Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe diesel100  (Luettu 7181 kertaa)

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5967
Vs: diesel100
Kyllä se melkoinen riski ajaa cr-koneella jos on bensaa seassa. Sille korkeapainepumpulle ei ole muuta voitelua kuin polttoaine. Pelkkä talvi laatukin on ollut joskus niin kuivaa, että pumppu on ollut vaarassa. Nykyisin kai harvemmin kun polttoaineen voitelevuutta on ilmeisesti parannettu.
Olet oikeassa mutta nyt olen loppukäyttäjä autolle, seuraava on kierrätys, se kävi tyhjäkäyntiä tankatessa eikä käynti muuttunut päätin kokeilla, sitä paitsi on bensa-autoissa nykyään suorasuihkutus samat voitelu ominaisuudet sielläkin tarvitaan, puristus kestävyys enemmän huoletti mutta ei kuulunut nakutusta tällä kertaa, pari litraa / tankki ennen olen kuulut laitettavan (autoon) kun pakkasilla on pitänyt saada käyntiin metsästä, mutta nyt on eri vuosituhat, autot, polttoaineet  ja wepat ettei tarvitse käyttää
Niissä on vaan se ero että dieselissä on karkeasti 10 kertaiset ruiskutuspaineet.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 67855
Vs: diesel100
kuin mahtaa webat toimia kun alkaa kohta olla jo akutkin siinä kylmän rajalla...    ainakii nää nykyakut..    tosa yks kaveri manas et autoissa menöö akkui kuin leipää.      lyhyt työmatka ja pakkanen on surkia yhistelmä.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4569
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: diesel100
kuin mahtaa webat toimia kun alkaa kohta olla jo akutkin siinä kylmän rajalla...    ainakii nää nykyakut..    tosa yks kaveri manas et autoissa menöö akkui kuin leipää.      lyhyt työmatka ja pakkanen on surkia yhistelmä.

Kannattaa pidemmät mahdolliset väliajat - esim yöt - pitää akku älykkäämmässä laturissa kiinni jos päivällä on paljon pätkäajoa
Ja muutenkin..

Tosin nykypirsseissä tuokin voi olla vaikeaa. Tänään juuri auttelin yhtä Dobloa ja siinä piti ohjekirjan mukaan ottaa sellainen maajohdon välinapa irti jos latasi ulkopuolisella laturilla. Joissain on tarkka mittaus siitä mitä auto on akkuun ladannut ja mitä sieltä on otettu, ja se kirjanpito voi myös seota erilaisin seuraamuksin.
Yleensä niissä on sitten ohje miten ulkopuolinen lataus tulee tehdä. Elämä on tehty nykyään vaikeaksi. Ennen riitti kun riittävän isoon akkuun sai riittävän paljon varausta niin kaikki oli hyvin.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 67855
Vs: diesel100
niinpä.   tuossa yks sälli haasto kuin nykyautosta oli joku juttu levinny kun oli jollain alkeellisemmalla laturilla yrittäny akkua virkistää.    hienoa tekniikkaa mut kun ilmasto on persiistä ::)