. Tuo yhtiöittäminen voisi ainakin periaatteessa parantaa liikenteeltä kerätyn rahan kulkua oikeisiin kohteisiin. Toki sinnekin saattavat poliitikot määrätä jonkin minimituottovaatimuksen, mikä pitäisi tulouttaa omistajille... Mutta rahaahan aina tarvitaan lisää, joten tavalla tai toisella se kuitenkin veronmaksajalta kerätään.
Sinänsä, mikä estää tulevaisuudessa kuntia ja yksityisteitä myymästä liiketoimintojaan tuolle Live-yhtiölle? Silloin sielläkin maksettaisi käytön mukaan oikeasti. En osaa yhtäkkiä arvella, olisiko tuo hyvä vai juono juttu?
"Tierakentamiseen ei suinkaan siirtyisi1,6 miljardia, vaan selvästi vähemmän. Laskelmien mukaan vuosittaiset tieinvestoinnit olisivat ensimmäisinä vuosina noin 700 miljoonaa, josta ne putoaisivat neljän vuoden jälkeen 600 miljoonaan ja vähenisivät sen jälkeen 15 miljoonaa joka vuosi."
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701202200056556_uu.shtml