Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3

Viestit - jaamäävai

Näkyy koskevan nopeita b-luokan vehkeitä, ei 50km/h liikennetraktoreita. Mutta helppohan se on jatkossa lipsauttaa muihinkin.

https://www.lvm.fi/lvm-site62-mahti-portlet/download?did=220211

"Jatkossa luvanvaraisessa liikenteessä käytettävät traktorit tulisi katsastaa ensimmäisen kerran neljän vuoden kuluttua käyttöönotosta ja sen jälkeen kahden vuoden välein. "
(Ilta-Sanomat)

Joutuuhan samassa tarkoituksessa käytettävät kuorma-autotkin katsastamaan ? Miksi erityisesti pitäisi suosia traktoria kuljetusvälineenä ?

-SS-

c) luvanvaraiseen liikenteeseen käytettävät T1b
-
, T2b
-
ja T3b
-
luokan traktorit ensimmäisen kerran viimeistään neljän vuoden kuluttua ajoneuvon käyttöönottopäivästä ja sen jälkeen viimeistään kahden vuoden kuluttua edellisestä katsastuksesta

Ei tuo ihan mahdoton vaatimus ole. Niistä vanhemmista saattaa jalostua sitten maatalouskalustoa kun ei enää mene katsastuksesta kohtuudella.
Se on kyllä yllättävää jos maatalouteen rekisteröityä b-luokkalaista ei tartte katsastaa. Niissä on varmaan tehty esim. raidetangonpäät ja jarrut jostain ulkoavaruuden aineesta. Tai sitten luotetaan siihen, että ne tulee vaihdettua ennen sitä viimeistä matkaa. Kuorma-autojen kanssa tasavertainen sääntely maataloudessa ja luvallisessa ajossa on sitten jo vähän monimutkaisempi juttu.
Näkyy koskevan nopeita b-luokan vehkeitä, ei 50km/h liikennetraktoreita. Mutta helppohan se on jatkossa lipsauttaa muihinkin.

https://www.lvm.fi/lvm-site62-mahti-portlet/download?did=220211
Rajanaapuri käytti ihan vanhaa kunnon kompassia ja karttaa. Lopputulos hyvä 300m pitkällä linjalla. Kaikki armeijan käyneethän osaa sitä käyttää?

Verrataanpa tällaisen kuljetuksen vaatimaa vilkkujen määrää kotoisiin tarpeisiin.

https://www.youtube.com/watch?v=X6SWmmTMzfw
Wurth Drylube. Monessa paikassa mukava (käytän esim. kuramopon ketjuissa). Ei kerää pashaa vaan jättää vahapinnan.
http://euref-fin.fgi.fi/fgi/fi/paikannuspalvelu

Eipä taida saada ilmaista rtk:ta vielä tämän kevään kylvöille !
Joo o. Laitoin kyselyä RTK:n jatkosta ja ja tuli kyseinen vastaus melko pikaisesti. Ja muutenkin, ei taida rtk:sta olla iloa ilman 4 K e:tä, ainakaan trimblelle  :'(. Tyytyminen DGNSS:ään, kun lontoon kielisiä foorumeita selatessa selvisi, että ei välttämättä edes GLONASS toimi kyseisen palvelun kanssa. Joku voisi testata jolla glonass lukitus auki trimblestä.


Tässä käsittääkseni $995-$2500+ tabletti ohjelmineen. Kuka tietää toimisko esim cerean tai vastaavan kanssa ?
http://store.swiftnav.com/

Onko kukaan värkänny peltopuolen kannattavuuslaskentaan taulukkoa ? Siis missä saa valittua eri kasvipeitteisyydet ym ja vaikkapa viljan hinnan ja sadon jne ?
Tästä kun joku viittis värkätä toimivan paketin tabletille, niin vois olla kiinnostusta. Ja nimikin on agronet-uskottava.

http://www.swiftnav.com/piksi.html
Olisikohan tässä vemssille ja muille ratkaisu taannoiseen kuorma-autokeskusteluun ja teiden kunnossapitoon ;)

https://www.youtube.com/watch?v=OoP6k3NswHI

http://www.realmachinery.fi/myytava-kalusto/

tela-alustaiset kaivinkoneet-> ekana 312 c CAT 2008. Ovelasti kun on pölyt pyyhitty mittarista, niin on toisessa mittarikuvassa 400h vähempi...
Lähinna tuo LS lisäaine tuossa huolettaa, kun sitä ei casen suosituksissa näy missään. Alkaako lukko makaamaan päällä koko ajan? Suositushan on ihan perus 80W-140, mutta ei sitä kuulemma kukaan suomessa käytä vaan 80W90 on tänne sopivaa.

Päinvastoin. LS aineistus antaa luistoa. Kokeiltu joskus 110-90 new hollandiin vm 2000 normi 80w-90, niin alko paukkumaan. Valtran LS sisään ja tuli kuntoon.
Sivuja: 1 [2] 3