Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Kuinkas maavipeltäjien ÄO keskimäärin. .
Kumpi korkeampi: ÄO vai keskimääräisen traktorin teho kilowatteina. .
Jos testeihin uskominen niin ÄO. Vaikka tilan suurimman laskee mukaan (puimuri) silti Äo voittaa. Toivottavasti.
Ja konepääoma hehtaaria kohti on "liian suuri"
Mutta missäs SAS. Ei vielä neuvon neuvoa. Liekö vielä opiskelemassa. Ja asiaan, mielenkiintosia moottoreita.
Lähestulkoon ennustealueella (KP) 8mm lokakuu. Ja nekin eilen ja toissapäivänä. Ennätyskuiva lokakuu.
Nettikoneessa oli myynnissä yksi, mutta sekin oli hitsattu ja pyydettiin melkein pari tonnia.
Ikinä en ole liimaamalla koottua nähnyt.
Eikö ees Kemppiliimalla?
Voisiko olla kuin Sampon takarenkaan navassa. Itse en saanut irti kuin särkemällä. Pyörii kyllä mutta ei irtoa vaikka kuin vääntää tai vasaralla naputtaa. Kärsihän se irtottaessa mutta vasaralla naputtelin takaisin ja ilmastointiteippiä päälle suojaksi pimeänä syysiltana kun rengas meinasi lähtiä omille teilleen.
Kauankohan pitäisi olla Modduksen ja Terpalin väli. Myöhästyin vähän Modduksen kanssa ja lisää pitäisi laittaa vielä tautiaineen kanssa kuhan kelit korjaantuisi.
Eiks siinä menis semmoinen ku junkkarissa tai metakassa on, mutta vaan järeemmin toteutettuna.....sais olla silleen puoliväli asennossa ku navetan ja peltojen väliä ajelee, mutta sais kokonaan ylös jon maavaraa tarttee...
Siinä oli junkkarin. Meni aivan tuhannenpäreiksi kun puolivälissä hipaisi maahan. Voi olla että jos ei olisi sitä keikkuvaa pohjaa niin voisi toimiakkin. Se kun käänty väärään suuntaan osuessaan maahan ja sitten otti ennemmin tai myöhemmin melko lujaa.
*** käyttäjän laiskuutta, noin mullakin mennyt, kun ei muka viittinyt nostaa
Tukijalkaa ylös.
Traktorissa ja kärryssä senverta massaa kuormalla, et varmasti ratkeaa jostainpäin
Kun esteeseen osuu, oli se sit aisa tai tukijalka.
Vieläkö sitä puoliautomaattista kärryn tukijalkaa on myynnissä,
Vois olla oiva ratkaisu hajamieliselle kännykänkäyttäjälle
Sehän jalalla polkaistiin ala-asentoon, jousivoimalla palautuu yläasentoon.
Alimmassa pikkukuvassa näkyy http://nopu.fi/. Se on hyvä, kaks käytössä
Niille joilla ei ole kokemuksia opastimen käytöstä voin todeta että tollasen epäsuoran ajolinjan seuraaminen opastinruudusta ei ole ihan niitä helpoimpis. Usein viellä kun vauhtia on aika reilusti. Aika usein tulee tosiaan mieleen että ratinkääntäminen olisi parempi antaa koneelle ja itse keskittyisi enemmän seuraamanan mitä edessä tulee ja mitä toimenpiteitä se vaatii.
Ajoura toimii. Paljon mukavampi seurata, kuin opastimen vilkkuvaa näyttöä.
Kaarevaa linjaa kun käyttää, niin puolet opastimen eduista on jo menetetty...
Eikai sitä kukaan käytä päisteiden ulkopuolella?
VMS:n kannalla minäkin. Omilla pelloilla mulla urat käytössä ja niitä seurailen ihan rattia käännellen, mutta mistäs ne rahtipelloille keksitään, joita 80% ajosta. Siellä tärkeämpää keskittyä seuraamaan mitä tapahtuu koneen takana, edessä olevaa saa hoitaa kone mikäli mahdollista. Kiertämällä kylvetty epäsäännöllinen kolmion muotoinen lohko, polveen asti oleva kasvusto ja sinne ruiskun kanssa eka kertaa. Ei näy edellinen ajoura vaikka kuinka tihrustaa kun kapea renkaat ja matkaa parikymmentä metriä. Kone pitää linjalla ja itse kattelee ruudulta ja pellosta missä mennään, hoitaen lohkojen sulkemista.
Tihrustaa siitä opastimesta suorat ajolinjat ja antaa lohko-ohjauksen hoitaa ruisku. Säästyy rahaa ja tulos paranee.
Toki urakoinnissa asia on eri, kun ei kannata panostaa laatuun. Oma mukavuus paranee kun on automaattiohjaus ja asiakas maksaa päälekkäisyydet, joten niistä ei tarvitse välittää. Siinä voi lukea vaikka lehtiä samalla
Vaikka se automaattiohjaus kiva onkin, niin ei sitä vaan oikeasti saa kannattavaksi ostokseksi. Kyllä se on sitä joululahja osastoa.
Niin, enkä edes ole mitenkään hankintaa vastaan. Mutta #kriisit ei sillä helpotu yhtään, vaikka myyjä saattaa muuta väittääkkin.
No nyt tuli omaan kuvaan aika paksua tekstiä. Itse markkinoin urakoinnissa mielestäni laatua automaattiohjauksella. Signaali ja tarkkuus on sikäli sama kuin itse ajaen. Ajan n. 10cm päällekkäin aivan signaalin takia. Jos itse seuraisin opastinta niin lohko- ohjaus tuskin sulkisi lohkoa huonossa paikassa kasv.s/ tauti ruiskutuksessa kuten nyt itse joudan tehdä kun opastimesta ei tarvitse välittää. Ja lohko- ohjauksesta on hyvin vähän iloa pintalevityksessä, niittomurskauksessa tai mutkaisten lohkojen kyntömerkinnöissä. Vasta argumentit sallittu ja toivottu. Edelleen nykyiseen
Ps. Olen syönyt eväitä ajouria kylväessä omilla postimerkkilohkoilla. Mekaaniset uralaitteet
Niille joilla ei ole kokemuksia opastimen käytöstä voin todeta että tollasen epäsuoran ajolinjan seuraaminen opastinruudusta ei ole ihan niitä helpoimpis. Usein viellä kun vauhtia on aika reilusti. Aika usein tulee tosiaan mieleen että ratinkääntäminen olisi parempi antaa koneelle ja itse keskittyisi enemmän seuraamanan mitä edessä tulee ja mitä toimenpiteitä se vaatii.
Ajoura toimii. Paljon mukavampi seurata, kuin opastimen vilkkuvaa näyttöä.
Kaarevaa linjaa kun käyttää, niin puolet opastimen eduista on jo menetetty...
Eikai sitä kukaan käytä päisteiden ulkopuolella?
VMS:n kannalla minäkin. Omilla pelloilla mulla urat käytössä ja niitä seurailen ihan rattia käännellen, mutta mistäs ne rahtipelloille keksitään, joita 80% ajosta. Siellä tärkeämpää keskittyä seuraamaan mitä tapahtuu koneen takana, edessä olevaa saa hoitaa kone mikäli mahdollista. Kiertämällä kylvetty epäsäännöllinen kolmion muotoinen lohko, polveen asti oleva kasvusto ja sinne ruiskun kanssa eka kertaa. Ei näy edellinen ajoura vaikka kuinka tihrustaa kun kapea renkaat ja matkaa parikymmentä metriä. Kone pitää linjalla ja itse kattelee ruudulta ja pellosta missä mennään, hoitaen lohkojen sulkemista.
Eiköhän tuo valmetin tekosia. 8600 oli ainakin niitä maasian risteytyksiä.
Juurikin näin.
Nämä ovat massikkavalmetteja
http://www.konedata.net/Traktorit/Valmet8300.htm
Pari vuotta sitten piti rakvaattoriin hommata uuet renkaat. Vanhat takaset jäi paripyöriks rajun vanteille, kiinnitys teleskoopeilla. Varmaan vastaava kuin jeti. 20.8/38 koko. Paras asennus 9 min kaksi rengasta.
Nyt tulee toiseen uudet, ja vanhat paripyöriks. Takaset teleskoopeilla ja etuset rajun pikakiinnikkeillä. Saa nähdä alkaako kaipaamaan pikakiinnikkeitä takarenkaisiinkin kun työn kuvasta johtuen asennuksia voi olla yli 5 kesässä