Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kongskilde Demeter Multiseeed  (Luettu 8637 kertaa)

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Kongskilde Demeter Multiseeed
Erilaisia maita tuli kylvettyä ja melkoista pähkäilyä oli alkuun. Ideologia on eri kuin Rapidillä ja sen muuttaminen tuntui ottavan aikaa. Tehtaalta sai neuvoja tarpeen mukaan. Alkuun tehtiin virhe, kun yritettiin kylvää väkisin tehtaan suosittamalla 40-50barin vannaspaineella. Hiuesavet oli muokattu 3-4cm ja siementä tavoiteltiin 4cm syvälle "kovaa" maata vasten, varsinkin kun ajonopeus 12km/h. Kylvösyvyys ei tuntunut pysyvän millään oikeana ja vantaat "pomppivat". Painetta nostettiin 60bariin ja ajonopeus laskettiin 10km/h. Sitten alkoi siemenet löytyä oikeasta paikasta. Vetotehon tarve oli selkeästi pienempi, kuin rapidillä.

Plussaa vs rapid
+ kylvösyvyyden pysyminen koneen täyttöasteesta huolimatta
+ pieni vetotehon tarve
+ paremmat "jyräys" ominaisuudet, kun kylvää lautasmuokattuun

Miinusta vs rapid
- kiertokokeiden tekeminen hankalaa, varsinkin lannoitteelle
- kiertokokeen ja taulukon epätarkkuus vs todellisuus (tosin menee säännön mukaisesti, joten ei haittaa kunhan muistaa ottaa huomioon)

Viimeksi muokattu: 23.05.09 - klo:10:44 kirjoittanut SomeBody77

Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Kongskilde Demeter Multiseeed
Onko kone teknisesti valmis, eli nouseeko kone suorassa ylös vai puoli kerrallaa? Onko aisan päällä yksi vai kaksi sylinteriä rinnakkain? Viimevuotisissa kaikki sylinterit vuoti, joko tiivis, eli onko otettu se hiukan kalliimpi valmistaja...Virolaiset ei ollu viittiny porausjäysteitä poistaa jolloin tiivisteet rikkoontui jo asennuksessa.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Kongskilde Demeter Multiseeed
Onko kone teknisesti valmis, eli nouseeko kone suorassa ylös vai puoli kerrallaa? Onko aisan päällä yksi vai kaksi sylinteriä rinnakkain? Viimevuotisissa kaikki sylinterit vuoti, joko tiivis, eli onko otettu se hiukan kalliimpi valmistaja...Virolaiset ei ollu viittiny porausjäysteitä poistaa jolloin tiivisteet rikkoontui jo asennuksessa.

Tää on vuoden -98 kone. Orjasylinteri on takana (yksi) ja kone inan toispuoleisesti, mutta ei niin törkeästi, kuin peruskorkeutta säädettäessä. Tosin sillä ominaisuudella ei ole väliä, kun en kertaakaan koskenut siihen kun sain sen kerran kohdalleen. Vantaiden alla on se ohejkirjan mukainen 20cm tilaa ja pyöränvälipakkerin ylösnostamalla saa lisää maavaraa. Soitin tuosta puolittain nousemisesta koneen suunnittelijalle ja hän itse sanoi, että se ei ole vika vaan ominaisuus. Koneen rungon lupasi kestävän, vaikka sitä vääntelisi säiliöt täynnä. Sylinterit on ok...
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille