Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe mf ja dyna 4  (Luettu 32962 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: mf ja dyna 4
Pääsin eilen ajamaan tommosta 3000 tuntia ajettua dyna-4:sta massikkaa.

Kytkin on aikalailla on off ja pitää hirveän kalauksen joskus. Vaihdevipu on yllättävän jäykkä liikkumaan, voisi olla kevyempikin "fingertip control" -tyylinen. Alueen vaihto paljon hitaampi mitä versussa. Lisäksi käynnistäessä kuuluu vaihteistosta ihme honkaus ja traktori hitusen niinkuin liikahtaisi, onko kaik pakat kiinni ja aukeaa vasta kun kone starttaa?

Vaihteisto vonkuu ja rahisee hirveästi, kolisee ja lonksaa vaihtaessa pitää paaaljon pahempaa mekkalaa mitä Leylandin 3X3 Synchro.

Tieajossa vorvotus on kuin hydepumppu kavitoisi. Ohjauksessa todella paljon klappia keskiasennossa ja jarrut mallia "nuffin hihnajarrut" eli aikas olemattomat.  Ei oikein säväyttänyt...
Vieläkin hitaampi kuin Versu? Ei juma siinä ehtii sit jo kahvit juomaan aluevaihdon aikana :D

keissi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 33
Vs: mf ja dyna 4
en tiedä mistä johtuu kun dyna 4 vaihtaa aluetta siten että painaa t kahvasta sivunapin alas ja suunnan vaihto vipua tökkää eteenpäin on paljon nopeampi kuin se että työtää sitä t kahvaa. voi olla myös tunne juttu

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: mf ja dyna 4
Miksei olisi eroa eri vaihtotavoilla, onhan Versussakin vaihtonopeudessa eroa nappien painelurytmin perusteella. Kun painaa HiShift ja vaihto tarpeeksi lyhyellä aikavälillä eli käytännössä yhtä aikaa niin vaihtaa vähän nopeammin. Dyna 6 kolahtelee jännästi uutenakin mutta on hivenen nopeampi kuin Versu ainakin pienen koeajon perusteella. Versussa/HiTech5:ssa on säädetty ajat varman päälle aluevaihteen synkrojen ja siirtäjien kestävyyden varmistamiseksi ja kolahdusten välttämiseksi vaikka sitten hidastaakin vaihtoa.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9744
Vs: mf ja dyna 4
Mä oon huomannut tuon nykäisyn joskus paalatessa. Lähtee eteenpäin oudosti nykäisemällä, normaalia repäisevämmästi. Ja se on ilmaantunut, kun on lähdetty vaan eteenpäin "koko päivä"  :D Mutta tuo "vika" on aina loppunut, kun on muutaman kerran vedellyt suunnanvaihdinta eteen taakse. Huoltomies ei oikein uskonut mun korjaustoimenpiteeseen , mutta mitäpä siitä, kun sitten se taas lähtee tasaisesti  8)

Mä lainaan tämä ikivanhan juttuni tähän. Tuollainen se on vieläkin mutta sama on huoltotoimikin  ;D Aluevaihdon vaihtaminen on kyllä hitaampi mitä näppärä mies kepittää, mutta tuonkin kans oppii ajamaan. Melua pitää kuten nuffi sanoi, mutta takalasin kiinnipito auttaa kummasti. Jarrut on huonot , olen samaa mieltä 7v kokemuksella ja vajaan 1800 tunnin  ;)

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: mf ja dyna 4
en tiedä mistä johtuu kun dyna 4 vaihtaa aluetta siten että painaa t kahvasta sivunapin alas ja suunnan vaihto vipua tökkää eteenpäin on paljon nopeampi kuin se että työtää sitä t kahvaa. voi olla myös tunne juttu
Vaikuttaako se, kun suunnanvaihdon herkkyyttä voi säätää, kun t-kahvaan sen ei periaatteessa pitäisi vaikuttaa.  ??? Pitää melkein pistää testaten.  ;D Vaihteet+alueet tulee yleensä vaihdettua tuolla joystickilla.  ::)