Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
Vapaa sana / Vs: HÄRSKIÄ MTKLOISTA EDUSKUNTAVAALIPELIÄ
Uusin viesti kirjoittanut Syyllinen tänään kello 11:50
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011372167.html
Silloin kun sikasirkka ja matalakuilu, tulivat toinen toistaan huonommalla sopimuksella unionista, olisi ollut traktorimarssien paikka.
mtk;n saatesanat aina, hyvä kunhan juostaan lujempaa.
Ei me voida kun eu vaatii.
Sitten myöhemmin kyllä saatu nähdä, ettei se niin mene.
Sinähän olet huutanut koko Orpon hallituskauden ajan viljanviljelijän kriisiä. Nytkin, kun EU uhkaa kovilla maataloustukileikkauksilla, niin Orpo ei osaa edes muodostaa kantaansa niihin!

Kyllä nyt on aika MTK:n potkia Orpoa erityisen rajusti persuksille, jotta etelän viljanviljelijän hätä muistuu vihdoinkin Orpon mieleen! Eikö tästä olla samaa mieltä?  :(
Vapaa sana / Vs: HÄRSKIÄ MTKLOISTA EDUSKUNTAVAALIPELIÄ
Uusin viesti kirjoittanut Eemeli tänään kello 11:42
Juu ei, ei vielä senaatintorille.
Vasta sitten lähempänä seuraavia eduskuntavaaleja.
Mutta aina kun kepu hallituksessa, kyyti maaseudulle ollut kylmää.
Vapaa sana / HÄRSKIÄ MTKLOISTA EDUSKUNTAVAALIPELIÄ
Uusin viesti kirjoittanut Eemeli tänään kello 11:40
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011372167.html
Silloin kun sikasirkka ja matalakuilu, tulivat toinen toistaan huonommalla sopimuksella unionista, olisi ollut traktorimarssien paikka.
mtk;n saatesanat aina, hyvä kunhan juostaan lujempaa.
Ei me voida kun eu vaatii.
Sitten myöhemmin kyllä saatu nähdä, ettei se niin mene.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: uutet autot
Uusin viesti kirjoittanut -SS- tänään kello 11:27
Mielestäni autot eivät nykyään ruostu samalla tavalla kuin entisaikaan, perheautot mätänivät jo kymmenessä vuodessa, vaikka oli kaikkia Finikor- ja Estox - tervauksia säännöllisin välein pakko tehdä. Pikkuvolkkari dieselinä vei sinne minne piti, vuodesta 1998 vuoteen 2022, 670 tuhatta kilometriä kerkesi rullaamaan, sitten pomppi kuskin ajovirheen seurauksena pellolle ison ojan ja rummun pään yli, ja jouduttiin ajamaan romuttamolle, kun alustan ruosteettomat osat olivat menneet niin pahasti mutkalle. Pösö 307 Hdi vuosimallia 2001 oli ajossa vuoteen 2023 kevääseen, jolloin nähtävästi hyvästeltiin, oli kulumaa ja väljyyksiä ja saastejärjestelmän moottorivalo. Oli siinäkin puoli miljoonaa mittarissa.

Mondu vm. 2001 diesel oli takarungostaan hiukan ruosteessa, mutta ajo loppui jakoketjuprobleemaan, kuulemma,. Annoin yhdelle nuorellemiehelle ilman, 600000 ajettuna. Nyt sitten on kaksi 2008 korimallin dieselmondua, jotka eivät edelleenkään ole ruosteessa, mutta tekniikka alkaa puolen miljoon kilometrin kohdalla olla vähän väsynyttä, käynnistysmoottori, vetoakseli, laakereita, puslia, jarrulevyä ja jarrukilpeä, ohjaustehostinta, laturia ja kaksoismassavauhtipyörää kaipaavat jo.

Kaikilla näillä mainituilla on ajettu Etelä-Suomen suolakeskittymässä, Uudellamaalla, eikä ole pesty eikä koskaan pohjaa tervattu.

-SS-
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: tulostin pieneen käyttöön...
Uusin viesti kirjoittanut -SS- tänään kello 11:15
onko laserissa mitään värijuttua millä se tuloste tulee?    tuo alkaa kiinnostaa kun nuo musteroiskut on aina joko tyhjiä tahi sit kuivia..      ja ainakin neuvojien koneet ollu nopsia..      ja jälki säilyyy..              onko merkillä väliä?

Väri on semmoisessa vaihdettavasssa paperinlevyisessä kasetissa, jossa samalla on jousisulkuisen lauukun alla se valonherkkä rulla joka sen värinjauheen levittää. Jauho on jotakin muovitomua, jossa on väri mukana. Se tomu on sähköistä, ja se tulostin tavallaan valokuvaa sen paperin digitaaliseksi ja samalla sähköistää rullalle kuviot ja merkit valmiiksi. Rullaan tarttuu se jauho, mutta on vielä irtonaisena. Rullasta ne tomut siirtyvät paperille tavallaan sähkövarauksella vetämällä (haisee otsonille se printteri sen takia) , ja ne kuvat ja kirjaimet lopuksi poltetaan siihen paperin pintaan kiinni. Väri pysyy paperilla usein paremmin kuin suihkumuste. Siksi esimerkiksi kalvojen printtaaminen vaatii kuumankestävää kalvoa, tavallinen muovikalvo sulaa siihen rummulle.

Alle satasella saa marketista laserprintterin, siinä tulee mukana usein USB-kaapeli, jossa printterin pää on neliskanttinen ja toinen pää littana, joka sopii tietokoneeseen. Ajuriohjelma ladataan Internetistä, tai käytetään Windowsin jotakin perusajuria. Esimerkiksi HP:n halvimmatkin printterit osaavat teeskennellä olevansa HP PCL-printteri. Printteriä voi kotona käyttää näin yksinkertaisesti, piuhan päässä, vaikka monissa nykyään on vakiovarusteena wifi, jolla tulostimen saa tulostamaan ilman mitään johtoja tietokoneeseen. Sellaista ominaisuutta Oxa ei välttämättä tarvitse, eikä kannattane edes yrittää sählätä konetta toimimattomaksi liikaa asetuksia miettimällä.

Uusia kasetteja saa esimerkiksi Inkclub.com:sta, mukaan ostokseen ottaa imurin pölypussit ja muutakin rihkamaa. Kasetti on usein kalliimpi kuin printteri, mutta mitä väliä, se kasetti on oikeastaan koko laserpintterin ydin, sen takia se maksaa. Kasetti revitään pahvilaatikosta, sitten mustasta muovipussista, punaisia teipin päitä vilkkuu eri puolilla , ne kiskotaan pois ja loksautetaan kasetti paikalleen samaa tietä kuin vanha tuli pois. Ja kovaa ajoa.

Laser on siitä syystä helppo, koska se väri ei varastoinnissa "kuivu", niin kuin mustesuihkuissa tahtoo tapahtua. Olen shoppaillut markettitulostimia, jos on saanut runsaalla viidelläkympillä vaikkapa. HP:n tulostimia ovat nuo omat nykyään, halpoja, yhdessä on skanneri, jota voi käyttää kopiokoneen tavoin tai skannata kuittipapereita tiedostoksi. Kerran ostin Hobbyhallista kaksi Canon iSensys - LBP2xx - sarjan älytulostinta, tarjouksesta. Toimivat mahtavasti, eivätkä paukkuneet ja ronksuttaneet  paperinsyöttimellään niin kuin HP tekee. Mutta elektroniikkaan tuli kolmen vuoden takuun jälkeen jotakin häikkää, eikä toimi ajurin kanssa enää, tulostaa vaan sotkua,. Eli oli pieni pettymys.

Vanhin HP tuossa on 20 vuotta vanha, vuoden vanhan vieressä. Kasetteja on vaihdettu muutamia, jos olisi fiksu, tarkistaisi ostaessaan, että on sama kasetti kuin muissa printtereissä,. Nyt hyllyssä tulee pidetyksi ainakin kolmea eri eri kokoista ja eri näköistä HP kasettia. Mutta pieni vaiva oikeastaan. Yksi noista HP:n halpisprinttereistä menee säästötilaan, eikä osaa herätä, pitää painaltaa virtanappia ennen tulostuskomentoa, jotta herää. Pieni ärsytys, mutta joskus noidututtaa, kun pitäisi printata kiireessä vaikka päiväveron kuitti mukaan, kun on jo saappaat jalassa ja traktori käy pihalla. Eikä koneesta luiskahda paperia ei sitten millään. Aha. virrat on itsekseen menneet pois. Roks ronks pauks viuuuuh. Sillä lailla, tulihan se.

-SS-
Vapaa sana / Vs: Taas maahanmuuttaja rötösteli...
Uusin viesti kirjoittanut Syyllinen tänään kello 10:28
Mahtaako ex-ulkoasiainvaliokunnan puheenjohtaja Kimmo Kiljunen nyt nousta esiin puolustamaan rouva Aidanjuurta. :D
Et tainnut pistää merkille.
vasemmistokepuja edes kutsuttuna varsin vähän.
Kun paska ei haise eikä kesäteatteri soi, mitäs sitä edes kutsumaan.
Vai onko järjestäjillä alunperinkin pyrkimys pitää rikollinen pohjasakka ulkona.
Eemeli oli ulkona ja Säärikkö sisällä. Harmittaahan se Eemeliä, ettei päässyt Säärikköä stalkkaamaan.  ;D ;D
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: uutet autot
Uusin viesti kirjoittanut Oksa tänään kello 09:33
usein katellu nuita muovipanelien vieriä kuinka niissä on värin vaihtoa.   ja kun pitää jos jonkinlaista kourua ja taitosta olla tuolla alustassa ni hyin kerää mukaan vuosiksi seisomaan kaikkea säilyttävää..    massaus on kyllä ihan hyä konsti saaha pellit kestämään.     mulla tojo on massattu 3 kertaa ja runko on etelleen ruosteeton..         nyt huomasin kun öölejä vaihtoin että karjapuskurin toinen pää on ruostuna pitsiks.   pitänee laittaa putki sisään.     vetokoukun rakenne on hupsu kun pystyputki ruostui aikanaan sisältä ja katastuksessa tuli ilmi että onkin ihan vain maalipinnaltaan kasassa..    ois saattaanna kärri jäähä mäkeen joskus..
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: uutet autot
Uusin viesti kirjoittanut Viljelijä evp tänään kello 09:28
Eipä kait sellasta peltiä ole joka ei ruostuisi, auti joitain malleja kait galvanoi ja lantikat joskus tehty aluminipellistä.omistajan huolenpidostakin johtuu ja ajoolosuhteista, esim etelän teillä on jatkuva suolakylpy saatavissa päivittäin. se liene ruostuttaa.harva joka reisun jälkeen sitä pois pesee, eikä alustasta sitä helposti saakaan.
Sivuja:: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10