Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 536 537 [538] 539 540 ... 558

Viestit - Make

Vapaa sana / Vs: Osuma :-)
: 21.02.08 - klo:16:49
Maidon hinnan vois hyvin nostaa 2€ /l
Funktionaalinen elintarvike maito on aina hintansa väärti.
  Näin se on. Hinta vaan kahteen euroon purkki, kun se on niin hyvää :D
Neljä tarjottu  ;D  :D  ;)  ::)
Minä voin myydä sinulle heti vaikka koko vuoden tuotannon(n.250000 litraa) jos maksat kerta neljä euroa litra

 ;D  :D

  No jos se maito olis niin hyvää ja tarpeellista, niin helposti hinta vois olla 4 €. Jos vertaillaan hintojen nousua, niin maito maksoi markka-aikaan 2.90 litra (n.0,50€). Ranskanleivän sai 1mk(n.0,15€) ja ruisleipä 2mk (n.0,30€. Nyt tilanne on niin että maito 0,74€ ja ruisleipä 3,30€. Siis maidon hinta jos kerrotaan ruisleivän hinnannousulla se olis 5,50€/litra.
:D :D :D :D :D

Jos se ruisleivän hinta johtuu vaikka siitä ettei kukaan jyväjemmari osaa enää suomessa viljellä ruista.

 Perustele väitteesi, kuinka se siitä vois johtua :D

 Sitä vähän ihmettelen ,että miksi maidon hinta pitää olla niin alhainen?
Onko se siksi, että voidaan laittaa "rehelliselle suomalaaselle veronmaksajalle" lasku juomattomasta maidosta :D



No eikös Suomeen ole tuotu monena vuonna ruista kun kotimainen ei riitä? No eikös se juomaton maito mene tällä hetkellä ulkomaille ilman vientitukia? Valio on ainakin ilmoittanut ottavansa kaiken  maidon vastaan mitä tuotetaan ja silti ei riitä.

  Kuinkas se tuontiruis muka vois hintaa nostaa,,,kerro?
Sen verran tuosta vientituesta. Mikä mahtais olla maidon hinta ilman tukea. Siis millä hinnalla sitä pystyis tuottamaan kannattavasti. Olis niinku mielenkiintoista tietää. Jos nyt tuottajahinta on 0,35€ niin kannattaisko tuotanto eurolla.  Tuo välihän on sitä vientitukea ja syöntitukea :D
Mulla on koko tilan tuet 16 snt/maitolitra. Siinä on mukana myöskin Sokerijuurikkaan tuet. Muut kasvit pääasiassa kierrätetään pötsin kauta mutta juurikas on myyntikasvi.
Oliko Deeren insinöörit löytäneet Homottimen piirrustukset?  ::)
Suunnanvaihdon hitauden takia kuulemma eräs isäntä vaihtoi Dyna VT:n Autopvriin
tosi tyytyväisiä olleet jotka apowerin vaihtaneet vt,seen  ;)
Tää oli jo aikaisemmin tehnyt sellaisen liikkeen.
Meillä maksetaan ennakko tammi-elokuulta marraskuussa ja loppuvuoden tammikuussa. Loput maksetaan maaliskuussa. Vajaa sentti maksetaan vuosilaatulisinä tammi-helmikuussa.
Suunnanvaihdon hitauden takia kuulemma eräs isäntä vaihtoi Dyna VT:n Autopvriin
Oli noita aikoinaan ainakin Bökbalella, Elholla ja Tumella. Nykyään ei tuntunut ainakaan heti haulla löytyvän.
SDP:ssäkään ei olla samaa mieltä kuin Talojussi. Osanottoni.
Urakoitsijakaveri on vetänyt 6800 Vallulla. Nyt on hankkinut vähän suuremman keltavanteisen.
MT-tukun kauha on kestänyt ihan hyvin verrattuna Ålön alkuperäiseen, jota joutui vahvistamaan jatkuvasti.
Hyväkoneen ja MT-tukun kauhat näyttävät samoilta. Mahtaakohan ainevahvuudet myöskin olla samoja.
Novan yhden uutisiss siteerattiin jonkun kuluttajan lausuntoa: "Maito maistui selvästi lannalle." Mitenkähän mahtoi tietää, miltä lanta maistuu.  ;D
Vapaa sana / Vs: "Maitopula"
: 18.02.08 - klo:12:02
Maitoketjusta on lähivuosina häviämässä 20000 työpaikkaa.
Runsas 20000 tuntia on meidän -05 sarjalaisilla ajettu ja itse olen ajanut niistä suurimman osan. Vaihteet pelaa hienosti ja keppiin ei tartte kurkottaa, kuten kolmetonnisissa.
1.huono ominaisuus.Kuorman kanssa liikkelle lähtö,A1:llä vauhtiin jonka jälkeen B:lle.

2.huono ominaisuus.Traktori pysäytettävä B alueelta vaihdettaessa A:lle.
   
Muuten on hyvä peli ikäisekseen verrataan vaikka valmetin sen aikaiseen malleihin niin on eri vuosituhannelta.815:lla kerran tehny 8 tuntia lumitöitä,En käy ikinä muuta kun skeidalla moisessa laitteessa,oli se vaihteisto niin järkyttävä.En toivu siitä ikinä. :-*

Kohta 1 ei ole tavallista vaihtoa kummempi -> ei ongelma.
Kohta 2... nopeusero ei saa olla liian suuri -> ei tarvi siis pysäyttää, mutta vaatii kokemusta.


Ei voi samana päivänä puhua kolmetonnisen loorasta ja... siis ei voi puhua, ei edes kirjoittaa.
Opastetaanko tuo B:ltä A:lle vaihto tosiaankin ohjekirjassa. Munmielestä ei kuskissa oo vika, jos vaihdellaan vaihteita ja kone siitä hajoaa. Mulle on olleet kauheita kokemuksia, kun jonkinverran olen noita kolmetonnisia ajanut. -05 Vallulla on sensijaan ilo ajella.
Kielletäänkö ohjekirjassa vaihtamasta B:ltä A:lle?
Sorkkahoitajan ensivaikutelma kumimattokäytävänavetasta oli positiivinen. Siis ensimmäisen hoitokerran jälkeen.
Sivuja: 1 ... 536 537 [538] 539 540 ... 558