Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Käytetty bensa liikutin 15-20K hintaluokassa ?  (Luettu 7321 kertaa)

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: Käytetty bensa liikutin 15-20K hintaluokassa ?
Saattaa vielä viuhua ihan kaikkien tankilla :-/
Toki voi olla noinkin. Mutta sähkön hinnan huippu luultavasti on jo nähty ja eikös nyt ole puhuttu jopa siirtohintojen laskusta ? Ja sähköautojen verotuksen nosto luulisi olevan täysin mahdotonta.
Polttoainevero pois, joka korvataan kilometriverolla kaikille autoille ja veron määrä riippumaan siitä missä ajetaan.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4396
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Käytetty bensa liikutin 15-20K hintaluokassa ?
Turun ja Helsingin olen tähän asti tajunnut olevan vaikeita omaa autoa säilyttävälle, mutta kuulemma Tre on myös samaa luokkaa.

Oma jälkikasvu Tampesterissa TUT:ssa ja kyllä siellä autopaikan sai. Tosin reilun vuoden päästä totesi että ei hän sillä autolla mitään tee kun ratikkakin menee nyt kämpän ikkunan alta... ja siellä on myös yhteiskäyttö(sähkö)autoa, kavereita sun muuta ratkaisua liikkumistarpeisiin.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9774
Vs: Käytetty bensa liikutin 15-20K hintaluokassa ?
täss nyt ilmeni että opiskelijalle tulee. Kannattaa hyvinkin harkita onko tarvetta, nimittäin autosta kun on muitakin kustannuksia kuin polttoainekulut. Liikennevakuutus ja jos rahoituksella se pitää olla kasko, ilman bonuksia tuntuva kuluerä. ja sitte tää käyttövoimavero muutaman satasen. renkaitakin pitää laittaa ja auto huoltaakin välillä. Opiskelijabudjettiin tekee loven. Tuos oli yhden aikusen opiskelijan kanssa asiasta puhetta ja kertoi että luopui autosta, vaikka on perheellinenkin. Sanoi ettei ole vara pitää, vaikka onkin toissä kaikki vapaat aikansa.

Vakuutukset on syy siihen , että nuo vanhempien kersojen autotkin on mun nimissä ja mun boonuksilla. Ja koska mää olen ostamassa "ittelle" autoa niin en siihen kyllä rahoitusta tarvitte. Tai jos tartten , niin sitten jätän ostamatta.

Tästähän tulikin mieleeni, antavatko vakuutusyhtiöt lähtöbonuksia uudelle auton omistajalle. Kaskoon kait voi saada 80% lähes kuka vaan, mutta liikenne vakuutusta ajattelin. Noita bonuksia varten pitäis kait olla joku halpa kansan auto, joka kerryttäis pelkkää liikenne bonusta. Joskus kysyin pitääkö auto olla lapsen nimis / vakuutuksessa lähitapiolasta, mutta neuvoivat pitämään sen mun nimis vähintään siihen saakka kun lapsi on 21v. No vanhin jo on hetken ollut , mutta ei oo tullut muutettua. Ja jos auto vaihtaa omistajaa multa tyttärelle ja lisäksi on annettu 4999 molemmat kolmen vuoden välein , niin siinä saattaa verottajakin kiinnostua.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9774
Vs: Käytetty bensa liikutin 15-20K hintaluokassa ?
Turun ja Helsingin olen tähän asti tajunnut olevan vaikeita omaa autoa säilyttävälle, mutta kuulemma Tre on myös samaa luokkaa.

Oma jälkikasvu Tampesterissa TUT:ssa ja kyllä siellä autopaikan sai. Tosin reilun vuoden päästä totesi että ei hän sillä autolla mitään tee kun ratikkakin menee nyt kämpän ikkunan alta... ja siellä on myös yhteiskäyttö(sähkö)autoa, kavereita sun muuta ratkaisua liikkumistarpeisiin.

Ok, hyvä tietää tuokin.Siis että joku mahdollisuus omalle autolle. Tosihan on että siellä sillä ei ns. mitään tee. Mutta vois kurvailla kotiakkin joskus. Mutta tosiaan yliopisto paikka vasta haaveena.

Sorvar

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21
Vs: Käytetty bensa liikutin 15-20K hintaluokassa ?
Tuo ajonaikainen säästö on merkittävä, mutta suurelta osalta kyse on verotuesta, joka saa sähköautoilun näyttämään määräänsäkin edullisemmalta, vaikka sama tiestö, tarvittava bitumi ja valtion rahantarve ei muutu miksikään.

Eli tuon 35000 km:n aikana sähköautoilija maksaa energiaveroja (en tässä ota huomioon ALV, vaikka sekin kuormittaisi eniten bensaliikkujaa)  207 €, bensiiniautoilija 2415 €

-SS-

Sähkäri kannattaa laittaa lataukseen tietysti konehallilla tai vastaavalla ni saa sitte sähkön valmisteveronpalautusta pikkasen..

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3406
Vs: Käytetty bensa liikutin 15-20K hintaluokassa ?
täss nyt ilmeni että opiskelijalle tulee. Kannattaa hyvinkin harkita onko tarvetta, nimittäin autosta kun on muitakin kustannuksia kuin polttoainekulut. Liikennevakuutus ja jos rahoituksella se pitää olla kasko, ilman bonuksia tuntuva kuluerä. ja sitte tää käyttövoimavero muutaman satasen. renkaitakin pitää laittaa ja auto huoltaakin välillä. Opiskelijabudjettiin tekee loven. Tuos oli yhden aikusen opiskelijan kanssa asiasta puhetta ja kertoi että luopui autosta, vaikka on perheellinenkin. Sanoi ettei ole vara pitää, vaikka onkin toissä kaikki vapaat aikansa.

Vakuutukset on syy siihen , että nuo vanhempien kersojen autotkin on mun nimissä ja mun boonuksilla. Ja koska mää olen ostamassa "ittelle" autoa niin en siihen kyllä rahoitusta tarvitte. Tai jos tartten , niin sitten jätän ostamatta.

Tästähän tulikin mieleeni, antavatko vakuutusyhtiöt lähtöbonuksia uudelle auton omistajalle. Kaskoon kait voi saada 80% lähes kuka vaan, mutta liikenne vakuutusta ajattelin. Noita bonuksia varten pitäis kait olla joku halpa kansan auto, joka kerryttäis pelkkää liikenne bonusta. Joskus kysyin pitääkö auto olla lapsen nimis / vakuutuksessa lähitapiolasta, mutta neuvoivat pitämään sen mun nimis vähintään siihen saakka kun lapsi on 21v. No vanhin jo on hetken ollut , mutta ei oo tullut muutettua. Ja jos auto vaihtaa omistajaa multa tyttärelle ja lisäksi on annettu 4999 molemmat kolmen vuoden välein , niin siinä saattaa verottajakin kiinnostua.
Olet juuri oikeilla linjoilla noissa vakuutuksissa, niissä säästää paljon juuri bonuksilla. En ole nyt perehtynyt asiaan kun ei oe tarve, mutta eikö se vakuutus enää olekaan ajoneuvokohtainen. Aikonaan oli.

Kaikki

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1517
Vs: Käytetty bensa liikutin 15-20K hintaluokassa ?
juuuu,   tojo on mallia 89 ja eka tuolla kopalla...   mutta ei ole tarvetta tuoreempaan.   ja tuo pajalla toootella harvoin..      niin,   kun ajan esm. punavanteen pajalle,   kuten tuon pakosarjan ja jarruin mittauksen takia,  ni eipä sieltä sen tunnin takia tule kulettua pois.. ja hallissa on hyä olla kun saabi monta hyää ohjetta ja neuvoa sekä miälipitettä nuiten rojujen hoitosta.    miä kun en ole kaikki tietävä kuten evp.   valmis luojaks! ;D ;D :
Onko tuo museo rekisterissä kun on noin vanha ? Halvat vakuutukset ?

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9774
Vs: Käytetty bensa liikutin 15-20K hintaluokassa ?
täss nyt ilmeni että opiskelijalle tulee. Kannattaa hyvinkin harkita onko tarvetta, nimittäin autosta kun on muitakin kustannuksia kuin polttoainekulut. Liikennevakuutus ja jos rahoituksella se pitää olla kasko, ilman bonuksia tuntuva kuluerä. ja sitte tää käyttövoimavero muutaman satasen. renkaitakin pitää laittaa ja auto huoltaakin välillä. Opiskelijabudjettiin tekee loven. Tuos oli yhden aikusen opiskelijan kanssa asiasta puhetta ja kertoi että luopui autosta, vaikka on perheellinenkin. Sanoi ettei ole vara pitää, vaikka onkin toissä kaikki vapaat aikansa.

Vakuutukset on syy siihen , että nuo vanhempien kersojen autotkin on mun nimissä ja mun boonuksilla. Ja koska mää olen ostamassa "ittelle" autoa niin en siihen kyllä rahoitusta tarvitte. Tai jos tartten , niin sitten jätän ostamatta.

Tästähän tulikin mieleeni, antavatko vakuutusyhtiöt lähtöbonuksia uudelle auton omistajalle. Kaskoon kait voi saada 80% lähes kuka vaan, mutta liikenne vakuutusta ajattelin. Noita bonuksia varten pitäis kait olla joku halpa kansan auto, joka kerryttäis pelkkää liikenne bonusta. Joskus kysyin pitääkö auto olla lapsen nimis / vakuutuksessa lähitapiolasta, mutta neuvoivat pitämään sen mun nimis vähintään siihen saakka kun lapsi on 21v. No vanhin jo on hetken ollut , mutta ei oo tullut muutettua. Ja jos auto vaihtaa omistajaa multa tyttärelle ja lisäksi on annettu 4999 molemmat kolmen vuoden välein , niin siinä saattaa verottajakin kiinnostua.
Olet juuri oikeilla linjoilla noissa vakuutuksissa, niissä säästää paljon juuri bonuksilla. En ole nyt perehtynyt asiaan kun ei oe tarve, mutta eikö se vakuutus enää olekaan ajoneuvokohtainen. Aikonaan oli.

Ei ole ajoneuvokohtainen. Jos ainoassa esim 80% saa muihinkin , jos uusia ajoneuvoja hankkii. Mutta jos mälli tai paremminkin kaksi olihohan se kahden vuoden aikana niin sen jälkimmäisen bonukset tippuu. Mulla aikoinaan oli kolme 80%. Ensin tölmäisi parkkiksella tytär jotain muutaman satasen autoa. bonukset pysyi. Pian akka peruutti jonkun bemarin kylkeen parkkiksella ja siitä tipahti 60%:n. Sitten ostin neljännen niin sen bonukset tuli tuon matalimman mukaan eli 60% Eli olivat hetken 80,80,60.60. Nyt nuo matalimmat taitaa olla 75, joten seuraavan saisi niille ei tuolle 80%. Mutta se mua kiinnostaa miten nykyään lähdetään alusta. Itte aikoinaan lähdin pakkaselta 20%. Jotenkin muistelisin , että ovat vähän mieskuittaisia tai jos voi perustella, että on ajanut jo vuosia saisi jonkun 20% tai jopa enemmän. Mutta tuo ei ole tieto vaan muistelo, voi olla kuvitelma. Ainakin paikallinen Lt myyntipäällikkö siis suositeli pitämään ainakin tuonne 21v asti mun nimissä. Siinä kersoolla joskus onkin rahareikää, kun alkavat itte vakuutuksia maksella. Leskelle kait voi siirtää bonukset mutta ei lapselle.

Muokkaan vielä. Niin tämä auto ajatus oli lukion ykkösellä opiskelevalle. Tuntuu niin oudolta kun ykkös luokkalainen ajelee autolla, mutta täällä periferias onneksi saa nykyään kortin 17v. Kun se linkka kulkee 8 ja 2 takaisin ja koulu kestää kolmeen. Itte olin kolmosella kun sain kortin kun oon syntynyt joulukuun lopussa  :( . Mutta tosiaan ei sitä ollut silti tarkoitus pariksi vuodeksi ostaa, mutta toki silläkin sitten tulevat opiskelukaupunki ongelmat, mutta omat kotona seisovat autot jo niin vanhoja , jotta ne vois heivata , jos hyvä yksilö jäis tytöltä käyttämättä.

Viimeksi muokattu: 30.03.24 - klo:19:04 kirjoittanut lypsyukko

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9774
Vs: Käytetty bensa liikutin 15-20K hintaluokassa ?
^
No niin ... olisihan tuon voinut heti googeloida. Lähtöbonus 25% ja 8 kolarittoman vuoden jälkeen on 80% . Nousee vuodessa 5%. Voi olla että se mieskuittainen juttu oli vaan isojen poikien juttuja.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Käytetty bensa liikutin 15-20K hintaluokassa ?
kaikki.   ei miun kannata tuota museorekisteröitä,   kun sillä sit ei sais ajaa..    kun tuo on miun käyttökuljin..   autoahan miulla ei ole koskaan ollukaan..            ja on nuo aika halapoja vakuutuksia...  kun siinä vielä kaskokin pysyny..   ei tietoa mitä korvais..?

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8365
Vs: Käytetty bensa liikutin 15-20K hintaluokassa ?
Tyttö opiskeli Kuopiossa ja auto poistettiin liikennekäytöstä kun opiskelu alkoi. Seisoi siis kotona.
Mystinen kesälaatumies

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9774
Vs: Käytetty bensa liikutin 15-20K hintaluokassa ?
Tyttö opiskeli Kuopiossa ja auto poistettiin liikennekäytöstä kun opiskelu alkoi. Seisoi siis kotona.
Vanhin ollu kohta 5v Kuopiossa ja,auto mukana. Siellä se ei kait sitä paljon tartte mutta täältä sinne ja toisin päin. Junalla pääsis jotenkin, siis melko huonosti. Bussilla ei enää nykyään pääse. Ennen kuulemma on päässyt. Nyt on tehnyt päivystyksiä Kajaanissakin joten sinne on ajellut vaikka yhden vuoron takia. Yleensä tietenkin enemmän kerralla. Nyt opiskelua kuopiossa ja harjoittelua j-kylässä samalla viikolla. Autolla suhailee.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8365
Vs: Käytetty bensa liikutin 15-20K hintaluokassa ?
Junalla me käytiin Kuopiossa kylässäkin. Viimevuosina on muutenkin tullut siirryttyä usein julkisiin kulkuneuvoihin.
Mystinen kesälaatumies

traktorikuski

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 370
Vs: Käytetty bensa liikutin 15-20K hintaluokassa ?
^
No niin ... olisihan tuon voinut heti googeloida. Lähtöbonus 25% ja 8 kolarittoman vuoden jälkeen on 80% . Nousee vuodessa 5%. Voi olla että se mieskuittainen juttu oli vaan isojen poikien juttuja.

Lisää googletusta:
"Uudelle kuskille autovakuutuksen liikennevakuutukseen huima 40 %:n lähtöbonus – korkeampaa lähtöbonusta et löydä. Nopealla bonuskehityksellä ansaitset 80 %:n maksimibonuksen vain viidessä vuodessa."

Taisi joku yhtiö antaa täyden bonuksen liikennevakuutukseen mutta vain yritysten uusille autoille. Mitenkähän se liikennevakuutuksen bonuskertymän käy jos siirtyy viiden vuoden päästä OP:sta yhtiöön joka tarjoaa 80% kahdeksassa vuodessa, eiköhän sen ole pakko hyväksyä se 80%.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9774
Vs: Käytetty bensa liikutin 15-20K hintaluokassa ?
^
No niin ... olisihan tuon voinut heti googeloida. Lähtöbonus 25% ja 8 kolarittoman vuoden jälkeen on 80% . Nousee vuodessa 5%. Voi olla että se mieskuittainen juttu oli vaan isojen poikien juttuja.

Lisää googletusta:
"Uudelle kuskille autovakuutuksen liikennevakuutukseen huima 40 %:n lähtöbonus – korkeampaa lähtöbonusta et löydä. Nopealla bonuskehityksellä ansaitset 80 %:n maksimibonuksen vain viidessä vuodessa."

Taisi joku yhtiö antaa täyden bonuksen liikennevakuutukseen mutta vain yritysten uusille autoille. Mitenkähän se liikennevakuutuksen bonuskertymän käy jos siirtyy viiden vuoden päästä OP:sta yhtiöön joka tarjoaa 80% kahdeksassa vuodessa, eiköhän sen ole pakko hyväksyä se 80%.

Kiitos tiedosta ! Ehkä tuo mieskohtainen juttu on ollut LT:n vakuutuksissa. Tosin tuskin minä tai kersaat siitä päästään nauttimaan. Jotenkin ynseää ollut viimeaikoina LT:ssä asiointi. Mutta voihan se vakuutuksen muualtakin ottaa ja todella kerääntyneet bonukset voi olla lähtöisin toisestakin yhtiöstä. Noin luki LT:llä.