltapäivällä 16 jälkeen sama homma..    miä en muusta tietä.   en ole ollu kellokorttihommissa kaupuntissa..

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10960
Vs: uutet autot
Nytkö se Oksa alkaa sitten vaatimaan pidempiä ajomatkoja, jotta auto kerkiää lämpiämään ja start/stop turhaanpäiväisyyden käyttämistä, koska sellainen turhake on autoon kerran laitettu  ;D

Meillä on yhdessä autossa toi turhake ja ikinä ei käytössäni ole sammunut  ;D Tosin en oo usein sillä ajanutkaan. Talvella ainakin taitaa lukea aina, että jännnitteen alhaisuuden takia toiminto on poistettu käytöstä.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4276
Vs: uutet autot
kyllä näkee että oksalla on hyvin vähän kokemusta noista kaupunkiajeluista, noo eipä siellä mikkelissä niin kovin paljo sitä liikennettä ole. eipäsiitä pääse kokemukseen. mut kyllä selitystä tulee enempi kuin tarpeeksi. sitä se on kun ryyppy päällä ajelee.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27810
  • vastustan
Vs: uutet autot
Nå jaa, mä käytän ja kyllä juurikin päinvastoin miten se start-stop on tarkoitettu. Kaupungissa pois päältä. Ärsyttävintä on hitaassa pysähtelevässä jonossa kun se sammuttaa auton liian herkästi ja liikkelle lähtö ei tapahdu pehmeästi. Maantieajossa laitan joskus varotoimenpiteenä päälle. Vaikka tiedän, teidän kaikkien tavoin olevani maailman paras kujettaja, ;D  niin silti voi sattua jotain, vaikkapa kolari tai ulosajo niin moottori sammuu, estäen mahdolliset seuraukset vaikka palon syttyminen tms.
Onkoha automerkkien ja mallien välillä eroja miten tuo start-stop toimii? Tiguanissa se on minulla aina päällä, auto sammuu kun laittaa vaihteen vapaalle, ja käynnistyy kun laittaa vaihteen päälle tai liikuttaa rattia.  Jos moottori ei ole ehtinyt lämmetä niin silloin start-stop ei reagoi pysähdyksiin. Ei mikään ongelma, päinvastoin mukavaa ettei auto turhaan tupruta pakokaasuja valoissa seistessä.
Taitaa olla oletusasetus kaikissa autoissa aina päällä. Kuulin että huolto voi sen vaihtaa päinvastoin.  Minä en siitä oikein pidä juuri siksi kun se liikkeelle lähtö tapahtuu pienellä viiveelä kun moottorin pitää ensin käynnistyä, varsinkin tiheään toistuvissa lyhyissä pysähdyksissä se häiritsee.
onko tuo start top systeemi vain automaattivaihteisissa autoissa, siinähän voi manuaalin kanssa puhelin korvalla tai kourassa  aamuväsyissä saada jotaain miekenkiintoiskin kait aikaan liikennevaloissa  :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4276
Vs: uutet autot
mikäs mettäläinen tää iisivarmari on kun ei ole tuollasees tartti toppi autoon tutustunut,ihan kait porolla ajellut näemmä vai onko koiravaljakko käytöss.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4955
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: uutet autot
Mulla oli start/stop -systeemi jo -84 brasilian LX Escortissa. 
Kun pysähtyi ja päästi tyhjäkäynnille niin sammui.  Talvella johtui kaasarin jäätämisestä ja kesällä hapettumahitusista kaasarin suuttimissa... käymään ei kyllä lähtenyt automaattisesti :-(

jupe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 702
Vs: uutet autot
Mulla oli start/stop -systeemi jo -84 brasilian LX Escortissa. 
Kun pysähtyi ja päästi tyhjäkäynnille niin sammui.  Talvella johtui kaasarin jäätämisestä ja kesällä hapettumahitusista kaasarin suuttimissa... käymään ei kyllä lähtenyt automaattisesti :-(

Eikö tuo sitten ole vain automaattinen stop systeemi?

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71720
Vs: uutet autot
on se tuo auto tooosi tärkiä elin evplle!    hauskaa kun ei usko että muut ei ole ihan samanlaisia kui hää..     miä tunnen monta muutaki joka ei moiseen ole etes tutustunna..  ajelevat peruskoslilla..   ja iäkkäilläki..   joku jopa uutemmallakin..

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10960
Vs: uutet autot
Nå jaa, mä käytän ja kyllä juurikin päinvastoin miten se start-stop on tarkoitettu. Kaupungissa pois päältä. Ärsyttävintä on hitaassa pysähtelevässä jonossa kun se sammuttaa auton liian herkästi ja liikkelle lähtö ei tapahdu pehmeästi. Maantieajossa laitan joskus varotoimenpiteenä päälle. Vaikka tiedän, teidän kaikkien tavoin olevani maailman paras kujettaja, ;D  niin silti voi sattua jotain, vaikkapa kolari tai ulosajo niin moottori sammuu, estäen mahdolliset seuraukset vaikka palon syttyminen tms.
Onkoha automerkkien ja mallien välillä eroja miten tuo start-stop toimii? Tiguanissa se on minulla aina päällä, auto sammuu kun laittaa vaihteen vapaalle, ja käynnistyy kun laittaa vaihteen päälle tai liikuttaa rattia.  Jos moottori ei ole ehtinyt lämmetä niin silloin start-stop ei reagoi pysähdyksiin. Ei mikään ongelma, päinvastoin mukavaa ettei auto turhaan tupruta pakokaasuja valoissa seistessä.
Taitaa olla oletusasetus kaikissa autoissa aina päällä. Kuulin että huolto voi sen vaihtaa päinvastoin.  Minä en siitä oikein pidä juuri siksi kun se liikkeelle lähtö tapahtuu pienellä viiveelä kun moottorin pitää ensin käynnistyä, varsinkin tiheään toistuvissa lyhyissä pysähdyksissä se häiritsee.
onko tuo start top systeemi vain automaattivaihteisissa autoissa, siinähän voi manuaalin kanssa puhelin korvalla tai kourassa  aamuväsyissä saada jotaain miekenkiintoiskin kait aikaan liikennevaloissa  :-\ :-\ :-\ :-\

Löytyy manuaaleistakin. Kuten kirjoitin, niin ikinä en ole huomannut että olisi sammunut. En tiedä mikä käyttämäni yhdistelmä ei sovi turhakkeen ajatusmaailmaan. Onko se jalka kytkimellä tai vaikka vaihteiden sohlaus siinä samalla parkissa ollessa.   ;D Ja tosiaan sen verta viisas, että talvella , kun on lasin ja persustan lämppäriä päällä ei anna sammutella jännitteen alhaisuuden takia.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4276
Vs: uutet autot
on se tuo auto tooosi tärkiä elin evplle!    hauskaa kun ei usko että muut ei ole ihan samanlaisia kui hää..     miä tunnen monta muutaki joka ei moiseen ole etes tutustunna..  ajelevat peruskoslilla..   ja iäkkäilläki..   joku jopa uutemmallakin..
Kyllä auto on välttämättömyys täällä meidän seutuvilla, 25 kiloometriä on matkaa lähimpiin kauppoihin. Ei viitti traktorilla jyryytellä tuollasta matkaa. Ja olen kyllä ajat sitten huomannut, että tietämyksesi teknikasta ja seen kehityksestä on tosi alkeellista mut sehän näemmä monelle perusominaisuus. Ja tuo start stop ominaisuus on ollut jo 2010 vuoden passatissa mulla, vissiin jo aiemmissakin vuosimalleissa, joten ei mikään tämän päivän juttu. Enkä kyllä tykännyt tuosta omnaisuudesta. sori siitä että tykkäänn autoista.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71720
Vs: uutet autot
okei.   sori siitä.   elä hermostu.    täältä on 22 kilsaa kaupuntiin ja kosla pakko olla mut pärjää vanhallakin.     mut onko nuo ominaisuutet ihan tarpeen joka koslassa?      tuossa just manas kaveri kun ei taho löytää kahvoilla varustettua uutenpaa koslaa kun se seisoo taivas alla ja ei meinaa päästä sisälle kun nuo lipakkeet tahtoo jäätyä näillä keleillä talvessa..     olikos se volskussa jossa kahva liikuu kun ovea avaa ja niitä sit tuolla pajalla korjailtu..      miä en autoista tietä mitään.   kun en koskaan ole moisella etes ajellu..   pelkkiä kulkuvälineitä miulla ollu..

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2675
  • Etelä-Karjala
Vs: uutet autot
ei taho löytää kahvoilla varustettua uutenpaa koslaa kun se seisoo taivas alla ja ei meinaa päästä sisälle kun nuo lipakkeet tahtoo jäätyä näillä keleillä talvessa

Kannattaisko uuden auton sijaan ja/tai lisäksi investoida autokatokseen/-talliin..?
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71720
Vs: uutet autot
monellanäkyy tuo kosla seisovan rapun poskessa..   lie siihen joku syy..?

Kaikki

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1819
Vs: uutet autot
33 sivua jo etsitty oksalle autoa  ::)

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4955
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: uutet autot
Mulla oli start/stop -systeemi jo -84 brasilian LX Escortissa. 
Kun pysähtyi ja päästi tyhjäkäynnille niin sammui.  Talvella johtui kaasarin jäätämisestä ja kesällä hapettumahitusista kaasarin suuttimissa... käymään ei kyllä lähtenyt automaattisesti :-(

Eikö tuo sitten ole vain automaattinen stop systeemi?

Niinhän se.
Semi-automatic eli käynnistyspuoli (ja manailu) on jätetty vielä kuljettajan omaan harkintaan ja torven soittaminen on sallittu pelkästään takana odottaville :-)

Mutta asiaan. Suomen olosuhteissa tuo start/stop on kyllä jokseenkin turhake. Ei täällä niin suuria aikoja seistä paikoillaan että siinä ajassa syntyvät päästöt ratkaisisivat maailman tuhon. Varsinkin kun mainittu systeemi ei puutu asiaan moottorin ollessa vielä kylmä jolloin päästötkin ovat suurimmillaan.
Onneksi ei puutu.