Kyllä pääkaupunkiseudulle on lisääntyvässä tahdissa alkanut tulla latauspisteiden verkkoa kaduille. Työpaikoilla tehdään kilvan latauspisteitä. Jos käyttää autoa työssä, on siis tämä työpaikkalataamisen mahdollisuus mukana, merkittävä osa autokannasta on työpaikaparkissa, ja työajan ulkopuolella ympäryskuntien latauspisteissä lataamassa myös. Koska latausta voi tehdä myös muualla kuin metrin päässä pisteestä, tilapäislataaminen saattaa olla määräänsä toimivampi ratkaisu, myös asukaspysäköinnin parkkihalleihin tulee melkoinen osa paikoista toimimaan latauspisteinä. En ole kuullut, että sähköautoilta olisi sähkö loppumassa.
Itsellä ei ole sähköautoa, mutta jos kansa haluaa tehdä matkansa akkuporakoneen päällä istuen, niin sitten on niin.
Toisaalta, jossakin vaiheessa nykyinen sähköautoilun verotuki vähenee, koska kohta ei ole enää fossiilisia polttoaineita verotettavaksi asti. 2029 mennessä vähenee autoilun nykyisten haittaverojen tuotto noin 1,7 miljardilla /1/. Sekin aukko on jotenkin paikattava.
-SS-
/1/
https://www.talouselama.fi/uutiset/kuinka-paljon-autoilua-voi-enaa-verottaa-kun-paastot-vahenevat-kylla-sen-pitaa-nakya-lompakossa/1f36aa8b-5ac9-4ad2-9e9c-b63b5cf354e3