Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6

Viestit - Keninto

Jotenki alkaa tuntua, että hajoamisen syyt ovat: virittäminen, huoltojen laiminlyöminen ja repiminen. Ja pahimmissa tapauksissa kaikki edellä mainitut yhdessä  ???
Keskustelua lukeneena voin todeta, että miksi virittää konetta  ???  Ostaisi kerralla tarpeeksi suureen, niin kestää. Saahan sitä konetta sitte mollata, että on täys paska jne, kun on tehoja lisäilty eikä kestä..
Kyl portaattomaan ek käyttöön fendt ja deutzi on parhaat. Massikoissa on jostain syystää aivan kauheen isot konepellit, eli huono näkyvyys kuormaajalle.
Eipä osaa muut kun fendt tehdä täysin portaattoman askin jota myös massikka käyttää. Muut portaattomat ovat verrattavissa massikan dyna 6 vaihteistoihin automaatti ajoasetuksin ajettaessa.
Tarttis oikeen tuota dyna-6 käydä koittamassa jos toimii yhtä nätisti kuin eccomit tai S-maticit...  Miksi siis ostaa edes VT jos dyna-6 toimii yhtä hyvin??    Vai onko se dyna-6 kuitenkin vaan kuin Versu...
Versulla en ole ajanut mutta t202 directillä kyllä eikä voi kehua portaattomaksi ja jopa valtran myyjä myöntää sen että susi ainakin toistaiseksi. Vt on täysin eri kuin dyna 6  vaihteisto Vt veto koko nopeusalueella täysin tasaista joten säilyy aina maksimaalinen rengas pito, jonka ansiosta hyvä etenemä liukkaallakin alustalla.
Mutta justiinhan sanoit että vertaat Dyna-6 eccomeihin ja s-maticeihin ja mitä noita automaatti "portaattomia" on...  Kun on jonnikan porttaattomalla ja fendtillä ajettua niin en jonnikassakaan huomannut alueiden vaihtoa ja samalla tavalla kiihtyivät... Fendtissä ja VT:ssä kyllä kun jouduin itse painamaan nappulaa... Joten jos dyna-6 toimii yhtä hyvin kuin jonnikan portaaton niin se toimii lähes yhtä hyvin kuin vario jota hyvin suuresti epäilen??   Case puma CVX:ssä huomasi kyllä alueiden vaihtumisen paukkumisena ja koneen kummallisina tuumaustaukoina aina välillä vaikka suurimman osan aikaa toimis kuin niinkuin kuuluukin...

Casen ja nyykkärin portaattomassa vaihteistossa ei tavallaan ole mikään ihme, vaikka on tuumaustauko, koska niiden portaaton vaihteistohan on melkein täysin mekaaninen ja näin ollen hyötysuhteeltaan jopa paras.

Tästä oli myös juttua itävaltalaisten täppäreitten palstalla:

http://www.landwirt.com/Forum/344622/Traktorkauf-New-Holland-T7210-auto-command-oder-Fendt-820-Vario-tms.html

Ei sillä, että kyseistä kieltä osaisin, mutta google kääntäjällä sai väännettyä..
senhän täytyy olla täys paska loota, periaatteeltaan kait vähän ku valtran direkti....

sinänsä kumma että pieni kotimainen on haukuttu maan läpeen alkutaipaleella mutta nykivää nyyhkyä ei oo palstalla teilattu ;D ;D ;D ;D

Missäänhän ei ole sanottu, että nyyskyn aski nykisi, ylempänä oli vaan juttua siitä, että siinä olisi "tuumaustauko". Itse en ainakaan ole huomannut ajossa mitään tuumaustaukoa, saatikka sitten minkäänlaista nykyimistä. Toimii todella hyvin ja miellyttävästi.

Jos aletaan puhua enemmänkin näistä "tuumaustauoista", niin JD:n uusin Direct Drive mietti mielestäni kohtuuttoman kauan alueen vaihdossa. Eikä se meno mitenkään tasaista ollut muutenkaan, joten nykimistä kyllä oli. Toki kyseinen vaihteisto on juuri tullut markkinoillle, joten kehitys vielä alkussa..
Oletko paljon ajanut DD jonnulla oikein töissä?? Mutta se tuumaustauko on varmaankin vika ja niinkuin aikaisemmin sanoin en ole ollut koneen kuskin/omistajan kanssa jutuissa onko asialle tehty jotain ja tuota ilmentyi vain sillointällöin   ::)
Siis pitää myöntää, että en ole ajanu DD jonnulla muuta kuin pienen koeajon tiellä ja pyöritelly pihassa. Varmasti tuntuma erilainen, kun pääsee sinuksi koneen kanssa ja rupeaa tekemään ihan oikeita töitä.
Kyl portaattomaan ek käyttöön fendt ja deutzi on parhaat. Massikoissa on jostain syystää aivan kauheen isot konepellit, eli huono näkyvyys kuormaajalle.
Eipä osaa muut kun fendt tehdä täysin portaattoman askin jota myös massikka käyttää. Muut portaattomat ovat verrattavissa massikan dyna 6 vaihteistoihin automaatti ajoasetuksin ajettaessa.
Tarttis oikeen tuota dyna-6 käydä koittamassa jos toimii yhtä nätisti kuin eccomit tai S-maticit...  Miksi siis ostaa edes VT jos dyna-6 toimii yhtä hyvin??    Vai onko se dyna-6 kuitenkin vaan kuin Versu...
Versulla en ole ajanut mutta t202 directillä kyllä eikä voi kehua portaattomaksi ja jopa valtran myyjä myöntää sen että susi ainakin toistaiseksi. Vt on täysin eri kuin dyna 6  vaihteisto Vt veto koko nopeusalueella täysin tasaista joten säilyy aina maksimaalinen rengas pito, jonka ansiosta hyvä etenemä liukkaallakin alustalla.
Mutta justiinhan sanoit että vertaat Dyna-6 eccomeihin ja s-maticeihin ja mitä noita automaatti "portaattomia" on...  Kun on jonnikan porttaattomalla ja fendtillä ajettua niin en jonnikassakaan huomannut alueiden vaihtoa ja samalla tavalla kiihtyivät... Fendtissä ja VT:ssä kyllä kun jouduin itse painamaan nappulaa... Joten jos dyna-6 toimii yhtä hyvin kuin jonnikan portaaton niin se toimii lähes yhtä hyvin kuin vario jota hyvin suuresti epäilen??   Case puma CVX:ssä huomasi kyllä alueiden vaihtumisen paukkumisena ja koneen kummallisina tuumaustaukoina aina välillä vaikka suurimman osan aikaa toimis kuin niinkuin kuuluukin...

Casen ja nyykkärin portaattomassa vaihteistossa ei tavallaan ole mikään ihme, vaikka on tuumaustauko, koska niiden portaaton vaihteistohan on melkein täysin mekaaninen ja näin ollen hyötysuhteeltaan jopa paras.

Tästä oli myös juttua itävaltalaisten täppäreitten palstalla:

http://www.landwirt.com/Forum/344622/Traktorkauf-New-Holland-T7210-auto-command-oder-Fendt-820-Vario-tms.html

Ei sillä, että kyseistä kieltä osaisin, mutta google kääntäjällä sai väännettyä..
senhän täytyy olla täys paska loota, periaatteeltaan kait vähän ku valtran direkti....

sinänsä kumma että pieni kotimainen on haukuttu maan läpeen alkutaipaleella mutta nykivää nyyhkyä ei oo palstalla teilattu ;D ;D ;D ;D

Missäänhän ei ole sanottu, että nyyskyn aski nykisi, ylempänä oli vaan juttua siitä, että siinä olisi "tuumaustauko". Itse en ainakaan ole huomannut ajossa mitään tuumaustaukoa, saatikka sitten minkäänlaista nykyimistä. Toimii todella hyvin ja miellyttävästi.

Jos aletaan puhua enemmänkin näistä "tuumaustauoista", niin JD:n uusin Direct Drive mietti mielestäni kohtuuttoman kauan alueen vaihdossa. Eikä se meno mitenkään tasaista ollut muutenkaan, joten nykimistä kyllä oli. Toki kyseinen vaihteisto on juuri tullut markkinoillle, joten kehitys vielä alkussa..
Kyl portaattomaan ek käyttöön fendt ja deutzi on parhaat. Massikoissa on jostain syystää aivan kauheen isot konepellit, eli huono näkyvyys kuormaajalle.
Eipä osaa muut kun fendt tehdä täysin portaattoman askin jota myös massikka käyttää. Muut portaattomat ovat verrattavissa massikan dyna 6 vaihteistoihin automaatti ajoasetuksin ajettaessa.
Tarttis oikeen tuota dyna-6 käydä koittamassa jos toimii yhtä nätisti kuin eccomit tai S-maticit...  Miksi siis ostaa edes VT jos dyna-6 toimii yhtä hyvin??    Vai onko se dyna-6 kuitenkin vaan kuin Versu...
Versulla en ole ajanut mutta t202 directillä kyllä eikä voi kehua portaattomaksi ja jopa valtran myyjä myöntää sen että susi ainakin toistaiseksi. Vt on täysin eri kuin dyna 6  vaihteisto Vt veto koko nopeusalueella täysin tasaista joten säilyy aina maksimaalinen rengas pito, jonka ansiosta hyvä etenemä liukkaallakin alustalla.
Mutta justiinhan sanoit että vertaat Dyna-6 eccomeihin ja s-maticeihin ja mitä noita automaatti "portaattomia" on...  Kun on jonnikan porttaattomalla ja fendtillä ajettua niin en jonnikassakaan huomannut alueiden vaihtoa ja samalla tavalla kiihtyivät... Fendtissä ja VT:ssä kyllä kun jouduin itse painamaan nappulaa... Joten jos dyna-6 toimii yhtä hyvin kuin jonnikan portaaton niin se toimii lähes yhtä hyvin kuin vario jota hyvin suuresti epäilen??   Case puma CVX:ssä huomasi kyllä alueiden vaihtumisen paukkumisena ja koneen kummallisina tuumaustaukoina aina välillä vaikka suurimman osan aikaa toimis kuin niinkuin kuuluukin...

Casen ja nyykkärin portaattomassa vaihteistossa ei tavallaan ole mikään ihme, vaikka on tuumaustauko, koska niiden portaaton vaihteistohan on melkein täysin mekaaninen ja näin ollen hyötysuhteeltaan jopa paras.

Tästä oli myös juttua itävaltalaisten täppäreitten palstalla:

http://www.landwirt.com/Forum/344622/Traktorkauf-New-Holland-T7210-auto-command-oder-Fendt-820-Vario-tms.html

Ei sillä, että kyseistä kieltä osaisin, mutta google kääntäjällä sai väännettyä..
Ei itsellänikään samanlaista konetta, mutta samaa sarjaa oleva T6020 EC vaihteistolla on kyllä toiminut kuin unelma. Ei ole muuta tarvinnut kuin ajaa ja huoltaa. Joten ei kait siinä, kuin kauppoja tekemään  ;)
  Hervaa seuranneena vaikuttaa siltä että hänen hyvin menestyvä naapuri käyttää ferguson traktoreita joka kahmii kaikki lumityöt ja metsäajot vaimea äänisellä perkisselillä.. Maailmalla susikiisseli on vielä marginaali motintekijä joten opittavaa lienee.

Rehellisesti sanottuna en edes tiedä missä vois olla lähin Perkins moottorilla varustettu 2000 luvun masseri käytössä, ei niitä täälläpäin ole juuri näkynyt. Lähin 2000 lukunen mansikki oli viimevuoteen asti vuosimallin 2008 4455  ;D

Ja unelmoin sellaisesta urakoitsijasta joka kahmis kaikki pakolliset lumityöt. Sais pitää ihan omanaan,  tyytyisin mainiosti oman pihan kolaamiseen.

Naapurikylien massikkamies puunajajien olen hyvissä väleissä, heillä todentotta on käytössä 90 luvun kalustoa jossa käyntiääni on pehmeähkö  :)

Itsekään en tiedä kuin yhden 2000 luvun perkins verkun. 2010 vm 6455 dyna -6, täytyy sanoa ja myöntää pitkin hampain, että mukava ajettava!
Itellä kokemusta Lepän 255 HD:sta 5 vuotta ja en voi kyllä moittia. Nuoskalumen läpimenoa paransi huomattavasti se, että otti siitä heittotorven alta sen ritilän pois, niin ei mene torvi tukkoon.. Mitään ratkeamia tai vääntymiä ei myöskään ole tullut, vaikka on johonkin kiveen välillä tökänny. Se taajamalippa on myös ihan kätevä vehe!

En sitten tiedä millaisia ovat nämä uudet Vaman Lepät, mutta jos vähääkään samanlaisia ovat kuin ennen niin voin kyllä suositella!
Kasvintuotanto / Vs: Nurmi lajikkeista.
: 23.01.13 - klo:18:45
Juuri sen takia sitä alsikeapilaa ajattelin, koska se maa on hapanta turvemaata.
Kasvintuotanto / Vs: Nurmi lajikkeista.
: 23.01.13 - klo:08:52
Riippuu ihan siitä onko yksivuotinen vai useamman vuoden viherlannoitusnurmi... Apilat nyt on ainakin varmoja valintoja viherlannoituksiin. Persianapilaa yksivuotisiin ja puna-apilaa monivuotisiin. Virnat myös tosi hyviä yksivuotisina...

Monivuotista ajattelin, eli pari kesää viherlannoitusta ja sitte mahdollisesti kolmantena kesänä korjaisin satoa.. Puna-apilaa minäkin mietin, mutta luin, että alsikeapila kestäisi talvea paremmin, tiedä sitten?? Voi kai sinne sekaan laittaa ihan perus timppaakin..
Kasvintuotanto / Vs: Nurmi lajikkeista.
: 22.01.13 - klo:15:32
Millainen olisi hyvä siemenseos, kun tarkoitus perustaa viherlannoitusnurmea. Alsikeapilaa ainakin laittaisin ja mitä siihen kaveriksi? Suosituksia, kokemuksia ?
savua tuli ja naftaa paloi, jopa kymmenen litraa enemmän hehtaarille kynnöllä, kuin "suuriruokaisella vallullla" ;D

No vallu menee sitten ihan pyhällä hengellä  ;) Kun ei nuo 6-Perkinsitkään vie 10 l enempää kynnöllä... Taitaa Casen nuhaisuus johtua siitä tekniikasta moottorin perässä, kun samalla koneella oleva MF oli aikoinaan KVn testin paras moottoriltaan, mm. mäkikisan nopein (MF 4255 vs. V6400 ja muut). Tai sitten Casen koneissa ihan Casen omat säädöt...

Itellä mx100c, jossa sama kone kuin tossa cx100. Luulisin, että moottorin nuhaisuuden tunne johtuu juurikin tuosta vaihteistosta. Kylmillä öljyillä tunnostaa, että hiipuu alamäessä vastatuulessa, mutta kun öljyt lämpeää, niin ero kuin yöllä ja päivällä. Sanoisin myös, että kulutus ei paha, 5 l sekalaisissa etukuormain hommissa. Moottori myöskin mielestäni erittäin luotettava, ei ole ollut 6000 h tunnin aikana remontin remonttia  8)
Onkohan tuo koneelle mitenkään terveellistä   :o :o

http://www.youtube.com/watch?v=20pf_v_UxSQ
Ei toimi täälläkää tavalliset peltoorit kuin reilun vuoden.. Oisko olemassa semmosia jotka toimisi vähän kauemmin?
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6