Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe masinisti lehti 2/24  (Luettu 1403 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
masinisti lehti 2/24
luin just tuosta kuin siinä oli juttu a45 proto-sisusta.    tulipa hyin mieleen inttiajat.    ja kuin met kuelttiin ympäri etelä ja keski suomea just tuollasen kanssa,   joku hiton sergei perässä..      on se hienoa kun suomessa on osattu tehä armeijalle nuin hyiä kulkimia jo silloin...

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4394
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: masinisti lehti 2/24
luin just tuosta kuin siinä oli juttu a45 proto-sisusta.    tulipa hyin mieleen inttiajat.    ja kuin met kuelttiin ympäri etelä ja keski suomea just tuollasen kanssa,   joku hiton sergei perässä..      on se hienoa kun suomessa on osattu tehä armeijalle nuin hyiä kulkimia jo silloin...

Aika kultaa muistot. Mulla oli kuitilla rek.nro 797 :-)
Masi oli kyllä hivenen mukavampi ajaa...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: masinisti lehti 2/24
niin,   tuolloin kun protoa suunnieteltu ei tuo autoilu ollu niiin mukavuushommaa kuorkki puolellakaan.   mut on aika hienoa kun suomesta on esim pasia viety aika moneen maahan.       ja yleensäkin että suomessa on ollu joa aika pitkään tuolla linjalla osaamista..

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: masinisti lehti 2/24
Molo (Gaz66) meni vielä kun Protot jäi kiinni.
Mystinen kesälaatumies

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: masinisti lehti 2/24
hyähän sitä kun sai laskea paineet renkaista..       lohtajalla näin kuin molo veti protoa kuin laskipankia pitkin hietikkoa..

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4394
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: masinisti lehti 2/24
Vaan oli se molo ergonomian huipentuma. Vaihdevipstaakista alkaen.
Ja todiste siitä että isostakin koneesta voi tehdä täysin väännöttömän...

Olikohan se tuosta se vitsi että amerikkalaiset olisivat yrittäneet kopioida ao. konetta mutta eivät onnistuneet saamaan sitä ylipäätään käymään.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: masinisti lehti 2/24
jotenkin tuntuu uskomattomalta kuin vanhanaikaista tuo ryssälän tekniikka nykypäivänä,    paitti sotaisa tavara.     eiks kinukit toimita kaiken ihmisvalvonnan tarvikkeetkin...?           ja kun luonnonvaroissa ei ole säästötarvetta ni moottoritkin voi tehä ilman ööliroppua..    liekö nuissa mosseissakaan?

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2527
  • Etelä-Karjala
Vs: masinisti lehti 2/24
Vaan oli se molo ergonomian huipentuma. Vaihdevipstaakista alkaen.
Ja todiste siitä että isostakin koneesta voi tehdä täysin väännöttömän...

Olikohan se tuosta se vitsi että amerikkalaiset olisivat yrittäneet kopioida ao. konetta mutta eivät onnistuneet saamaan sitä ylipäätään käymään.

Olikos Molon kone ainakin perustaltaan kopio vanhasta Buickin koneesta?  ???
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: masinisti lehti 2/24
ja sitäkin ryssän piti mennä koplaamaan oman mielen mukaan..    mut on se ihme kuin tuollanen maa osaa olla alkeellinen..

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: masinisti lehti 2/24
Amerikkalaiset ei varmaan osanneet antaa sille tarpeeksi ruokaa.  ;D Joskus oli Molosta bensa loppunut ja kuski ei viittinyt pumpata käsipumpulla. Ottivat ilmansuodattimen pois ja toinen kaatoi jerrykannusta bensaa suoraan kaasariin ja toinen starttasi. Johan alkoi V8 hörisemään.  :o
Nyt pakotteiden aikaan uutisoitiin, että ottivat venäjällä tuon Molon koneen uudelleen tuotantoon.
Mystinen kesälaatumies

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: masinisti lehti 2/24
vanhat jermut osaa vielä tuollaisen kasata.   mut kyllä tuolla se kehitys on miljuuna vuotta jälessä lännen vastaavasta.   mut mitäpä se votkanjuojaa haittais..       eiks se molon kone kuluttannu pensaakin jerryllisen kilsalle?

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4394
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: masinisti lehti 2/24
vanhat jermut osaa vielä tuollaisen kasata.   mut kyllä tuolla se kehitys on miljuuna vuotta jälessä lännen vastaavasta.   mut mitäpä se votkanjuojaa haittais..       eiks se molon kone kuluttannu pensaakin jerryllisen kilsalle?

Mitä välii, sitä saa tukikohdasta lisää. Ellei toverit ole taas sosialisoineet 10 000 litraa itselleen tai unohtaneet sitä 2" hanaa auki...

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2527
  • Etelä-Karjala
Vs: masinisti lehti 2/24
Molo vei maantiellä olosuhteista ja kuskista riippuen 70-100 l / 100 km. Joku herkkäjalkainen pääsi hyvässä kunnossa olevalla yksilöllä alle 60...
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: masinisti lehti 2/24
oikea viherhippi kuskina.   noissa ei kait alle puolentuuman letkua pensaletkuna..?