Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Traktorikuskit.  (Luettu 3591 kertaa)

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
Vs: Traktorikuskit.
Ongelma on vaan saada teiniltä leikkiminen ja liian suuri tilannenopeus pois. Tämän takia se 40 rajoitus alle 18 v olisi kohdallaan.

Uskomatonta! Yleensä vemssin ajatukset on täyttä hörhöilyä mutta kerrankin kanssaan samaa mieltä...

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
Vs: Traktorikuskit.
Laitappa samalla onnettomuustilastoja näkyviin miten tr. vs. muu raskasliikenne aiheuttaa onnettomuuksia. Siinä nähdään miten hyvin koulutetut rekkakuskit eivät aiheuta niitä onnettomuuksia. Vai oliko se sittenkään niin.

Niin absoluuttisista luvuista vai suhteutettuna liikennesuoritteeseen? Vaikkapa linja-autokuski niin ajaa vuodessa pitkällä reitillä helposti semmosen 100.000+ kilometriä ja ei noi pitkää linjaa ajavat rahtarit siitä varmaan olennaisesti poikkea. Siinä saa olla kova traktorikuski että saa edes sen 20.000 täyteen tien päällä? Mutta että liikennesuoritteeseen verraten niin raskas liikenne aiheuttaa varsin vähän onnettomuuksia?

http://katsaukset.trafi.fi/etusivu/tieliikenne/raskaan-liikenteen-turvallisuus.html

Tosin valitettavasti massan ja nopeuden neliön eli fysiiikan lakien mukaan kun raskas ajoneuvo on toisena osapuolena niin sen vastapuolen asema on huono. Eli juuri se mitä ajan takaa että 15-vuotias kolli saa ajaa 40 tonnin yhdistelmää niin sitten kun jotakin sattuu niin kärsijä on se vastapuoli.

Viimeksi muokattu: 26.12.15 - klo:10:11 kirjoittanut Muujussi

Jätkä

  • Vieras
Vs: Traktorikuskit.



Tosin valitettavasti massan ja nopeuden neliön eli fysiiikan lakien mukaan kun raskas ajoneuvo on toisena osapuolena niin sen vastapuolen asema on huono. Eli juuri se mitä ajan takaa että 15-vuotias kolli saa ajaa 40 tonnin yhdistelmää niin sitten kun jotakin sattuu niin kärsijä on se vastapuoli.

 Kun otit fysiikan esille, niin kerroppa miten onnettomuus pokkeaa autokuskin osalta, jos ajaa  2000 kg painavalla autolla satasen vauhtia paikallaan seisovaan 5000kg painavaan traktoriin vs. tuohon vastaantulevaan 40 tonnin ja vaikka 60km/h kulkevaan yhdistelmään?

Oma vastaukseni että autokuskin henki on yhtä höllässä olipa traktorin yhdistelmän paino ja nopeus mikä tahansa, vaikka käyttäisi laskelmissa miten vektorisuureita ja liikeenergiaa. Ihmisen fysiikka vaan ei kestä sitä äkkipysähdystä.
Mutta onnettomuuksia tulee lisää ja se johtuu siitä kun sen autoilijan pitää sitä nykyistä nopeampaa traktoria päästä ohittamaan ns. huonossa paikassa ja vastaan tulee se toinen auto ja siihen ei vaikuta se tr. kuskin ikä.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26221
  • vastustan
Vs: Traktorikuskit.



Tosin valitettavasti massan ja nopeuden neliön eli fysiiikan lakien mukaan kun raskas ajoneuvo on toisena osapuolena niin sen vastapuolen asema on huono. Eli juuri se mitä ajan takaa että 15-vuotias kolli saa ajaa 40 tonnin yhdistelmää niin sitten kun jotakin sattuu niin kärsijä on se vastapuoli.

 Kun otit fysiikan esille, niin kerroppa miten onnettomuus pokkeaa autokuskin osalta, jos ajaa  2000 kg painavalla autolla satasen vauhtia paikallaan seisovaan 5000kg painavaan traktoriin vs. tuohon vastaantulevaan 40 tonnin ja vaikka 60km/h kulkevaan yhdistelmään?

Oma vastaukseni että autokuskin henki on yhtä höllässä olipa traktorin yhdistelmän paino ja nopeus mikä tahansa, vaikka käyttäisi laskelmissa miten vektorisuureita ja liikeenergiaa. Ihmisen fysiikka vaan ei kestä sitä äkkipysähdystä.
Mutta onnettomuuksia tulee lisää ja se johtuu siitä kun sen autoilijan pitää sitä nykyistä nopeampaa traktoria päästä ohittamaan ns. huonossa paikassa ja vastaan tulee se toinen auto ja siihen ei vaikuta se tr. kuskin ikä.
kerroppas sinä vuorostas mitä eroa on kun toyota korollalla törmää taajamassa (mihin nuo nopeat traktorit ehkä eniten tulee käyttöön maanrakennuspuolella) nopeudella 40 km/h kuorma-auton keulaan tai valmetin keulaan jossa on se 60 sentin maavara :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Jätkä

  • Vieras
Vs: Traktorikuskit.



Tosin valitettavasti massan ja nopeuden neliön eli fysiiikan lakien mukaan kun raskas ajoneuvo on toisena osapuolena niin sen vastapuolen asema on huono. Eli juuri se mitä ajan takaa että 15-vuotias kolli saa ajaa 40 tonnin yhdistelmää niin sitten kun jotakin sattuu niin kärsijä on se vastapuoli.

 Kun otit fysiikan esille, niin kerroppa miten onnettomuus pokkeaa autokuskin osalta, jos ajaa  2000 kg painavalla autolla satasen vauhtia paikallaan seisovaan 5000kg painavaan traktoriin vs. tuohon vastaantulevaan 40 tonnin ja vaikka 60km/h kulkevaan yhdistelmään?

Oma vastaukseni että autokuskin henki on yhtä höllässä olipa traktorin yhdistelmän paino ja nopeus mikä tahansa, vaikka käyttäisi laskelmissa miten vektorisuureita ja liikeenergiaa. Ihmisen fysiikka vaan ei kestä sitä äkkipysähdystä.
Mutta onnettomuuksia tulee lisää ja se johtuu siitä kun sen autoilijan pitää sitä nykyistä nopeampaa traktoria päästä ohittamaan ns. huonossa paikassa ja vastaan tulee se toinen auto ja siihen ei vaikuta se tr. kuskin ikä.
kerroppas sinä vuorostas mitä eroa on kun toyota korollalla törmää taajamassa (mihin nuo nopeat traktorit ehkä eniten tulee käyttöön maanrakennuspuolella) nopeudella 40 km/h kuorma-auton keulaan tai valmetin keulaan jossa on se 60 sentin maavara :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

Ottaen huomioon sen että tr. kuskina on se 15v.  pojankloppi, niin epäilen ettei hän pääse suorittamaan kyseisiä urakoita, olipa ne sivu tai aliurakoita.
 Sillä työturvallisuudesta  vastuu kulkee koko ketjun tilaajaan saakka.
Mutta alkuperäiseen kysymykseen epäilen traktori nousee corollan päälle, mutta ihmeen vähän noita traktorin ja auton kolareita tapahtuu, vaikka monissa kaupungeissa lumet roudataan  lumikaatopaikolle traktoreilla ja on kaiken lisäksi liukaskeli ja lumipenkkojen takia näkyväisyys huono. Ja kaiken lisäksi taajamanopeus on usein alempi kuin tr.n huippunopeus.