jenkeissäkin järki palaa pätkittäin. ne konepellinkokoiset muovipäristimet vaihdetaan taas hummereihin.
auton pitää olla auton kokoinen
https://www.google.fi/search?q=hummer&biw=1213&bih=563&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=S4WWVIOaJIP7Ur-CgJgL&ved=0CDEQsAQ
mutta ajatellaampa asiaa sulle ja terminaattorille nin tärkeän palkanmaksajan roolista...
ajatellaampa jotta on pekkaperusperheen isä joka ajaa sillä perusavensiksella (10000e), moottori on 1,6 litraa ja vuoden keskikulutus noin 8 litraa, renkaat 15 tuumaa, öljytilavuus n.4 litraa ja korjauskuluja muutama poltn ja joskus jarrupalat ja nuppi... tuntipalkkaa noin 14e tunti...läpituntpalkkana ja kilometrejä vuodessa 20000, seka-ajoa...
nyt hää sitte innostuu ja päättää ostaa jenkkipelin tilalle, kun pomo niitä aina ylistää...kokoa ja näköä, kuutiotuumia ei korvaa mikään jne jne.... pekkaperusperheenisä ajattelee että hän nyhtää pomon selkänahasta kohonneet autoilun kustannukset ja alkaa laskemaan kuinka paljon tuntipalkan pitää nousta jotta amerikanauto saadaan ylläpdettyä, autotallin oven levyden tuplaamista ja itse talln jatkamista ei tarvtse huomioida nyt...
mihin tuntpalkkaan päädyttäsin
no mihin ne kustannukset siitä kasvaisi.
tienhoitokustannuksissa säästettäisiin, kun joskus saisi luntakin olla enemmän kuin se totuttu kolme senttiä.
rengaskulut myös tippuisi, tai pysyisi liki samana, kun tarvitsee vain yhdet nappulakuvioiset, talveksi ruuvataan työkonenastat.
polttoainetta ei menisi yhtään enempää, koskapa kulutus ei kasva kolminkertaiseksi vaikka otetaan kyytiin muutama aikuinen mies tai kaivurin puominnostotunkki. siinäkin säästyy polttoainetta, kun sitä ei kukaan uskalla lainata. tyhjällä tankilla kuitenkin sen palauttaisivat.
alustan niveliä on helpompi rasvata, kuin vaihtaa viikoittain