Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Aiheet - Eastwood

Mites mahtais onnistua, kaivaa noin 0.3ha suo auki lammeksi? Pitäiskös hakea joku lupa?
Muutamankin kerran nimittäin katsellut metsätien kääntöpaikan viereistä suota sillä silmällä, että jos siitä vaikka sais pulikoitavan lammen itselle... Siihen sitten vielä pyörien päällä oleva saunamökki viereen.
Vettä siellä on, koska suosta lähtee oja eteenpäin.
Ongelma: Ebayn ir-sensorit toimii nurinkurisesti (NC). Eli kohteen havaitessaan avaavat virtapiirin, kun oletin että toimisivat juuri toisin päin (NO).
Tarve kun olis saada ohjaus korkeajännite modulille ir-sensorilta, rele kyllä välissä. Eli kun hiiri tulee ir-sensorin eteen, kytkee se korkeajännitteen päälle, hiiren tuhoksi...
Saako tuon ongelman poistumaan jollain transistorilla, sensorin ja releen väliin laitettuna?

Systeemi tietty toimis, jos kytkis korkeajännite moduulille syötön releen NC navalta, mutta silloin releessä olis veto päällä, ansan odotellessa hiirulaista.

Hieman ehkä sekavasti selitetty...

Ir-sensori
https://www.ebay.com/itm/IR-Infrared-Obstacle-Avoidance-Sensor-Module-for-Arduino-Smart-Car-RobotQA/303759690350?_trkparms=ispr%3D1&hash=item46b97d0a6e:g:HE0AAOSwA3dYUB6H&amdata=enc%3AAQAFAAACcBaobrjLl8XobRIiIML1V4Imu%252Fn%252BzU5L90Z278x5ickkpFtSR0CGv%252Bh98r8Yb9quS%252BDOItNOgKnd1m6vcbvYypmoDiXSN%252Bpok1DWC1XOvqAVwfCW8iT2q6GnSYMoBKxvYxTpz8VySD9dRz3TijKW1kxg5RcMnLFQZ5yGkay1QFP9MWiX5gynz0mLOsX4ItVcPizjaWkxZhEklZDMLQqMHJBz2SaSVDb9ZoYVDIVHcRH9EGEmN48T1aPulcO3NX%252FfcfETt6VgpFi3X%252Boj5wT9858YU2f2fZjNH8XsOtZ5izibtRZCH2fp9vgbGLNsINP9fPU0pqpqgG928tkaAYGdg664a2sHxxP11FXfuyhV91HysW7yoS9uTM4AQpCH9Hk%252B1KDwJJ%252BBTvSQXHvs6dJimZMuUpfii8MjeyBQ%252FKk6kFdhR%252BNfVO7tgszLyjJonzoC%252FUf4AJJ8IuaMZ8SxWmE31weXT5M4%252BrJf7E5tsqer2DkCnfhj16Ze%252FbMYZg5UcZ4bXA%252Fmi8ZNFcZIqnJSJ2XdkHOxxK7oWMRvsitxAcxZHB2QaPaKPrh%252Bbf19%252BgCJw2SsS3LrFedULIGZDtx9VF782%252FTlGHN4WnyzG4YOPiPAXu1TZDVlF2y7iOlSz7O5qz0vcvUJOI9qt370nxjCVI1wrRhWMXot6x6OBvxpxtboWxv8pXMZBlcpbMYYR44B4xglxG7xBYy9zXHZ3oVCDo6yXXjLPo%252Bnchq5p2hjxHX5yTXytxFUn1cfd0bS4QxjqWtJYVnLtabyqxHPyO3Z2Wxs2GTfV8ZSoOzRcfw8PIOcB0%252BKVsHH7Olti8nOovBpwsrHoA%253D%253D%7Ccksum%3A303759690350d0e6261a853c4b7288c4f922f5bb16d4%7Campid%3APL_CLK%7Cclp%3A2334524

Korkeajännite yksikkö
https://www.ebay.com/itm/1000kv-Ultra-high-Voltage-Pulse-Generator-Arc-Pulse-Ignition-Coil-Module-Kit/192735519810?_trkparms=ispr%3D1&hash=item2cdfeea442:g:mjsAAOSwwnVcdma1&amdata=enc%3AAQAFAAACYBaobrjLl8XobRIiIML1V4Imu%252Fn%252BzU5L90Z278x5ickkfKe2vUidqHRg3XM2X2xOVIEG9QE56qI5UPYLndS8ZU9M6GXGzAE4v3w520%252FRC37hqPG4L093LyhhSmo3RYU0HBs%252FTZcA3eISS5AU9s7tcBID%252BYFfP5c1qhypyq3vkDmDIpsBGV%252BFnOp1J46FpYT%252BQiXit74pRI1AeiaH3K9%252Bx4d0NC%252Fiq2WB5bfzwRHqwZzDjQe7a6%252BwN0ifTAU3QPv4kU9LHeGbU6HfzQGzsObYytOlxpYt30jj%252FdRuOrCjFdfFiF3Or%252F3RL4jef1jXhrsb0hM2YWdM6i2XKY7cEuuAiZaEi4GPuAz4djbU8O9TK4T99ezlrHG%252B9D0XtBfIpc2%252Bt1SbQ68s4MOG3Z0F2Qu0ayEeUVkklQtsrOHJA2PPi0GPkiGAsDfwf3DI5z7ZozOEY7%252BBYICxSVqEneGEQOyqOEbO5tg7wYBIu9SR%252BjDGM%252BBbUk%252FCDenKtc2uhuNQFxnWeqyH7Hgat9b31jBUnQj%252FbjClr%252BijEh%252B1uLvUuXMwhyuQ4FmBrr2M%252BvxJo8Fttv%252BSTFySWXbNLhy1Osh2XlLX%252Fm7rbNTRTdbDSY37zL8WY6OZi98nq%252FBcP0X0UlDDMB3pesFHx5yqDAMjGvlZ9Fwg7c0LTD%252FFB%252FmB8CD2e7B46rLpoghYYAgV9t1XnP%252FTkkWeYjkJqFV7XCpybchfA%252B%252BqUrT38LjYKDjkeu6ZLXHLO43hMLIbHIEOsb2jlJnQ7HTpZFdj3IwocBGm%252Fv37mi6aA2faXQhWG9W0D0dnXFgVw3Qz%7Ccksum%3A192735519810bed8b17b5ad1456e8c651563ec4841e9%7Campid%3APL_CLK%7Cclp%3A2334524

Meinasin ladata Amarokin akkua Cetekin tupakansytytin adapterin (jossa siis 3 info lediä) kanssa, lavan pistokkeesta. Törkkäsin adapterin pistokkeeseen, ja hitto, punaista vilkutti... En kytkenyt vielä laturia, vaan rupesin jännitettä mittaamaan.  Mmmm, auto siis käyntiin ja kas, ei noussut jännite edes 13 Volttiin!?! Aikaa ei ollut enempää perehtyä asiaan. Myöhemmin liikenteeseen lähtiessän lykkäsin sisäpistokkeeseen jännitettä näyttävän usb-laturin, ja tällä kertaa jännite olikin pompsahtanut hulppeaan 14.8V... Seilaili siinä sitten yli 14V lukemissa seuraavan vartin, päätyen tippumaan 13V pintaan, 12Voltinkin puolella vieraili. Välillä kuitenkin myös korkeimmillaan 14.7V??? 

Päätin poiketa VW:n huoltotiskillä tiedustelemassa, onkos moinen latausjännitteen heilunta yleinenkin vika?

No eipäs kuulemma ole edes mikään vika, vaan tapa jolla nykytekniikan laturit toimii. Jännitteen säätöön on vaaljastettu tietotekniikkaa, vanhan kunnon jännitteensäätimen sijaan.

Googlettelin sitten tuota asiaa, ja löysinkin sentään jotain materiaalia aiheesta Smart altenators. Suomeksi en sopivaa hakusanaa ilmeisesti keksinyt, kun mitään aiheeseen viittaavaa ei eteen tullut.

Muutakin omituista selvisi tuolla huollon tiskillä. Akkulaturia ei saa kiinnittää Amarokin napoihin suoraan, tai lähinnä negatiiviseen napaan, vaan johonkin runkopisteeseen. Negatiiviseen napaan tulee pienempi johto, jossa on pieni boksi joka haistelee virran liikkeitä akkuun. Ja toiminta häiriintyy, jos virta ei liiku sen monitoroimana.

Myöskin tuon lavalla olevan, tai muiden pistokkeiden käyttöä latauksen syöttämiseen ei pidetty hyvänä ideana. -Ei jessus että menee hankalaks. Olis niin kätevää ladata akkua Cetekin adapterilla just lavan pistokkeen kautta, kun Webasto kuitenkin imuttelee akusta ahnaasti virtaa, ainakin kun pakkaset iskevät.

Mitäs osaatte sanoa tästä tarinasta? En ihan sulata tuota latauskieltoa noiden pistokkeiden kautta, mutta enpä toisaalta haluaisi myöskään rikkoa mitään...
Mitä kautta kannattaisi pistää peltoa myyntiin, läntisen-uudenmaan alueella?
Farmit.net? Metsatilat.fi? Farmarin porssi.fi? Normi lkv?
Naapurit toki.
Mahtaaks olla enempi kiinnostusta pienempiin alueisiin, vaiko kivan kokoiseen kokonaisuuteen?
Kaikenlaisia ajatuksia  ja mielipiteitä asian tiimoilta olis kiinnostava kuulla.
Jos täs vaik alkais vähän irtautumaan tästä touhusta...
 ;D
Nyt kun lienee tosiasia, että viljaa jää korjaamatta, niin mikä on tomintasuunnitelmana?

Korjuuvelvotteen poistuminenkaan ei liene ihan niin autuaaksi tekevä seikka, jos oikein muistan, niin korjaamattonta alaa ei seuraavana kautena saa lannoittaa...
Koneet, laitteet ja tekniikka / CNC Plasma
: 21.09.16 - klo:10:00
Jonkun vuoden jo, aina silloin tällöin, etsinyt netistä kohtuu hintaista CNC Plasmaleikkuria (suomesta siis)... Ei oikein löydy. Lähinnä löytyy tyyppejä, jotka on sitten itse rakentaneet moisen.
Ei tarttis olla kovin iso. Tuommoinen esim. olis varmaan ihan sopiva:

https://www.youtube.com/watch?v=ucMaM56najQ

http://gotorch.com/

Eikä hintakaan ihan paha... Ihmettelen vaan, eikö suomesta löydy markkinoita tuollaiselle, kun ei missään näy myytävänä tuon koko-/hintaluokan koneita?

Tuo saman kokoinen, mutta hinta jo pompsahti:

http://www.ebay.com/itm/Baileigh-PT-22-CNC-PLASMA-CUTTER-2-x-2-CNC-Plasma-Cutting-Tbl-110V-/172349396788?hash=item2820d31734:g:H3IAAOSwNRdX4eLs


Tässä siirrettävä malli:

http://www.ebay.com/itm/Portable-CNC-Flame-Plasma-Cutting-Machine-/172328202162?hash=item281f8fafb2:g:yjYAAOSw8vZXMCnE

Ei välttämättä niin kiinnostava...

Onks kellään käytössä jotain vastaavaa?
Vetääkö TomTom-pulju viimeisiään?

Käytössä on Start 50 Tomppa, elinikäisillä (ilmaisilla) kartoilla...

Eli siis. Yritin kirjautua Tompan tilille, mutta ei päästänyt. Oli sitä mieltä, että käyttis tai salasana olisi virheellinen. Virheellinen my ass  >:(  No, löytyi sitten linkki, jonka kautta salasanan pääsee uusimaan. Sähköpostiin tuli siis uusi linkki tuohon tarkoitukseen. Puhuttelivat oikein sukunimellä, joten tunnistivat kyllä kuka kysyy. No, salasana tuli uusittua ja hyväksytyttyä. Vaan ei se kyllä tilannetta parantanut, sisään kun ei sittenkään päästänyt. Samaa herjas edelleen, vääriä tietoja.
No, kokeilin sitten jo kikka kolmosta, uuden tilin luomista. Oh my god! Nyt pääsin jo kirjautumaan sivustolle, mutta kartan lataamiseen pitääkin käyttää MyDrive Connect ohjelmaa... Selvä asensin sitten sen. Vaan taas tyssäs homma kirjautumiseen, ei kelpaa antamani tiedot...

Asiakaspalveluun ei enää edes ilmoiteta yhteystietoja, ei sähköpostiosoitetta, puhelinnumerosta puhumattakaan. Aikoinaan palvelua sai ihan kohtuullisesti, puhelimeenkin sai ihan suomea puhuvan kaverin.

Paskan möivät.

Näkyy tuota ongelmaa sit olleen muillakin, joten en nyt sit ainoo "tumpelo" ole:
https://en.discussions.tomtom.com/go-and-start-40-50-60-series-go-400-500-600-5000-6000-mydrive-176/cant-connect-to-my-account-998351

Oiskos kolleegoilla ideoita tai tietoo tähän ongelmaan?


Edit:
Palvelu toimii, ja hyvin.
Ja asiakaspalvelun yhteystiedotkin löytyy...
Olipahan vain osittain omaa taidon puutetta.
Öh, uuni on vasta vm-89 ja nyt on jo kuoreen tullut korroosioreikiä pohjaan. Muutama kulmakaan ei näytä niin hyvältä. Kerran jo yhden reiän paikkasin pulttaamalla tervettä peltiä, nyt ei ihan se enää riitä...

Onks kukaan hankkinut korjaus osia moiseen uuniin. Aikoinaan Antilta sai uuneihin korjaussarjoja, sekä ulkokuoret että sisäosat. Miten lienee nyt... Nuohousluukku oli ainoa mitä löysin verkkokaupasta. Hmph, olis sittenkin pitäny ostaa yks vara-uuni kun niitä välillä on myytävänä näkynyt.
Nyt tarttis keksiä funktio, tai joku tapa, jolla sais poimittua vain rivin viimeisessä "täytetyssä" ruudussa oleva arvo...
Eli käytännön tarve on se, että taulukkoon kirjataan neljältä vuodelta P-tase, ja vain viimeisin arvo siirtyy sitten suunniteltavan vuoden alku taseeksi... Joka sitten huomioidaan kyseisen vuoden fosfori lannoituksessa...

       2011    +1,8
       2012    +0,7
       2013     -0,2
       2014
_________________
Viimeisin      -0,2

Eli viime vuonna samassa tilanteessa viivan alla pitäisi olla luku +0,7, koska vuodelta 2013 ei vielä kauden lopputase ole tiedossa, eikä siis kirjattuna.

Hmph, 16 tuntia oli pistorasioissa ei oota. Veden saannista huolehti Kiporin 3vaihe aggregaatti ja talon lämmöstä sekä muusta joku muu kiinalainen diesel aggrekaatti. Kumpikaan ei kuitenkaan antanut riittävän hyvää "neiti" virtaa Samsungin modernille invertteri jääkaappipakastimelle... lieneekö sitten taajuus sen verran pielessä tai heittelevä, ettei jääkaapin ohjauselektroniikka suostu moista, tein sen itse sähköä nielemään!?! Kolmantena kokeilin Motonetin  Yangke 1100w digitaalista sähköntuotinta, jonka pitäis antaa nätimpää tahvoa... Tämä viimeksi mainittu tosin ei edellistä jääkaappia jaksanut käynnistää. Eikä toiminut uudempi kaappi nytkään. Kaava oli kaikilla kolmella suurin piirtein sama. Vajaa 100w näytti kulutusmittari pari sekuntia, sit meni nollaan, eli jääkaappi lopetti käynnistys yrityksen. Oliskohan joku hieman tehokkaampi salkku invertteri antanut riittävän laadukasta virtaa... Onko kokemuksia?


Edit.
Lisäkysymyksen johdanto: UPSeja on kans useampi, pojan pleikkarille, digiboxeille ja tietsikalle. Vanhin, vuodelta 1995, 1200VA UPSi hyytyi katkoksen yhteydessä. Sisällä 4 x 12v 7ah akkuja sarjaan kytkettynä, joista kahden jännite on romahtanut, 2v ja 8v.

Mitenköhän pitkään tuo akusto (jos olis kunnossa) jaksaisi teoriassa syöttää virtaa? Reilu 300w tunnin ajan, esimerkiksi? (4×12v x 7A = 336W)... Siis tollee karkeesti linjattuna, ilman hyötysuhteen ym huomiointia maalaisjärjellä tuumittuna, paremmin tietävät korjanneevat...
Vanhasta navetasta pitäisi loihtia käyttökelpoista tilaa katon romahduksen jäljiltä.

Seiniä pitäis korottaa valuharkoilla, jotta puimurin sais mahtumaan ovesta. Ja tehdä uusi loivempi katto, tehdastekoisilla kattotuoleilla. Ois varmaan hyvä hakea luvat kuntoo, mutta jostain pitäis löytää joku joka hoitais tuon teoria/paperipuolen kuntoon, piirrustuksineen ja laskelmineen -kohtuu hinnalla. Oisko hyviä ehdotuksia Länsi-Uudenmaan suunnalla? Googletuksella en päässyt kovin lupaaviin tuloksiin...
Mistäs mahtais löytyä mahdollisimman kattava taulukko?

Täällä esim http://mvagent.com/files/documents/ga_ruiskutustaulukko_sivu_2.pdf on paineet vaan barin välein, ja nopeusporrastus 2km/h...
Sais kuitenkin olla taulukko, jossa olis puolen barin välein ja nopeudet 1km/h porrastuksella.
Agropointilta tuli aika hyvä tarra, mut siitä puuttuu alle 2bar arvot.
Ei ny muuten haittais, mut ku nää rajoitukset pakottaa paikoin tuohon 1,5bariin.
Mistä kunnollinen mittari?

Mittareita löytyy useampikin, antavat vaan kaikki hieman eri lukemia... Euromasterilta kävin kysymässä, noup. Autotarvikeliikkeestä ostin hieman kalliimman, yhtä epäluotettava... Pitääkö itse väsätä kalibrointi vekotin, jotta sais tarkempaa tietoa???
Tilasin uuden, isomman, 3" liitännöillä olevan polttomoottorikäyttöisen vesipumpun. Tämä jotta ruiskun täyteen imuttaminen joesta kävisi suit sait sukkelaan... Tylsää pyöritellä peukaloitaan kun odottaa täyttymistä. Ja suorakylvöön siirtymisen vuoksi tuota ruiskuttamista kun on tiedossa näin keväälläkin.
http://www.tyokalumaailma.com/epages/vilkas02.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20111116-11092-69017-1/Products/314

Tähän asti ollut käytössä n. 1,5" pumppu... Letkun päässä palloventtiili ja pumpun päässä ylipaineventtiili.

Nyt vaan tuumin, mistä löytyisi hana letkun päähän? Kokoluokka on jo niin iso, ettei ainakaan kohtuu hintaisia vaihtoehtoja ole silmiin osunut... Samalla kun tässä taktiikkaa hion, tarkoitus olisi myös laittaa ruiskun päähän täyttö pikaliittimellä siten, että vesi ohjautuisi ruiskun pohjalle. Tähän asti kun täyttö on tapahtunut säiliön täyttöaukosta ja siis päälle. Se että saisi veden ohjautumaan pohjalle voisi, toivon mukaan, vähentää häiritsevää vaahtoamista... Joku suodatinkin olisi hyvä tuossa täyttölinjassa, kokoluokka vaan on hieman hankala. Ruiskuosia myyvillä tahoilla kun vaihtoehdot taitavat loppua viimeistään 2" kohdalla...

Millaisia toteutuksia muilla on käytössään? Hyviä vinkkejä?
Tuossa hieman käytin hakua. Huomasin että muillakin oli ollut ongelmia noiden sähköventtiilien kanssa. Viime kaudella huomasin kanssa, ettei oikea lohko aina auennut kunnolla. Vaan sitä piti välillä muutaman kerran naksutella päälle ja pois, jotta virtaama näytti kunnolliselta...

Mitenkä olette saaneet venttiilit taas pelaamaan?
En ota sähköä valopistokkeesta, ihan oma syöttö. Venttiilien abiko liitännät on kyl vähän arvelluttavan näköisiä. Ne ajattelin ainakin juottaa... Mutta mitä muuta? Edellisessä ruiskussa oli MV-Agentilta hankittu Aragin venttiilistö, se toimi moitteetta...
Sivuja: [1] 2