Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Tankkausgallup
: 18.04.13 - klo:09:03
Raivaussahaan kerran tullut tankattua pakkasnestettä. Ei toiminut ei.
Skännä siemailee illat wiskiä ni sit on seuraavana päivänä pakki sekaisin.
Lumi miehet käyvät vuorokauden tuurin aikana vähintään 10 kertaa essonpaarissa. Vähintään tunnin kertavisiitti. Ja jontikka käy tyhjäkäyntiä pihassa (ottaneet mallia rekkamiehistä). Siinähän sitä ehtii käydä paskomassa. Pitkää tuuria ajavat turve miehet nyt on oma lukunsa, ne on jo muutenkin päästään sekaisin, eihän niille ruoka maistu helteellä ja nautittu neste hikoillaan pois.Lumiurakoitsijat on yleensä kyllä niin turvonneita että taitavat olla ummessa.
Hyi ku Iso-Jussikin rietastelee... Mitäs Tuulikin tähän tuumaa, kauheeta. Mut jotain vikaahan on Mietaassakin kun ei kelpaa vipukirves.Ei ole Mietaassa mitään vikaa.Hänellä on Vipukirves.
Eli kaikki on lähestulkoon samanlaisia hinnoissa vaan saattaa olla pientä eroa?
paljonko noissa muuten on korkeutta?
mettäkoneelle kun tarttis jossain vaiheessa lavetti hommataNo ajoramppien lukitukset erilaisia, vetolenkkiratkaisuja on erilaisia jne... Mutta jos pelkkää metsäkonetta kuskaat niin sellainen metsäkoneelle tarkoitettu vois olla hyvä... Ainakin herbst valmistaa http://herbstmachinery.com/wp-content/uploads/2012/03/Forestry-LL-1-resize.jpg
mahtaakohan tollanen ritilämalli maksaa omaisuuden. helvetin hyvä kyl olis
vai pitääkö hommata vanha ritiläauto toho katkasuhoitoon
Aika hyvän ritiläauton saat lavetin hinnalla ja on noin 100 kertaa turvallisempi talvikelillä ja tietysti mukavampi ajaakin jos joku pidempi siirto sattuu silloin tällöin.No kulut hiukan eri luokkaa jossain vanhassa sisussa kun toi 45€ traktorin vakuutukseen vuodessa ja sitten kuljetusvakuutus siihen päälle Niin ja sen ritiläauton pitää mennä jo kiskoja pitkin jos se on 100 kertaa turvallisempi
Pari tonnia vähintään menee ritiläauton kustannuksiin vuodessa jossei tartte pahemmin remppaa tehä. Isoja vetureita kun on jo valmiiksi ni ei pahemmin tuu muita kustannuksia kun se itte lavetti.
Ei toi kuljetuksen ulkoistaminen pitemmän päälle oikeen tuu onnistumaan kun aina pitää erikseen sopia kuljetusajat ja ne ei aina mee niinku itte toivoo.
mukavempi ajaa lämmin kone suoraan lavetille ja siirtää seuraavalle työmaalle kun alkaa sitä erikseen lämmitteleen lavetille siirtoa varten
http://www.youtube.com/watch?v=YWY0snryTOA
varmaan tunti työnä
Kiitoksia erittäin rakentavasta palutteesta edellisiltä kommentoijilta. Olisi mukava nähdä keskustelua myös bioenergiasta yleensä, sen käytöstä, sekä ilmoittamani linkin sisällöstä.
Kuinka te esimerkiksi näette Suomen energiataloudellisen suunan? Bioenergian avullako vai ilman?
Energiastamme valta osa tulee tuontienergiana. Oliskiko bioenergiasta tämän korvaajaksi?Valtaosa on yhdyssana! Vai mitä vinnamo?
On on ja erisnimet tulisi kirjoittaa isolla kirjaimella.
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&langpair=en%7Cfi&u=http://www.youtube.com/watch%3Fv%3DSbbCLBqoGuw&ei=aRz1UIDdO6z14QTZ94GACA
Näille vielä tukimiljardeja parkade.
http://www.youtube.com/watch?v=GhxqIITtTtU