kertokaapa tuommosta isompaa rehurallia organisoivat voisiko kyseinen kenttä toimia, itselle tulee lähinnä eduista päällimmäisenä mieleen että nyt ei läntäjän tartte ihan niin tarkkaan saivarrella korkeusmittarin kans laskeutuessa kun kenttä ei lopu kesken, saa keskittyä ihan ohjaamiseen täysillä... edellyttää tietenkin että lennonjohtotornissa on apilaksen tasosta tai älykkäämpää porukkaa http://www.tekniikkatalous.fi/ttpaiva/1960-luvun-kokeilu-heraa-jalleen-henkiin-kiitorata-joka-ei-paaty-koskaan-6637820
Ideahan voi olla hyväkin, mutta miksi 1960-luvulla keksittyä juttua ei ole otettu käyttöön? Ei korkeusjuttu ole ongelma, sen saa ohjaaja säädettyä, mutta nousu ja laskeutuminen vastatuuleen onnistuu aina, takuuvarmasti. Lentokorkeutta voi helposti pudottaa ilman, että lentonopeus nousee kohtuuttomasti.
Lainaus käyttäjältä: Suuri Ajattelija - 15.04.17 - klo:10:27Ideahan voi olla hyväkin, mutta miksi 1960-luvulla keksittyä juttua ei ole otettu käyttöön? Ei korkeusjuttu ole ongelma, sen saa ohjaaja säädettyä, mutta nousu ja laskeutuminen vastatuuleen onnistuu aina, takuuvarmasti. Lentokorkeutta voi helposti pudottaa ilman, että lentonopeus nousee kohtuuttomasti.Ehkä sen takia että kone kun lähtee, niin sen on lähdettävä lievässä sivutuulessa kiihdyttämään että pääsee vastatuuleen nousemaan. Eli kentässä vain kaksi kohtaa osoittaa vastatuuleen. muut on enemmän tai vähemmän sivutuulessa. jäekevämpi olisi ajatella jotain 8-10 kulmiota jos halutaan tuollaista miettiä.Eihän maailmalla ole yleistynyt tiekään jossa käänytään vain oikealle. Siinä alkaisi ICEFARMERIA ahdistamaan kun ei Ladalla voi kammeta vasempaan.
Lainaus käyttäjältä: Terminator II - 15.04.17 - klo:10:37Lainaus käyttäjältä: Suuri Ajattelija - 15.04.17 - klo:10:27Ideahan voi olla hyväkin, mutta miksi 1960-luvulla keksittyä juttua ei ole otettu käyttöön? Ei korkeusjuttu ole ongelma, sen saa ohjaaja säädettyä, mutta nousu ja laskeutuminen vastatuuleen onnistuu aina, takuuvarmasti. Lentokorkeutta voi helposti pudottaa ilman, että lentonopeus nousee kohtuuttomasti.Ehkä sen takia että kone kun lähtee, niin sen on lähdettävä lievässä sivutuulessa kiihdyttämään että pääsee vastatuuleen nousemaan. Eli kentässä vain kaksi kohtaa osoittaa vastatuuleen. muut on enemmän tai vähemmän sivutuulessa. jäekevämpi olisi ajatella jotain 8-10 kulmiota jos halutaan tuollaista miettiä.Eihän maailmalla ole yleistynyt tiekään jossa käänytään vain oikealle. Siinä alkaisi ICEFARMERIA ahdistamaan kun ei Ladalla voi kammeta vasempaan.nythän meidän täytyy muistaa että se sivutuuli ei lentokoneelle ole aivan yhtä kauhistuttava asia kuin mertsedes henkilöautolle, hyvin harvoin se tuuli on aivan suotuisa yhden tai kahden kiitoradan kentillä joten lähes ihannetilanteeseen on helppo päästä tuommosella ympyräkentällä
Lainaus käyttäjältä: icefarmer - 15.04.17 - klo:11:15Lainaus käyttäjältä: Terminator II - 15.04.17 - klo:10:37Lainaus käyttäjältä: Suuri Ajattelija - 15.04.17 - klo:10:27Ideahan voi olla hyväkin, mutta miksi 1960-luvulla keksittyä juttua ei ole otettu käyttöön? Ei korkeusjuttu ole ongelma, sen saa ohjaaja säädettyä, mutta nousu ja laskeutuminen vastatuuleen onnistuu aina, takuuvarmasti. Lentokorkeutta voi helposti pudottaa ilman, että lentonopeus nousee kohtuuttomasti.Ehkä sen takia että kone kun lähtee, niin sen on lähdettävä lievässä sivutuulessa kiihdyttämään että pääsee vastatuuleen nousemaan. Eli kentässä vain kaksi kohtaa osoittaa vastatuuleen. muut on enemmän tai vähemmän sivutuulessa. jäekevämpi olisi ajatella jotain 8-10 kulmiota jos halutaan tuollaista miettiä.Eihän maailmalla ole yleistynyt tiekään jossa käänytään vain oikealle. Siinä alkaisi ICEFARMERIA ahdistamaan kun ei Ladalla voi kammeta vasempaan.nythän meidän täytyy muistaa että se sivutuuli ei lentokoneelle ole aivan yhtä kauhistuttava asia kuin mertsedes henkilöautolle, hyvin harvoin se tuuli on aivan suotuisa yhden tai kahden kiitoradan kentillä joten lähes ihannetilanteeseen on helppo päästä tuommosella ympyräkentällä Joo.... Kyllä melko laitamyötäsessä koneet tulee välillä alas. Mutta joku järkevä syy idean hautaamiseen on ollut.
Lainaus käyttäjältä: Terminator II - 15.04.17 - klo:11:17Lainaus käyttäjältä: icefarmer - 15.04.17 - klo:11:15Lainaus käyttäjältä: Terminator II - 15.04.17 - klo:10:37Lainaus käyttäjältä: Suuri Ajattelija - 15.04.17 - klo:10:27Ideahan voi olla hyväkin, mutta miksi 1960-luvulla keksittyä juttua ei ole otettu käyttöön? Ei korkeusjuttu ole ongelma, sen saa ohjaaja säädettyä, mutta nousu ja laskeutuminen vastatuuleen onnistuu aina, takuuvarmasti. Lentokorkeutta voi helposti pudottaa ilman, että lentonopeus nousee kohtuuttomasti.Ehkä sen takia että kone kun lähtee, niin sen on lähdettävä lievässä sivutuulessa kiihdyttämään että pääsee vastatuuleen nousemaan. Eli kentässä vain kaksi kohtaa osoittaa vastatuuleen. muut on enemmän tai vähemmän sivutuulessa. jäekevämpi olisi ajatella jotain 8-10 kulmiota jos halutaan tuollaista miettiä.Eihän maailmalla ole yleistynyt tiekään jossa käänytään vain oikealle. Siinä alkaisi ICEFARMERIA ahdistamaan kun ei Ladalla voi kammeta vasempaan.nythän meidän täytyy muistaa että se sivutuuli ei lentokoneelle ole aivan yhtä kauhistuttava asia kuin mertsedes henkilöautolle, hyvin harvoin se tuuli on aivan suotuisa yhden tai kahden kiitoradan kentillä joten lähes ihannetilanteeseen on helppo päästä tuommosella ympyräkentällä Joo.... Kyllä melko laitamyötäsessä koneet tulee välillä alas. Mutta joku järkevä syy idean hautaamiseen on ollut.kyllä seon liikenteen ohjausjärjestelmät, nykyään saattais jo onnistuakin kun tornin väki on ihan ay-liikkeen jalat maassa kulkevia duunareita entisaikojen porvarien sijaan.yhden kahden kiitoradan kentillä lentajillä ei ole muuta mahdollisuutta kuin ajaa rullaustielle tai jäädä kentän päähän seisomaan jolloin mitään katastrooffia ei synny, tuo ympyräinen kenttä tarjoaa liikaa mahdollisuuksia soveltaa omatoimisille lentäjille