Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 14

Viestit - härski 77

tere oliskohan raadilla tietoa mistä vetolevyn kotelo p248 moottorin ja clarkin väliin kun entinen moottori on p 1004 jossa lohkon yläosan pultit erilaiset ja vaihteiston puoleinen pää vissiin kummasakin sama ..
tere arvon raadille..

kukapa muistaa tiemaksun määräytymispäivän kun maanomistus ko osakkaalla vaihtunut 4.7.2016 kauppakirjalla
ja oma mielipide olis  että 1.1 ratkaisee vuoden 16 maksun  ja alkuperäinen omistaja kty 1.1.2016 ei halua maksaa
terv aloitteleva toimitsija periaatteela että minun kanssa ei neuvotella vaan lain mukaan..
Onko molemmat akut kunnossa. Ei riitä, että toinen on.

on mitattu erikseen irti kaikesta, kuormitusmittausta en teheny..


mutta erelleenki starttirele on mulla kuori irti ja kun painan kärjen kii niin pelaa tarttaa ja niin erelleen..

tere. voihan paukkurele,,,,  joskus nh vastaavaa tutkittiin  ja se vaati reilusti ohjausvirtaa kun oli hapettumaa....
eikös vanhemmissa pelastuksissa homma hoidettu mekaanisesti vivulla.  akut varmistettava onko kunnossa..
Huippuaurat.... Mä taidan pysyä Norjalaisissa.  https://www.youtube.com/watch?v=SCg2rlcnYZ8

Murtopulttiaurat... ;)

 tere. tänään illan suussa kynnelessä tapasi aurat kivikasaan ja tipahdin penkiltä ratin väliin  siinä törmäyksessä
vaikka automaattiaurat onkin,  vähän taipui vannaskin yhestä siivestä mutta pisteet norlandin auroille  ku vauhtia 13km
mites muilla kestäneet ikh kärjet ku nytte ajoin käret kääntökuntoon paivässa, tosin illan hämyssä tasaisesti kipinää koko pellon alalla..
...niin erehdyin.
Nyt olen ollut tekemisissä todella v ttumaisen vaihteiston kanssa.
JD AQ Plus
Ei saatanassa saa pienintä pykälää silmään koskaan ilman keplottelua kytkimellä ja suunnanvaihtimella.
Muutkin vaihteet takkuaa päälle menon kanssa liian usein.

Pikavaihteen sovitustoiminto kuulostaa kyllä hienolta ja nykyaikaiselta ominaisuudelta mutta sekin tuossa kapistuksessa pelaa aivan omassa sarjassaan. Aivan käsittämättömiä valintoja tekee välillä. Muutaman kerran konekin sammunut kun automaatti lykkää liian suuren pykälän pesään.



tere.  noin 10000 tunnin jälkeen alkaa herkistyä ainaskin 6420  tosin a aluetta niin vähän käytetään  että kankeus säilyy mutta lämpimillä öljyillä hiukan paremmin

ja kytkin aivan on off luokkaa minä en tykkää mutta ko koneella kuskina välillä semmonen mies joka ajanu ikänsä zatopekillä ja hi-troll valtemilla ja sano että onpa hyvä kytkin ku ei taarvii ootella  vaan lähtee sillon ku pyydetään..heh monta mieltä ja kokemusta maailmaan mahtuu..
 
Nyt sitten loppui hermot kun traktorin renkaat on aina tyhjät . Eihän noilla ole ajettu kuin 5000 tuntia ja kulutuspintaa olisi vielä mutta tyhjä rengas aamulla ei enää innosta . Ilma ei pysy ilman sisuskumia ja sisuskumi hiertyy puhki. 
Hyvä rengasmerkki tarvittaisiin ja tietysti kohtuu edullinenkin . 520*38 70 sarja eteen 420*28 .  Mitasta tyrkyttää lähin rengasliike .  Belshina olisi tosin  alle tonnin kappale takarenkaalle .  Onhan noita halvempia muitakin ,Petlas ,Cultor .  Länsimerkit sitten paljon kalliimpia kuten tuo Mitaskin on jotain reilut 1300 eur kpl



tere.   mitas tai cultor samasta muotista   bkt hiukan erilainen  mutta molemmat hyviä  jos hiertyy nin jäikö talkki pois vai ilmaa liian vähän
sarjan hintaa varmaan 5000eur  ja itehän ne rengashommat tehdään kun ei ne vaikeata ole
Kasvintuotanto / Vs: Kivien keräys.
: 18.05.16 - klo:22:28
Jaa kiviä vai?  ;D

Vasen laita Pekkaroitu, oikea ei.

tere. tuollaseen kylvin (oikeanpuoleista reunaa) mm tänäänkin  ja onhan koneen kuluminen kovaa ja vauhtia pittää tiputtaa alle 10km ja mielenllellään vajaat tankit,, mutta ei rapidia irtokivet haittaa pahastikaan  vaan tommonen kiintokivi n20cm maasta ylhäällä ja jos sattuu pyörien väliin ettei ennätä jarruttaa   ni joskus laakerikin menee palasiksi tai napa poikki ja ompa joskus katkennut varsikin.

mutta pahimpia on terävät linttakivet ja ampukiven palaset mitkä rikkoo nuo kiinanrenkaat vai mitälie. ja niitä ei taida saada ku varaosana..
Vapaa sana / hiihtoloma (on sukset)
: 14.02.16 - klo:18:52
tere. oliskos raatilaisilla tuttuja tai tiedossa majapaikkaa,vuokramökkiä  3-8.3.16 alueelta pernaja loviisa porvoo  pornainen niillä liepeillä mm kymenlaakso.
pari nettimökkiä tarkotus kysellä  2aikuista 3 lasta varustuksella joten vinkatkaa jos hyviä ja tuttavia paikkoja
minne myös lapset sopii ja maatilamajotus sopis kanssa.
Eihän nuo tojotat mene rikki kuin puuhun ajamalla jos normaalisti ajelee.

Käyttövirheenä pitäisin ja toki nuo lämmityslaitteen moottorit eivät ihan parehaimpia ole olleet

tere! kolmaskymmenes katsastus kohta käsillä  (ln65) mallia
Kannattanee välttää liian "laihalla" polttamista, eli jokaisella suutinkoolla pitäisi laittaa muistiin se optimaalinen ilma-aukon määrä. Kaksiliekkipoltin kääntää läppää itse.

Tuo Oilon säädettiin semmoisella häkämittarilla, mutta aika lähelle pääsee jo sillä, että käyttölämpimänä sulkee ilmaluukkua, kunnes taivasta vasten näkyy utuista himmeää harmaata savua, siitä takaisin aukipäin, kunnes loppuu.

Voi tarkistaa aurinkoisena päivänä tummaa metsää vasten, väreilystä näkee savukaasut, harmaata ei joukossa.

-SS-

tere. bentonessa(kaksi suutinta ) ilma puolessa säädössä ja aamullla kun testasin (tyhjä kaappi) laiton poiston 40c nin sillon nous menolämpö 60c hetkessä, tosin menolämpö ilman poltinta 28c auringon puolella ja sit alko jäähytys joten kunnossa vissiin on laitteet

mutta kuis tuo kaks liekki termarin säätö  joka tällä hetkellä 80c säädössä   ja säätönamiska tuntuu kahnakalta mutta testit jatkuu huomena ohrakuorman kans


ja kuinkas syötön nopeus nyt se on pykälässä 2????

tere.  ohratesti tehty ja erä jäi 15% kosteuteen poistotermarin ollessa säädössä 30c mutta huomioon vissiin otettava 25c menolämpö ilman poltinta ja kuivaus lämpö meno n.78c joten oisko poistotermari tällä kelillä oltava 35c ja termari on semmonen kierrettävä eikä kovin tarkka asteikoltaan,,

bentone hiukan vuotaan o-renkailta suutinputkien liitoksesta joten huomena koitan katella siihen renkaat vai mitä muilla vuotopaikkpoina ollu ,, muuten apusuutin kyllä pysyy päällä niinku pitää  ainakin valo palaa..

ja muita vikoja on että esiputsari on kulunu puhki ja levitys hiukka epätasasta.
Kannattanee välttää liian "laihalla" polttamista, eli jokaisella suutinkoolla pitäisi laittaa muistiin se optimaalinen ilma-aukon määrä. Kaksiliekkipoltin kääntää läppää itse.

Tuo Oilon säädettiin semmoisella häkämittarilla, mutta aika lähelle pääsee jo sillä, että käyttölämpimänä sulkee ilmaluukkua, kunnes taivasta vasten näkyy utuista himmeää harmaata savua, siitä takaisin aukipäin, kunnes loppuu.

Voi tarkistaa aurinkoisena päivänä tummaa metsää vasten, väreilystä näkee savukaasut, harmaata ei joukossa.

-SS-

tere. bentonessa(kaksi suutinta ) ilma puolessa säädössä ja aamullla kun testasin (tyhjä kaappi) laiton poiston 40c nin sillon nous menolämpö 60c hetkessä, tosin menolämpö ilman poltinta 28c auringon puolella ja sit alko jäähytys joten kunnossa vissiin on laitteet

mutta kuis tuo kaks liekki termarin säätö  joka tällä hetkellä 80c säädössä   ja säätönamiska tuntuu kahnakalta mutta testit jatkuu huomena ohrakuorman kans


ja kuinkas syötön nopeus nyt se on pykälässä 2????
Kasvintuotanto / Vs: Puinnit 2015
: 20.08.15 - klo:22:17
Ei tää ny nii myöhänen oo
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=5388.0



ko syksynä puitiin marraskuussa viimesiä rypsejä näillä kylillä
tere arvon raadille. 
mitäs kaikkee vaatii huolloksi 80luvun antti kuivaamo.
-elevaattorin hihna ja kupit vaihettu
-kierrosvahti vaihdettu
-suuttimet uusittu
-löpösäliö vesitetty
-uuni nuohottu ja tarkastettu


mutta mitäs vielä muuta tulis mieleen vai joko uskaltaa tulille ja toiseksi miten tarkastaa elevaattorin hihnan kireys siis kuppihihnan.
ja onko nuo kierrosvahdit kuinka luotettavia ollu toisilla..
 

ja asialinjalla jatketaan ko keskuksessa elevaatorin käynnistys kiertokytkimella
ja jos ei kierrosvahti toimi ei elevaattorikaan toimi kuin hetken

mutta saako poltin käskyä tuota kautta,

tänään testissä (tyhjä kaappi) menolämpö nousi 45c jolloin poltin katkaisi liekin ja ilmeisesti poistotermari toimii
sen säätö oli alle 30c  mutta oli ulkolämpökin jo 26c joten vissiin se kunnossa
vai kuin ylös menolämpö pitäs mennä tyhjällä kaapilla

suuttimet 3,75gal ja 1,0gal eikä näkyny savuja kaynnistäessä

lainattu.. keskustelusta releohjaus tässä mallissa kuin vaarin kuvauksessa. ja termarit mekaanista mallia
fan limit pidettavä ilmeisesti automaatilla

joko huomena ohrat kaappiin.... no aamulla testi jatkuu poistotermarin säädölla isommalle ni näkis pysyykö liekki päällä.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En tiedä mikä keskus härskin kuivurissa on mutta esim. Antin -70-luvun lopun automaattikeskuksessa on releohjaus (vai miksikä sitä pitäisi kutsua) ja elevaattorin käynnistys kierrettävällä vipukytkimellä. Eli pyörimisvahdin testaus käynnistäessä ei onnistu. Sammuttaessa kyllä, ei lähde uudelleen käyntiin ennen kuin elevaattori 
tere arvon raadille. 
mitäs kaikkee vaatii huolloksi 80luvun antti kuivaamo.
-elevaattorin hihna ja kupit vaihettu
-kierrosvahti vaihdettu
-suuttimet uusittu
-löpösäliö vesitetty
-uuni nuohottu ja tarkastettu


mutta mitäs vielä muuta tulis mieleen vai joko uskaltaa tulille ja toiseksi miten tarkastaa elevaattorin hihnan kireys siis kuppihihnan.
ja onko nuo kierrosvahdit kuinka luotettavia ollu toisilla..
Metsätalous / raja kiinni ja heti
: 04.07.15 - klo:19:12
tere. lehessä kirjoitus että venäjä uhkaa lopettaa puun tuonnin  rajan yli...ja hakkeen myös..
 oiskohan se mahdollista mitenkään ja pidemmäksi aikaa  kerralla ni löytyis kuidulle ostajia...
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 14