Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe uutet autot  (Luettu 145289 kertaa)

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9454
Vs: uutet autot
Autoista ja moottoreista vielä...

https://www.is.fi/autot/art-2000011043258.html

Tehdään kaikenlaisia hienoja juttuja, jotka palkitaan samalla tavalla, kuin neuvostoliitossa sai kunniamerkkejä.

Jospa joskus vielä koittaa aika, kun laitteet ovat kestäviä ja hyviä.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12803
Vs: uutet autot
Hyvä ja kestävä on katastrofi jälkimarkkinoinnin kannalta. Mutta jos auto tehtäisiin reilusti kertakäyttötuotteeksi, niin ongelmaa ei olisi. Elinikä siis kuin mustekasetilla. Siruun ohjelmoidaan loppumishetki. Sitikalla se olisi 29.999 km.
Sähköautoille sama juttu. Lopuksi akuston voisi kääntää tallin seinustalle pystyyn ja laittaa sen latautumaan pörssisähkön hintaa haistelevan lataamishärpäkkeen taakse.

Viimeksi muokattu: 21.02.25 - klo:12:37 kirjoittanut pig24

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71720
Vs: uutet autot
hesarin viikossa oli juttua kuin ajaa sahkyautolla...   kahva etellä jäätiköllä...   kantsii lukia kun pääsee siihen..     ohan se pikasen toista ajaa kun kosla kiihtyy sataseen muutamassa sekunnissa kuin kymmenissä sekunnissa...   ja etelän teillä....

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4276
Vs: uutet autot
voi sinnuu pikkusta ukkelia, mitä tuollasista. Ole nyt enempi murheissasi kuin nuo etelän vetelykset luistele hihtolomiltaan takaisin  kun on niin luistava keli ja sähkyautoissa sitä virtaa vielä piisaa paluumatkaankin, kunhan hiukkasen latailee välillä. Kahva edellä paahtavat kahva edellä  nelostiellä ( joka on toella varsinainen kinttupolku). Mees ny tutimaan välillä, se tekis sulle hyvää.Alkaa hiukan humeetissasi jyllään se katteuven piru.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71720
Vs: uutet autot
ja mikä se tuo humeeti mahtaa olla?   en koskaan täälläpäin moista kuullukaan.   missä lie m moista "kieltä" käyttävät?      ja nelostie tosiaan kinttupolku niin kuin muutkin suomen tiet.        ja miun ei tartte ketään katehtia kun itellä menöö ihan hyin ja samaa toivon muillekii..     mut ikävä kun joillain ei moista...

Rakkine

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2995
  • Moon oikees, soot vääräs.
Vs: uutet autot
Otetaan esimerkiksi vakionopeuden säädin, omassa autossa sellainen on, muta en ole vaivautunut edes selvittämään, miten se laitetaan päälle, koska se on aivan turha. Esim. Nelostiellä kun ajaa, niin nopeusrajoitukset vaihtelevat koko ajan. Ei sitä siellä voi käyttää, ehkä moottoritiellä hiljaisen liikenteen aikana, mutta ei sielläkään, jos on normaali päiväliikenne, täysin turha ominaisuus ainakin  mulle.

Paalimies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2211
Vs: uutet autot
Tässä kylällä on yhteen tylppänokka Hiaceen tulossa miljoona mittariin.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71720
Vs: uutet autot
tuo taas osottaa kuin on auto kestävä jos huollattaa sen ja miks vaihtaa kun kuljettaa...  mikä onkin sen tärkein tehtävä...   eikä se et aiheuttaa muka kateutta naapuriin..      tossa jus kyselin JOS luopuis tojosta ja vaihtais johonki muuhun ni myyjä kysy ;   miks??     ehjä ja liki ruosteeton ja tekniikka kunnossa ni miks vaihtaa??    mut kun miulla ei ole naaprille näytettävä et uuten paskan sain kait? halavalla!!!

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7382
  • karkki vai keppana?
Vs: uutet autot
Otetaan esimerkiksi vakionopeuden säädin, omassa autossa sellainen on, muta en ole vaivautunut edes selvittämään, miten se laitetaan päälle, koska se on aivan turha. Esim. Nelostiellä kun ajaa, niin nopeusrajoitukset vaihtelevat koko ajan. Ei sitä siellä voi käyttää, ehkä moottoritiellä hiljaisen liikenteen aikana, mutta ei sielläkään, jos on normaali päiväliikenne, täysin turha ominaisuus ainakin  mulle.
Kohta kolmekymmentä vuotta ollut käytössä (TDI moottorien myötä) käytän kyllä lyhyelläkin pätkällä ja vaihdan nopeuden sille rajoitukselle. Ne jotka ei käytä vakionopeuden säädintä on juuri niitä jotka menevät ohi ja ovat hetken kuluttua edessä tien tukkona kun olen ajanut vakkarilla koko ajan samaa nopeutta.
pessimisti ei pety!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71720
Vs: uutet autot
tuo mittarivrhe on aika hauska.  joillain renkailla on älytön ja toisilla sit melkein olematon...   mut eihän enää ole missään näyttötauluja mistä tuon nopeusern vois havaita.   ite moista manannu..    kun mittari näyttää satasta ni nopeus voi olla 90 tahi 110 ...   selitäppä sit polliisisetälle!!!

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7382
  • karkki vai keppana?
Vs: uutet autot
tuo mittarivrhe on aika hauska.  joillain renkailla on älytön ja toisilla sit melkein olematon...   mut eihän enää ole missään näyttötauluja mistä tuon nopeusern vois havaita.   ite moista manannu..    kun mittari näyttää satasta ni nopeus voi olla 90 tahi 110 ...   selitäppä sit polliisisetälle!!!
Navigaattorista sen näkee tai puhelimesta.
pessimisti ei pety!

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27810
  • vastustan
Vs: uutet autot
Otetaan esimerkiksi vakionopeuden säädin, omassa autossa sellainen on, muta en ole vaivautunut edes selvittämään, miten se laitetaan päälle, koska se on aivan turha. Esim. Nelostiellä kun ajaa, niin nopeusrajoitukset vaihtelevat koko ajan. Ei sitä siellä voi käyttää, ehkä moottoritiellä hiljaisen liikenteen aikana, mutta ei sielläkään, jos on normaali päiväliikenne, täysin turha ominaisuus ainakin  mulle.
uutta koslaa vaan alle niin voit ilmoittaa vaan että nyt sitä sataa  kiitos ja turvaväli 90 metriä, lähemmäksi et mene edelläajavaa.

eihän nykyään traktoriakaan kukaan arvonsa tunteva suostu ajamaan jalkakaasulla, eturiviäiset ei edes ohjaamaan  :o :o :o :o

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4276
Vs: uutet autot
tuo taas osottaa kuin on auto kestävä jos huollattaa sen ja miks vaihtaa kun kuljettaa...  mikä onkin sen tärkein tehtävä...   eikä se et aiheuttaa muka kateutta naapuriin..      tossa jus kyselin JOS luopuis tojosta ja vaihtais johonki muuhun ni myyjä kysy ;   miks??     ehjä ja liki ruosteeton ja tekniikka kunnossa ni miks vaihtaa??    mut kun miulla ei ole naaprille näytettävä et uuten paskan sain kait? halavalla!!!
Hupsista papparainen. Jos luulet että minä vaihdan autoa sen vuoksi että saa naapurin kateelliseksi, olet kovin  hakoteillä. Tän viimesen tojonkin laitoin kiertoon ihan sen vuoksi kun tarkastelin alustaa. Jonkun ajan päästä olis tullut remppaa takapään akseliston juttuihin Sen verran ruostetta oli, ja kaikenlisäsi helmapelleissä alkoi olla puhkiruostumisen merkkejä. Ja nuo ei ole huollosta kiinni vaan siitä että laatu on se mitä on noissa tojoissa. Lisäksi tuon tyypin tiiselissä niitä tekovikojakin moottorissa. Eli siinä syy vaihtoon. Yksi moottoriremppa siinä jo oli ja ruostumisvauriokin joka myös tyyppivika. Muutoin siinä ei mitään vikaa ollutkaan.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9454
Vs: uutet autot
Jeesuskaan ei tykännyt autoista. Hän vain käveli vetten päällä.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4955
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: uutet autot
Otetaan esimerkiksi vakionopeuden säädin, omassa autossa sellainen on, muta en ole vaivautunut edes selvittämään, miten se laitetaan päälle, koska se on aivan turha. Esim. Nelostiellä kun ajaa, niin nopeusrajoitukset vaihtelevat koko ajan. Ei sitä siellä voi käyttää, ehkä moottoritiellä hiljaisen liikenteen aikana, mutta ei sielläkään, jos on normaali päiväliikenne, täysin turha ominaisuus ainakin  mulle.

Mä kyllä käytän aina isommilla teillä jos keli on normaali. Leppoisaa ajella muiden mukana jonossa kun se pitää automaattisesti sopivaa etäisyyttä.
Vakkarin pitää siis olla adaptiivinen eli se osaa himmata edellä menevän mukaan, vaikka pysähdyksiin asti. Se vanhanaikaisempi kiinteän asetuksen versio ei ole niin käyttökelpoinen kuin tyhjällä tiellä.

Lisäksi jos  rajoitus vaihtelee niin mä laitan sen usein sille hitaammalle vaihtoehdolle, se ei estä kuskia halutessaan  polkemasta enemmän jos rajoitus toisinaan sen sallii. Sanoo se vaimean piip kun ylittää sen oman asetuksen mutta eipä tuo häiritse. Kuitenkin  kun lakkaa antamasta kenkää niin se palaa siihen asetettuun hitaampaan nopeuteen. Jossain 60 - 80 - 60 - 80 viidakossa helpottaa ainakin mua. Eikä se rajan muuttaminenkaan nyt vaikeaa ole, pari sekuntia nappulasta niin muuttuu 10 ylös tai alas... Voihan sen myös näpätä odottamaan ja sitten näpätä takaisin töihin myös.

Tuossa voi myös rajoittaa pelkän max nopeuden, muuten tottelee kaasupoljinta vapaasti. Paitsi jos painaa ihan pohjaan niin silloin ohittaa asetetun rajoituksen. Kerran vähän yllätti kun tuolla asetuksella ajelin ja ajan mittaan oli tullut oikaistua jalkaa yhä suoremmaksi, vauhdin siitä muuttumatta. Sitten kun siinä hiukan venytteli ja painoi vielä vähän syvemmälle niin voitte arvata mitä tapahtui. Lähti kuin Annikki Tähti... onneksi ei ollut mitenkään kriittinen liikennetilanne :-)

Manuaalilaatikolla olevassa polttiksessa tuota ei luonnollisesti saisi toimimaan laajalla skaalalla yhtä kivasti kun varmaan vaihdettakin pitäisi vaihtaa jos jono pudottaa ylämäessä vaikka 90 --> 60 .