Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 508 509 [510] 511 512 ... 558

Viestit - Make

Viikolla otin neljästä paikasta puhelimella tarjouksen. Yllättäen kuitenkin Agrinetin hinta oli tälläkertaa halvin. Aikaisemmin on soittamalla saanut parhaan tarjouksen.
Muodoista päätellen olis Claas Targo C40 sisarmalli. Ei kovinkaan hyvässä maineessa.  ::)
Mihin keskiverto maatila tarvii portaattomalla voimansiirrolla varustettua traktoria? Ei yhtään mihinkään.
Nämä portaattomat ovatkin pohjosen maitotilojen etuoikeus. Aivan sama on lypsettäviä 30 vaikko 100, aina kummiskin traktorit viimesen päälle.

Täällä etelässä portaattomat on pääosin kasvinviljelytiloilla. Jonkinverran on myös sikatiloilla.
http://nikkasenkonepaja.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=21&Itemid=51
Tuolla oli säiliöt kunnostuksessa kymmenkunta vuotta sitten. Tarkastus, epoksit sisäpohjaan ja hiekkapuhallus ja maalaus. Pohjat oli kunnossa, vaikka vanhin pytty on vuodelta 1966.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: N
: 16.12.08 - klo:22:30
Joku oli tänäiltana tehnyt tossa viiskakkosella Fiattiin (ilmeisesti 980) samantapaista irroittelua.  ???  Hytti ja etuakseli näyttivät olevan ylöspäin. Toivottavasti ei ollut kuskille käynyt pahemmin.  :-\ , eikä myöskään sille toiselle osapuolelle.
Menikö meidän Virtuaalimaidontuottajamme samalla ovenavauksella?  ::)
Jontikan kurottaja. Pieni akku ahtaassa kotelossa, pitkät ohuet piuhat, jo nollakelillä toivoton saada käymään. Moottorin päällä monenlaisialetkuja jotka täristävä moottori hankaa puhki. mm ilmanputsarin koppa hankaantui puhki (onneksi jo takuuaikana). Ilmatessa irroitettava suutinputket ja käsipumppu on hankalassa paikassa. Takaakseli keinusa rasvat tulivat nipankohdalta suorinta tietä ulos, vaikka nosti takapään ilmaan. Hydrauliikan imusiivilän puhdistukseen joutuu irroittamaan polttoainetankin Ovenkahva ensimmäisenä tyrkyllä ja lasissa kiinni. Kolmasti putosi lasi laakasiilon seinään.  :( Suunnanvaihtovivun vaihtoon saa purkaa koko ohjauspylvään. Hytti on ilmastoinnista huolimatta kesällä kuuma ja talvella kylmä. Kauhan vakain ylivakaa, eli kauhaa joutui kääntämään nostaessa kokoajan selälleen, muuten se kippasi. Jarrut on off tyyppiä. Ors liittimiä joutui jatkuvasti kiristämään, erityisesti varustelukossa. Varustelukon letkutukset arassa paikassa.
Onneks ollu vuoden poissa.  ;D
Yleensä uutta navettaa rakennettaessa suunnilleen tuplataan eläinmäärä. Useimiten tuossa onnistutaan. Jos kerralla laajennetaan enemmän vaaditaan isäntäväeltä paljon enemmän. Vanhoista menetelmistä ei jää käyttökelpoiseksi kuin lippalakki ja sekin saattaa kiristää.  ::)
Jos lähtökohta on 10 lehmää, ei 20 lehmällä maksa uutta navettaa. Pelkällä vanhan venytyksellä työmääräkin helposti tuplaantuu.
Niinkauan kuin maatalous on politiikkaa keskimääräinen velaton tila pystyy elämään. Tilakoko kuitenkin kasvaa kokoajan ja aikanaan laajennusjuna on mennyt ohi.
Asiakkaan kannalta Halikossa toimii lomitus ihan hyvin.
20-30 lehmällä pystyy kannattavasti ajamaan tuotannon alas 10 vuoden aikana, 50 pärjää varmaankin 15 vuotta. Suurempien yksiköiden hyöty tulee jatkamismahdollisuutena seuraavilla sukupolvilla. Jotenkin ristiriitaista kun nämä isojen yksiköiden rakentajat kuitenkin kiroavat sukutilat.
Niinkauan kuin tilojen kokoa pyritään kasvattamaan tilan arvo on palasina myytynä suurempi kuin hyvänkään toimivan tilan. Pellon hinta on viimeiset 40 vuotta ollut korkeampi kuin tuottoarvo, jotenka kenenkään ei kannata maksaa toimivasta tilasta lisämaapellon hintaa.  :(
Ei lisämaalle saa omia lisäosia, ne menee peltolohkon oman historian mukaan.
Vapaa sana / Vs: P...keleen makaroonijunat
: 13.12.08 - klo:19:39
Toivottavasti Salon asemalla.  Siinä on raiteet rinnakkain, muualla vain yksi raide. (jos on päästy
pois pääkaupunki seudulta)
Lemunsuon asemalla on myös tuplaraide. (Josseivät ole uponneet suohon)  :o
Mulla oli Jontikassa aikalailla murhetta. Targoissa kuului myös olevan murheita, molempien valmistus lopetettu. Nykyiset Claasit Kramereita.
Manitou 634 on ainakin ensimmäiset 400 h pelannut hyvin.
Saksalaisnatikan vaihteistoon käy kaikki GL 4 vaihteistoöljyt. Siinähän on synkronoitu vaihteisto ilman mitään erikoisuuksia. Jarrutkin ovat planeettavaihteistossa, joten ei tarvita edes jarrulisäainetta. Hydran pluskin kai täyttää nuo vaatimukset, vaikka on paljon tarpeettomiakin ominaisuuksia ja hintaa. Mitäs ohjekirja suosittaa?
Ensimmäisessä ostamassani autossa oli tarvike ilmansuodatin ostaessani, eikä sen kone sitten kovin kauaa kestänyt. Tarvikesuodatin ei täysin sopinut paikalleen Senjälkeen ole välttänyt tarvikesuodattimia.
Caseen kylläkin haen moottorin suodatimet Valtralta, mutta ne ovatkin täysin samoja suodattimia, vain hinta on eri.
Sivuja: 1 ... 508 509 [510] 511 512 ... 558