Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tuli kysely Vipu Mobiilliin  (Luettu 11279 kertaa)

jass04

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 31
Vs: Tuli kysely Vipu Mobiilliin
Oletus että nää tehtävät häipyy vähin äänin kun satelliitti kuvaa muutakin kuin valkoista hankea.
Ei näiden kanssa kannata olettaa mitään. En tiedä miten ihmeessä minun kaikista lohkoistani yksi ainoa sieltä jostain lumen alta keksittiin, että tuossa ei ole sitä mitä pitäisi. Eli toisin sanoen, sateellittikuva oli nähnyt kynnöksen herneensängestä.

lahenvainio

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 156
Vs: Tuli kysely Vipu Mobiilliin
Mulle tuli kuvauspyyntö lohkosta ,jossa on koko talven ja syksy  ollut kasvillisuus  näkyvissä. Toki nyt harva ,mutta selvä monimuoto kukkapelto näkyy. Syksyllä oli melkoinen miestä korkeampi neljän kukkalajin viidakko. Sama lohko oli yksi neljästä peruslohkosta ,jotka jo kesällä pääsi tarkastukseen ja oli silloin  ok kuten muutkin lohkot. Olisiko kyse tekoälyn koulutuksesta kuten kesälläkin.

Viimeksi muokattu: 19.03.24 - klo:11:03 kirjoittanut lahenvainio

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5893
Vs: Tuli kysely Vipu Mobiilliin
Tässä kyselyssä  pyydetään  kahdesta lohkosta neljää vastausta.1. Ehdollisuuden kasvipeitteeseen voi vastata kuvalla, joka on otettu 15.3 alkaen
ja 2. Ekojärjestelmän kasvipeitteeseen pitää ottaa kuva 16. 4 alkaen
Se vaan on outoa, että tuossa ehdollisuuden kasvipeitteen vastausohjeessa lukee selvästi, että voit vastata  selvityspyyntöön myös aikaisintaan 31.10.2013 otetulla kuvalla.
Voiko olla niin, että ehdollisuuteen riittää, että on kylvetty ja syksyllä on kasvusto
Tässä ei kuitenkaan ole mitään muuta kuin "Ota kuva" painike
Mulla näkyy siinä ota kuva painikkeen alapuolella teksti "tai käytä kasvulohkolta otettua kuvaa" ja 5.11.-23 lohkolta ottamani kuva.

Kuvaa voisi käyttää, jos sellainen olisi. Nimittäin syysviljat tuli kuvattua syksyllä kun pyyntö tuli että kuvatkaa, mutta kukaan ei puhunut noiden hömppäpeltojen kuvaamisesta eli riistapellosta. Sellaisesta ei ole kuvaa esittää luonnollisestikaan kun omat kuvat ei riitä, kun metsällä ollaan riistapellolla kasvustossa...

Joo. No näistä muista sen kasvipeitteisyyden pystyy todentamaan vielä keväälläkin, muokattuun kylvetty talvella kuollut syysvilja on enemmän tulkinnanvarainen.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19963
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Tuli kysely Vipu Mobiilliin
Olisiko kyse tekoälyn koulutuksesta kuten kesälläkin.

Kyllä ehkä näin on. Ruokavirastossa varmaankin on työssä T-800 - malli, joka ei ehkä vielä tunne suomalaista maaseutuympäristöä riittävän hyvin.

-SS-

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1042
Vs: Tuli kysely Vipu Mobiilliin
Selvisi tuo, miksei anna käyttää syksyisiä kuvia. Ongelmana oli molemmissa lohkoissa, ettei kuvaaja ollut siirtynyt kunnolla lohkon rajojen sisäpuolelle,
Toisen lohkon kuva oli otettu aivan lohkon rajalta ja toinen tieltä lohkon vierestä. Tällaisessa tapauksessa ei auta kuin ottaa kuva nyt kun lumet lähtee

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8360
Vs: Tuli kysely Vipu Mobiilliin
Selvisi tuo, miksei anna käyttää syksyisiä kuvia. Ongelmana oli molemmissa lohkoissa, ettei kuvaaja ollut siirtynyt kunnolla lohkon rajojen sisäpuolelle,
Toisen lohkon kuva oli otettu aivan lohkon rajalta ja toinen tieltä lohkon vierestä. Tällaisessa tapauksessa ei auta kuin ottaa kuva nyt kun lumet lähtee

Metadataeditorilla voi korjata koordinaatteja. Todennäköisesti sellaista työkalua tullaan myös käyttämään vielä paljon, jos kepsikoordinaatit eivät ole kuvatessa oikein kohdallaan. Älykone ei ymmärrä, että kuva on mukavampi ottaa vaikka tieltä, jos pelto ei pikkukenkiä kanna.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: Tuli kysely Vipu Mobiilliin
Ristus, että melekeen säikährin. Kattoon vipu mobiiliani ja olin tehtävien tasalla, siis ei ollut pyyntöjä. Mutta kun klikkasin talviaikaisen kasvipeitteisyyden niin tuli teksti jotenkin, että en ole jättänyt ilmoitusta. Onneksi vaihtamalla vuoden 2023 alkoi tulla lohkot ruuutuun . HUH !

Filosofi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 975
Vs: Tuli kysely Vipu Mobiilliin
Ristus, että melekeen säikährin. Kattoon vipu mobiiliani ja olin tehtävien tasalla, siis ei ollut pyyntöjä. Mutta kun klikkasin talviaikaisen kasvipeitteisyyden niin tuli teksti jotenkin, että en ole jättänyt ilmoitusta. Onneksi vaihtamalla vuoden 2023 alkoi tulla lohkot ruuutuun . HUH !

Joo, siinä ehtii tulla kylmä hiki otsalle ennen kuin tajuaa, että HUH!

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Tuli kysely Vipu Mobiilliin
Oletteko päässeet sisälle Vipu-mobiiliin tänään? Itse en ole päässyt eilen, enkä tänäänkään. Päivitin tietysti ohjelman play-kaupasta, mutta aina kun painan kirjaudu-näppäintä, niin ilmoittaa välittömästi kirjautuminen epäonnistui ja homma loppuu siihen. Tuntuisi siltä, että on koko järjestelmä alhaalla.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19963
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Tuli kysely Vipu Mobiilliin
Ei kannattane yrittää availla vipua ennen huhtikuuta. Lumien pitää ensin sulaa. Sellainen on havaittavissa, että jos samalla peruslohkolla on sänkeä ja syysviljaa, ja on ottanut sängeltä kuvan syysviljasta, se aiheuttaa selvityspyynnön.

Vaikka kumpikin on kasvipeitettä. T-800 tarvitsee kameran sijainnin kasvulohkolle.

-SS-

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1544
Vs: Tuli kysely Vipu Mobiilliin
Oletteko päässeet sisälle Vipu-mobiiliin tänään? Itse en ole päässyt eilen, enkä tänäänkään. Päivitin tietysti ohjelman play-kaupasta, mutta aina kun painan kirjaudu-näppäintä, niin ilmoittaa välittömästi kirjautuminen epäonnistui ja homma loppuu siihen. Tuntuisi siltä, että on koko järjestelmä alhaalla.

En päässyt eilen sisään vipumobiiliin. Pyöritti vain. Tänään on toiminut, kun kokeilin. Äsken myös.
Don Essex

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Tuli kysely Vipu Mobiilliin
Oletteko päässeet sisälle Vipu-mobiiliin tänään? Itse en ole päässyt eilen, enkä tänäänkään. Päivitin tietysti ohjelman play-kaupasta, mutta aina kun painan kirjaudu-näppäintä, niin ilmoittaa välittömästi kirjautuminen epäonnistui ja homma loppuu siihen. Tuntuisi siltä, että on koko järjestelmä alhaalla.

En päässyt eilen sisään vipumobiiliin. Pyöritti vain. Tänään on toiminut, kun kokeilin. Äsken myös.
Okei, kiitos tiedosta. On siellä ruuhkaa, mutta minulla voi olla jotain muutakin ongelmaa. Täytyy pitää varansa.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: Tuli kysely Vipu Mobiilliin
Mistä te tuon vipu mopiilin versio numeron löydätte. Mulla nyt on käynyt vanhanaikaiset :) kuulin koulutuksessa että se pitää päivittää tulevaa varten, mutta sitä en muista oonko jo päivittänyt :) Ja miten se tehdään, kun ei ohjelma ainakaan enää sellaista pyydä. Vai oonko sitten jo päivittänyt, ei mitään muistikuvaa. No nyt ei tunnu enää edes avaavan koko mobilea :( Toisaalta en mää sitä nyt kait tartte , kun ei pyyntöjä.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Tuli kysely Vipu Mobiilliin
Oletus että nää tehtävät häipyy vähin äänin kun satelliitti kuvaa muutakin kuin valkoista hankea.
Ei näiden kanssa kannata olettaa mitään. En tiedä miten ihmeessä minun kaikista lohkoistani yksi ainoa sieltä jostain lumen alta keksittiin, että tuossa ei ole sitä mitä pitäisi. Eli toisin sanoen, sateellittikuva oli nähnyt kynnöksen herneensängestä.

No, mulla kaks eri pyyntöä ja kummatkin on yhteydessä toiseen lohkoon, sama kasvi. Ihan sattumanvaraista toimintaa, ei oo mitään logiikkaa miltä pellolla näyttää nyt tai on näyttänyt puinnin jälkeen, kun sitä lohkojen virtuaalista rajaa ei näe mistään muusta kuin kartalta. Eri omistaja, niin lohkot erillään vaikka on viljelty toista näistä esimerkeistä yhdessä noin 40 vuotta...

Oletan edelleen, että korjaus tulee jossain vaiheessa kun näitä ihmissilmin tarkastetaan. Nyt kone arponut, tai sitten nää on nimenomaan satunnaisotantaa. Tosin ois luullut enemmän osuvan omalle kohdalle kun kymmeniä lohkoja kasvupeitteisenä.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Tuli kysely Vipu Mobiilliin
Tässä kyselyssä  pyydetään  kahdesta lohkosta neljää vastausta.1. Ehdollisuuden kasvipeitteeseen voi vastata kuvalla, joka on otettu 15.3 alkaen
ja 2. Ekojärjestelmän kasvipeitteeseen pitää ottaa kuva 16. 4 alkaen
Se vaan on outoa, että tuossa ehdollisuuden kasvipeitteen vastausohjeessa lukee selvästi, että voit vastata  selvityspyyntöön myös aikaisintaan 31.10.2013 otetulla kuvalla.
Voiko olla niin, että ehdollisuuteen riittää, että on kylvetty ja syksyllä on kasvusto
Tässä ei kuitenkaan ole mitään muuta kuin "Ota kuva" painike
Mulla näkyy siinä ota kuva painikkeen alapuolella teksti "tai käytä kasvulohkolta otettua kuvaa" ja 5.11.-23 lohkolta ottamani kuva.

Kuvaa voisi käyttää, jos sellainen olisi. Nimittäin syysviljat tuli kuvattua syksyllä kun pyyntö tuli että kuvatkaa, mutta kukaan ei puhunut noiden hömppäpeltojen kuvaamisesta eli riistapellosta. Sellaisesta ei ole kuvaa esittää luonnollisestikaan kun omat kuvat ei riitä, kun metsällä ollaan riistapellolla kasvustossa...

Joo. No näistä muista sen kasvipeitteisyyden pystyy todentamaan vielä keväälläkin, muokattuun kylvetty talvella kuollut syysvilja on enemmän tulkinnanvarainen.

Jep. Toki kuollut kasvustokin näkyy kylvöriveinä, hajakylvö voikin olla tarkastajan mielestä vaikka jääntiviljaa  ::)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)