Gallen Kallela on noita hakaristejä suunnitellu muutenkin.
Suomen armeijan ensimmäisen lentokoneen lahjoittanut Eric von Rosen oli maalauttanut siipiin onnenmerkkinsä, sinisen hakaristin. Tunnuksen tausta, valkoinen ympyrä syntyi kun koneen siivissä ollut Thulinin lentokoulun tunnus maalattiin piiloon. Hakaristi määrättiin ylipäällikkö Gustaf Mannerheimin päiväkäskyllä ilmavoimien konetunnukseksi. Akseli Gallen-Kallela puolestaan suunnitteli ilmavoimien tunnuksen, jonka keskellä on hakaristi – väriltään kuitenkin musta eikä sininen kuten von Rosenin merkissä. Sotalentäjän merkkinä, myöhemmin Suomen lentomerkkinä toimi ilmavoimien tunnus. Toisen maailmansodan päättyessä vuonna 1945 liittoutuneiden valvontakomission kehotuksesta hakarististä luovuttiin, sillä se muistutti kukistumassa olleen natsi-Saksan hakaristisymbolia. Tilalle otettiin konetunnuksessa valko-sini-valkoinen tunnus, ilmavoimien tunnuksessa kultainen kotka ja lentomerkissä uudistettu ilmavoimien tunnus lisättynä vaakasiivillä. Ilmavoimien joukko-osastojen lipuissa ja kunniamerkeissä esiintyy kuitenkin edelleen musta hakaristi.
Vuonna 2002 ilmavoimien tunnus käännettiin heraldisten sääntöjen mukaiseksi: siipikehä pyörii vastapäivään ja kotka etenee eli lentää oikealta vasemmalle. Wikin mukaan näin.