Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 90  (Luettu 2971 kertaa)

kärmeskytö

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1813
Vs: 90
Turhaa valitusta taas näiltä teillä räikkösiä ja rovanperiä leikkiviltä, 1970-luvun alkuun asti suomen teillä ei ollut minkäänlaisia nopeusrajoituksia ja liikenneonnettomuuksien kuolinluvut oli synkkiä nykyisiin verrattuna. Kyllä sillä 90 nopeudellakin ehtii hyvin perille, turha mussuttaa muuta.

https://yle.fi/a/74-20091220?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp

Tiedä siitä mussutuksesta...olihan se vähän erilaista autoilua  kun sai kortin 1970 luvun loppupuolella.Vauxhall Viva oli ensiautona,ei ollut turvavöitä ja jos kesällä meni aurinko pilveen niin Joseph Lucasin,pimeyden ruhtinaan luoma  sähköjärjestelmä otti herneen nenään ja kone alkoi käydä kolmella eli virranjakajan kansi kauniiseen käteen ja kuivaamaan.Takavetona talvella onneton/hauska.Tietkin oli vähän huononpia ja nykyään autojen turvavarusteet on jonkin verran parantuneet Kekkosen ajoista .Joten voisi kukkahattutädit ja -sedät pitää nopeusrajoitukset ennallaan.Mutta tietysti tuo edellisen vihervassarihallituksen agenda vielä kummittelee virkakunnassa ja saa aikaan tuollaisia aivopieruja ja kaikenlaisia näkyjä sontaluukusta.

Kesoililla syyskuussa 1978  99 oktaaninen maksoi 2 markkaa 10 penniä litra.Mitä lie olisi nyt euroissa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 72276
Vs: 90
just joo.  ja kun miettii miten oli hyä ajella moisilla kaaroilla eskortien ja corollien seassa...   nyt kun kattoo kuin hiton isoja on pikkuautot!!!!   ei ehlekatti ja miun hiluxin vieressä oli tänään liiterin pihalla 4rav...   joutu kattoon kolme kertaa et näki sen....

Eläkelläisviljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9175
Vs: 90
Turhaa valitusta taas näiltä teillä räikkösiä ja rovanperiä leikkiviltä, 1970-luvun alkuun asti suomen teillä ei ollut minkäänlaisia nopeusrajoituksia ja liikenneonnettomuuksien kuolinluvut oli synkkiä nykyisiin verrattuna. Kyllä sillä 90 nopeudellakin ehtii hyvin perille, turha mussuttaa muuta.

https://yle.fi/a/74-20091220?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp

Tiedä siitä mussutuksesta...olihan se vähän erilaista autoilua  kun sai kortin 1970 luvun loppupuolella.Vauxhall Viva oli ensiautona,ei ollut turvavöitä ja jos kesällä meni aurinko pilveen niin Joseph Lucasin,pimeyden ruhtinaan luoma  sähköjärjestelmä otti herneen nenään ja kone alkoi käydä kolmella eli virranjakajan kansi kauniiseen käteen ja kuivaamaan.Takavetona talvella onneton/hauska.Tietkin oli vähän huononpia ja nykyään autojen turvavarusteet on jonkin verran parantuneet Kekkosen ajoista .Joten voisi kukkahattutädit ja -sedät pitää nopeusrajoitukset ennallaan.Mutta tietysti tuo edellisen vihervassarihallituksen agenda vielä kummittelee virkakunnassa ja saa aikaan tuollaisia aivopieruja ja kaikenlaisia näkyjä sontaluukusta.

Kesoililla syyskuussa 1978  99 oktaaninen maksoi 2 markkaa 10 penniä litra.Mitä lie olisi nyt euroissa.

Elä viiti. Siellähän on Teidän Rakas Lulu. Yhtä pätevä kuin se rättikauppias.

Töveli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3053
Vs: 90
Rovaniemen ympäristöönhän tuo viherrajoitus pääasiassa osuisi. Ideologia olisi tehokkaampaa siellä missä 1000 auton sijaan päivässä menisi 100 000 autoa. Pitäisi komentaa poliisejakin sitten valvomaan puolityhjille teille näitä nopeuksia, nythän ne on mamujen toripolliiseina Vantaalla.


kärmeskytö

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1813
Vs: 90
Turhaa valitusta taas näiltä teillä räikkösiä ja rovanperiä leikkiviltä, 1970-luvun alkuun asti suomen teillä ei ollut minkäänlaisia nopeusrajoituksia ja liikenneonnettomuuksien kuolinluvut oli synkkiä nykyisiin verrattuna. Kyllä sillä 90 nopeudellakin ehtii hyvin perille, turha mussuttaa muuta.

https://yle.fi/a/74-20091220?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp

Tiedä siitä mussutuksesta...olihan se vähän erilaista autoilua  kun sai kortin 1970 luvun loppupuolella.Vauxhall Viva oli ensiautona,ei ollut turvavöitä ja jos kesällä meni aurinko pilveen niin Joseph Lucasin,pimeyden ruhtinaan luoma  sähköjärjestelmä otti herneen nenään ja kone alkoi käydä kolmella eli virranjakajan kansi kauniiseen käteen ja kuivaamaan.Takavetona talvella onneton/hauska.Tietkin oli vähän huononpia ja nykyään autojen turvavarusteet on jonkin verran parantuneet Kekkosen ajoista .Joten voisi kukkahattutädit ja -sedät pitää nopeusrajoitukset ennallaan.Mutta tietysti tuo edellisen vihervassarihallituksen agenda vielä kummittelee virkakunnassa ja saa aikaan tuollaisia aivopieruja ja kaikenlaisia näkyjä sontaluukusta.

Kesoililla syyskuussa 1978  99 oktaaninen maksoi 2 markkaa 10 penniä litra.Mitä lie olisi nyt euroissa.

Elä viiti. Siellähän on Teidän Rakas Lulu. Yhtä pätevä kuin se rättikauppias.

En viittikkään.Noinhan se asia on. Joku munaton ministeri joka on kuutamolla on vihervassari virkamiesten vietävissä sata nolla.Tuo tauti on iskostunut suojatyöpaikoissaan veronmaksajien rahoilla loisiviin henkilöihin kautta maailman sivu.Osa äänestää vihreitä,osa vassareita ja osa sossuja. Ei heistä olisi yksityiselle sektorille kansantalouden kakkua kasvattamaan.Vatuttaako?

Eläkelläisviljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9175
Vs: 90
Turhaa valitusta taas näiltä teillä räikkösiä ja rovanperiä leikkiviltä, 1970-luvun alkuun asti suomen teillä ei ollut minkäänlaisia nopeusrajoituksia ja liikenneonnettomuuksien kuolinluvut oli synkkiä nykyisiin verrattuna. Kyllä sillä 90 nopeudellakin ehtii hyvin perille, turha mussuttaa muuta.

https://yle.fi/a/74-20091220?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp

Tiedä siitä mussutuksesta...olihan se vähän erilaista autoilua  kun sai kortin 1970 luvun loppupuolella.Vauxhall Viva oli ensiautona,ei ollut turvavöitä ja jos kesällä meni aurinko pilveen niin Joseph Lucasin,pimeyden ruhtinaan luoma  sähköjärjestelmä otti herneen nenään ja kone alkoi käydä kolmella eli virranjakajan kansi kauniiseen käteen ja kuivaamaan.Takavetona talvella onneton/hauska.Tietkin oli vähän huononpia ja nykyään autojen turvavarusteet on jonkin verran parantuneet Kekkosen ajoista .Joten voisi kukkahattutädit ja -sedät pitää nopeusrajoitukset ennallaan.Mutta tietysti tuo edellisen vihervassarihallituksen agenda vielä kummittelee virkakunnassa ja saa aikaan tuollaisia aivopieruja ja kaikenlaisia näkyjä sontaluukusta.

Kesoililla syyskuussa 1978  99 oktaaninen maksoi 2 markkaa 10 penniä litra.Mitä lie olisi nyt euroissa.

Elä viiti. Siellähän on Teidän Rakas Lulu. Yhtä pätevä kuin se rättikauppias.

En viittikkään.Noinhan se asia on. Joku munaton ministeri joka on kuutamolla on vihervassari virkamiesten vietävissä sata nolla.Tuo tauti on iskostunut suojatyöpaikoissaan veronmaksajien rahoilla loisiviin henkilöihin kautta maailman sivu.Osa äänestää vihreitä,osa vassareita ja osa sossuja. Ei heistä olisi yksityiselle sektorille kansantalouden kakkua kasvattamaan.Vatuttaako?

Miksi et suostu sanomaan että vastuussa on Lulu Ranne. Höpöttelet joutavia jostain sossuista ja vihervassareista.

kärmeskytö

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1813
Vs: 90
Turhaa valitusta taas näiltä teillä räikkösiä ja rovanperiä leikkiviltä, 1970-luvun alkuun asti suomen teillä ei ollut minkäänlaisia nopeusrajoituksia ja liikenneonnettomuuksien kuolinluvut oli synkkiä nykyisiin verrattuna. Kyllä sillä 90 nopeudellakin ehtii hyvin perille, turha mussuttaa muuta.

https://yle.fi/a/74-20091220?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp

Tiedä siitä mussutuksesta...olihan se vähän erilaista autoilua  kun sai kortin 1970 luvun loppupuolella.Vauxhall Viva oli ensiautona,ei ollut turvavöitä ja jos kesällä meni aurinko pilveen niin Joseph Lucasin,pimeyden ruhtinaan luoma  sähköjärjestelmä otti herneen nenään ja kone alkoi käydä kolmella eli virranjakajan kansi kauniiseen käteen ja kuivaamaan.Takavetona talvella onneton/hauska.Tietkin oli vähän huononpia ja nykyään autojen turvavarusteet on jonkin verran parantuneet Kekkosen ajoista .Joten voisi kukkahattutädit ja -sedät pitää nopeusrajoitukset ennallaan.Mutta tietysti tuo edellisen vihervassarihallituksen agenda vielä kummittelee virkakunnassa ja saa aikaan tuollaisia aivopieruja ja kaikenlaisia näkyjä sontaluukusta.

Kesoililla syyskuussa 1978  99 oktaaninen maksoi 2 markkaa 10 penniä litra.Mitä lie olisi nyt euroissa.

Elä viiti. Siellähän on Teidän Rakas Lulu. Yhtä pätevä kuin se rättikauppias.

En viittikkään.Noinhan se asia on. Joku munaton ministeri joka on kuutamolla on vihervassari virkamiesten vietävissä sata nolla.Tuo tauti on iskostunut suojatyöpaikoissaan veronmaksajien rahoilla loisiviin henkilöihin kautta maailman sivu.Osa äänestää vihreitä,osa vassareita ja osa sossuja. Ei heistä olisi yksityiselle sektorille kansantalouden kakkua kasvattamaan.Vatuttaako?

Miksi et suostu sanomaan että vastuussa on Lulu Ranne. Höpöttelet joutavia jostain sossuista ja vihervassareista.

Täyttä ymmärrystä vaille?
Tuossahan se on,munaton ministeri,tällä hetkellä Lulu Ranne.On vietävissä niinkuin joku Timo  Harakka aikoinaan. Virkamiehet vie ja ministeri vikisee. Parashan oli aikoinaan Jarmo Walström jolla ei ollut edes ajokorttia.Vassari ja kommari,Vaasasta.

Rakkine

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3121
  • Moon oikees, soot vääräs.
Vs: 90
Just siksi on onnettomuudet vähentyneet selvästi takavuosista, kun nopeusrajoituksilla, tuloihin perustuvilla sakoilla ja  tolppakameroilla  on pahimmat kaahaajat saatu kuriin, huolimatta siitä että autojen määrä on moninkertainen 60-70 lukuihin verrattuna. Ja on ihan tutkittu fakta että kun nopeudet nousee, niin onnettomuuksien todennäköisyys  kasvaa. Joten ihan hyvä juuttu tuo nopeusrajlitusten alentaminen. Sais olla ympäri vuoden yleisrajoitukset 80-90 km/h luokkaa, kyllä te hätähousut ehditte perille, kun lähdette aikaisemmin liikkeelle,ei se sen vaikeampaa ole, sitäpaitsi polttoaineen kulutus kasvaa, kun ajetaan satasta verrattuna 70-90 km vauhtiin.

Ps. Mersu,  Audi ja Bemarikuskeja on kiva kiusata  sillai, että kun ne yrittää ohi, kiihdyttää niin ettei ne pääse ohi, sit äkkiä hiljentää vauhtia ja uudestaan kiihdyttää, kun ne taas yrittää ohi, näin kiihtyy kovasti ne mersubemariaudi-kuskit...hauskaa kiusata noita isottelijoita jotka pitää itseään teiden kunkkuina.

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: 90
Sierra jättää raggineen...    🎅
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12834
Vs: 90
Ps. Mersu,  Audi ja Bemarikuskeja on kiva kiusata  sillai, että kun ne yrittää ohi, kiihdyttää niin ettei ne pääse ohi, sit äkkiä hiljentää vauhtia ja uudestaan kiihdyttää, kun ne taas yrittää ohi, näin kiihtyy kovasti ne mersubemariaudi-kuskit...hauskaa kiusata noita isottelijoita jotka pitää itseään teiden kunkkuina.
Tää selittää paljon.

Rakkine

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3121
  • Moon oikees, soot vääräs.
Vs: 90
Mä sain kerran väylävirastosta kirjeen, jossa tutkija tiedusteli, minne olet menossa. Kirjeessa luki myös, että haistapaska-vastauksia ei tarvitse palauttaa. En siten palauttanut.
Minusta on mielenkiintoista, että eri maissa on samasta syystä erilaisia nopeusrajoituksia. Saksassa on taajamien ulkopuolella satasen perusrajoitus, ellei muuta mainita. Ekalla kerralla kesti hetken tottua ajamaan mutkatiellä lujaa.
Mitä kokeilemista nopeusrajoituksissa on ? Autottomilla teillä vain hevoset, traktorit ja polkupyörät voivat törmätä toisiinsa. Pelkkää vihreää p a s k a a.

Taidat kuulua kaahareiden heimoon.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 72276
Vs: 90
tuossa oli parin rekkakuskin kanssa juttua.     on kuulema oikein persiistä kun jotkut ajelee tuolla teillä sen 70-80 kun rajoitus on 100.    rekan hyötysuhteen kanssa moinen köröttely ja aikataulut on pikkasen eri laskuilla laskettu.     ja yleensäkin noilla köröttelijöillä on tapana hiljentää vauhtia ylämäissä ja taas se perässä roikkuva rekka kärsii..      aikoinaan kun kevarien tehoja rajoitettiin ni tuo tuli ilmi...   kevari keräs peräänsä rekkajonon kun eivät päässeet ohi vastaantulijoiten takia ja nyky pitkät net vasta kusessa ovatkin.       mut mitäpä tuo haittaa ettei tokmannin tavarat löyty kaupasta ja löpöä palaa...   kuhan ilimasto pelastuu!

Syyllinen

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10109
  • Never Trust a Hippy
Vs: 90
Mä koitin kans kiusata joskus nuorena mersukuskia valtatiellä. Kun tuli vastaan autoja ja oli sulkuviiva, niin mersu ei ohittanut, mutta kun sulkuviiva loppui niin pistin päälle Multipowerin. Ei se kylläkään auttanut ja mersu ohitti silti Massikan. Vanhemmiten ajelen kyllä raktorilla tien laidassa ja toppaan välissä jollekin pysäkille/levähdysalueelle, jos tulee perään jonoo.
Villi länsi,
Ronald ja Nancy,
Jippi-ai-jippi-oi

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 72276
Vs: 90
tuo ihan hyä homma.   nostaa jopa arvostusta trkatorikuskeja kohti..    mut kiva kun ajelet koneen kanssa ni pakko mennä ohi ja heti etupyörän kohilla alkavat palata kaistalle...    aura keulalla onkii sit se outojen liikesarjojen aihe...

Eläkelläisviljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9175
Vs: 90
tuo ihan hyä homma.   nostaa jopa arvostusta trkatorikuskeja kohti..    mut kiva kun ajelet koneen kanssa ni pakko mennä ohi ja heti etupyörän kohilla alkavat palata kaistalle...    aura keulalla onkii sit se outojen liikesarjojen aihe...

Aika harvoin tiellä 72 niitä auroja näkee nokalla. Viimeksi oli kivikone perässä paripyörien kanssa. Ystävällinen kuski. Ajoi linja-auto pysäkille.