Kyllähän asia on niin, että aika pienet on hiekkalaatikot ja asiat vähäpätöisiä, jotka suomalaisessa pihvikentässä aiheuttaa jumalatonta hälyä ja parranpärinää. Suurimpia ongelmia aiheuttaa tulevaisuudessa se, kuinka pystymme kuluttajalle perustelemaan kestävästi oman tuotantomme oikeutuksen. Etelä-Amerikkalainen tuotanto voidaan vaikka kolminkertaistaa kymmenessä vuodessa ja sen vyöryä emme voi estää tuottamalla vastaavaa kuin sieltä tulee.
Mielestäni erottuminen kuluttajamarkkinoilla ja erilaistuminen on tapa jolla voi jotenkin selviytyä kilpailussa globaaleja toimijoita vastaan.
ABC marketit syöttää kansalle;
http://www.youtube.com/watch?v=iIHMJFwc2Ik&feature=relatedPitäisi myös miettiä, mikä imagotekijä sisältyy amerikkalaisuuden ihannointiin ja niiden oppien
http://www.youtube.com/watch?v=1gfHUQwDug kritiikitön tänne lanseeraus.
http://www.youtube.com/watch?v=CuPDWb8mPq4&feature=relatedTästä on tuotantoetiikka aika kaukana
Ei ole myöskään salaisuus, että feedloteissa maissilla lihotetut naudat, jotka on vielä hormonikäsitelty ovat tietty terveysriski, jonka tiedetään aiheuttavan ainakin ylipainoon ja siihen liittyviin sairauksiin selvän yhteyden. Eurooppalainen kuluttaja toimii kuitenkin vielä hiukan erilailla, mitä pikaruokakulttuurin tulee ja meidän tulee olla siitä tyytyväisiä ja tukea sen laatuisia kuluttajatrendejä.