Mutta entäs Toyota… ei tietysti tuo jännitystä elämään, jos lähtee matkaan niin samalla autolla myös pois.
Tojon ajo-ominaisuudet ainakin 1970 ja -80 luvuilla olivat tarkoitettu lähinnä suoralla ajamiseen. Materiaalit olivat heikkolaatuisia, maalin alta oli pelti otettu pois jo tehtaalla, jouset kulahtivat uudehkossakin Tojossa ja ruostuminen tuhosi jopa paksut pyöränripustuksetkin. Crown D oli mukava rauhalliseen ajoon. Lähti hyvin käymään kovillakin pakkasilla. Alimitoitettu moottori.
Siirtyminen Vooortttiin oli askel parempaan autoiluun.
Edellisellä sukupolvella oli Kupla-Volkkareita "minne tuuli kuljettaa, lauloi Katri-Helena", Veeti näkee vieläkin painajaisia niistä. Myöhemmin Ford Cortina, olivat kuin eri planeetalla tehtyjä.
Emännällä oli 1980-luvulla VW Passat, aina vikaa uudesta lähtien, edes VW merkkikorjaamo ei saanut kuntoon.
FIATissa oli jatkuvasti jotain pikkuvikaa, ajoasento vähintäinkin omituinen: polkimet lähellä, ratti kaukana.
No joo o meni taas muistelot menneeseen aikaan – olisiko mitään tältä vuosituhannelta ? niin kai sulla on vielä ajokortti?
Ps entäs ne skorpion peruutus ominaisuudet?
Skorppio peruuttaa ihan hyvin. Tosin vahdekepissä on nupin alla holkki, mitä pitää nostaa, jotta pakki menee päälle. Sitä ei änkkäpojat huomaa. Takapusurissa tutka, oma asentama. Hyvin pelittää.
Ihme, kun Viiattia on alettu tuoda taas maahan.