Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 1257

Viestit - sorkkis

Kasvintuotanto / Vs: Kiertokoe
: 24.05.20 - klo:18:23
No joo tarkkuuskylvökoneet ovat erikseen. Ja niissä olisi hyvä siemenen mennä maahan. Tässä varmaan on osaksi yhdistetty kylvöyksikön toimintavalvonta ja siemenväli. Siis noissa sähkövetoisissa koneissa.

Optista laskentaa käytetään lajittelijoissakin, miksei myös kylvökoneessakin. Pölyn aiheuttaman sokeuden ratkaiseminen olisi tärkein toiminta.

Vaakajuttu olisi varmaan aika hyvä ratkaisu, jos se on tarpeeksi tarkka. Ei varmaankaan kokonaisvaltaiseen säätöön, mutta jonkinlaiseen valvontaan. Jotkut kevyet siemenet ja pieni kylvömäärä voivat olla haaste vaaitukselle, jos sillä säädettäisiin kylvömäärä.

Lukumäärälaskuri olisi tarkin vehe. Optisesti se kyllä toimisi.


Tässäkin periaatteessa tullaan tilanteeseen, jossa herää kysymys, että onko mitään järkeä heikentää kylvövarmuutta kaikenlaisilla virityksillä ja saako sadon myötä kunnon korvauksen kaikenlaisista härveleistä. Ja mikä on mahdollinen taloudellinen merkitys koko kasvukauden kokoisessa ikkunassa, kun otetaan huomioon luonnon olosuhteet.


Tällaisia mittakaavoja voisivat pohtia myös poliitikot ja kaikenlaiset aktivistit, kun pitävät huolta eri säädöksistä.
Jos jätät nämä jutut ammattilaisille .
Metsäjussin pitää mennä lukemaan lakia lento, laiva ja kuljetusyhtiöille . Suurimmat päästöjen aiheuttajat . Jos katalysaattorin toimintaa parantavat tekijät ovat moraalittomia on varmastikin moraalittomampaa omistaa tehdas Kiinassa joka tuhoaa juomavedet ja ilmaston .

Mä tipuin nyt kokonaan kärryiltä :-/

Sä luet nyt mun ajatuksia jotenkin väärin.
En ole koskaan sanonut mitään moraalittomuudesta tai että korjaustoiminta olisi jotenkin huono juttu. Päinvastoin, se on tietenkin hyvä juttu. Asiakas säästää rahaa ja uusia katalysaattoreita ei tarvitse valmistaa niin paljoa, luonnonvaroja säästyy. Tietysti kattivalmistajat ym muut myyntiketjussa olevat häviää kun raha ei liiku uusien myynnin kautta niin paljoa.


Katteja korjataan koska niiden pitää lain mukaan toimia, ja ne ovat usein korjattavissa.
Vaihtoa edullisemmalle korjaamiselle on siis kysyntää. Hyvä niin. Ei korjaamisessa mitään pahaa ole. Se on win-win. Yrittäjä voittaa, asiakas voittaa.
Yrittäjä aloittaa korjaustoiminnan  koska näkee tässä markkinoilla businessmahdollisuuden ja hinnoittelee palvelunsa kuten parhaaksi näkee. Ei sen ihmeempää.
Markkinatalouden alkeisasioita. 
Ydinajatukseni oli vaan se että homma on normaalia businesstä (kuten sen pitääkin olla...) eikä maailmanpelastamista pelkän ideologian voimalla.

Sitä en usko että kovin moni yrittäjä aloittaisi toiminnan ajattelematta siitä saatavaa tulovirtaa. Sellainen yrittäjä kun on helposti pian entinen yrittäjä.

Mikä tässä nyt on niin vaikeaa... puhutaan ihan eri asiasta?

Puhutaan vaan mutta kyllä kirjoitit karalysaattorien puhdistusta vastaa . Mitsussa oli ongelmana moottorivalon syttyminen vähän väliä , autoa huollettiin merkkilliikkeessä , tuloksetta . Antorita vaihdettiin tuloksetta . Katalysaattori tukossa oli vika . Pikkusen fitutti , joss heti olis vian tiennyt sen olis voinut korjata .

Voi olla että tiesivätkin merkkiliikkeessä perimmäisen syyn, mutta saivat vähän lisähuoltoaikaa ja osia myytyä.
Noinhan Kaikki pienkone korjaajatkin tekee ainakin melkein Kaikki tai ehkä vain yksi , ensin säädetään sitten taas kokeillaan säädetään lisää ennenkuin etsitään vika  aloittaen helpoimmasta päästä vaihdellen osia ja säätäen . Esim moottorisahassa jos se ei ole tehoja ja sammuu ,ensin säädetään sitten puhdistetaan ilmanputsari ja säädetään . Sitten vaihdetaan tulppa ja kokeillaan ja säädetään . Sitten vaihdetaan uusi bensiini kokeillaan ja säädetään . näin edetään kunnes lopulta vaihdetaan se pensaletku  ;D ;D ;D

Meikä on siks monta bensaletkua suodattimineen vaihtanut eli älä tuu neuvomaan noissa asioissa . Vaihdatko siis itse bensaletkun etkä edes hae muuta vikaa jos kirjoituksesi ymmärsin . Ilmanpuhdistin siis saa olla tukossa , säädöt pielessä , tulppa viallinen mutta bensaletkun vaihtamalla selvität viat kuin viat vai ?
Ei varmaan kuukauteen ketään pysty ajettelemaankaan rehun tekoa . Vai mitä mielipuolta
Kasvintuotanto / Vs: Kiertokoe
: 24.05.20 - klo:15:44
Tarkkuus kylvökoneissa kyseistä joka jyvän laskentaa jo käytetään.
Ja näytöstä näkee kokoajan kuinka tasaista kylvö on.

Tasaiset viljat niillä kylvetyt ainakin on .
Eivät tienneet merkkiliikkeessä .

Auton omalla ohjelmassa suoritettu puhdistus saattaa joskus vain pahentaa tilannetta eli menee entistä pahemmin tukkoon . Tutunauto oli tullut kuntoon . Ei uudetkaan enää hirmuisia maksa jos omaan joutuu uusimaan näyttää Motonetista irtoovan pikkusen päälle 400€ kokosysteemi .  :)
Metsäjussin pitää mennä lukemaan lakia lento, laiva ja kuljetusyhtiöille . Suurimmat päästöjen aiheuttajat . Jos katalysaattorin toimintaa parantavat tekijät ovat moraalittomia on varmastikin moraalittomampaa omistaa tehdas Kiinassa joka tuhoaa juomavedet ja ilmaston .

Mä tipuin nyt kokonaan kärryiltä :-/

Sä luet nyt mun ajatuksia jotenkin väärin.
En ole koskaan sanonut mitään moraalittomuudesta tai että korjaustoiminta olisi jotenkin huono juttu. Päinvastoin, se on tietenkin hyvä juttu. Asiakas säästää rahaa ja uusia katalysaattoreita ei tarvitse valmistaa niin paljoa, luonnonvaroja säästyy. Tietysti kattivalmistajat ym muut myyntiketjussa olevat häviää kun raha ei liiku uusien myynnin kautta niin paljoa.


Katteja korjataan koska niiden pitää lain mukaan toimia, ja ne ovat usein korjattavissa.
Vaihtoa edullisemmalle korjaamiselle on siis kysyntää. Hyvä niin. Ei korjaamisessa mitään pahaa ole. Se on win-win. Yrittäjä voittaa, asiakas voittaa.
Yrittäjä aloittaa korjaustoiminnan  koska näkee tässä markkinoilla businessmahdollisuuden ja hinnoittelee palvelunsa kuten parhaaksi näkee. Ei sen ihmeempää.
Markkinatalouden alkeisasioita. 
Ydinajatukseni oli vaan se että homma on normaalia businesstä (kuten sen pitääkin olla...) eikä maailmanpelastamista pelkän ideologian voimalla.

Sitä en usko että kovin moni yrittäjä aloittaisi toiminnan ajattelematta siitä saatavaa tulovirtaa. Sellainen yrittäjä kun on helposti pian entinen yrittäjä.

Mikä tässä nyt on niin vaikeaa... puhutaan ihan eri asiasta?

Puhutaan vaan mutta kyllä kirjoitit karalysaattorien puhdistusta vastaa . Mitsussa oli ongelmana moottorivalon syttyminen vähän väliä , autoa huollettiin merkkilliikkeessä , tuloksetta . Antorita vaihdettiin tuloksetta . Katalysaattori tukossa oli vika . Pikkusen fitutti , joss heti olis vian tiennyt sen olis voinut korjata .
Kasvintuotanto / Vs: Kiertokoe
: 24.05.20 - klo:10:16
Tumen lantapuolen kiertokoe ja todellinen menekki elävät vuodesta toiseen ja koskaan eivät ole samat. Kiertokokeella menee enemmän. Ensimmäisinä vuosina käytin pelkkää taulukkoa , mutta kerran kävin kylvämässä naapurille. Säiliöt tyhjät ja lanta pikkusäkeissä. Silloinkin meni reilusti vähemmän luonnossa. Eilen tuli jaettua 700kg:n säkki pinta-alalle x kiertokokeen mukaan. Niinpä vaan taisi 200 kiloa jäädä säiliöön. No ei ole lakoviljoja odotettavissa, sillä tarkoituskin oli käyttää vähemmän :(
Omassa Tumessa sama havainto, ja syynä on että syöttölaitteen rihloihin kertyy mujua joka pienentää rihlojen tilavuutta. Muutenkin jos lannoitteessa on paljon jauhoa joukossa se voi hidastaa lannoitteen valumista rihlastoon. Eli muju pitäisi aika ajoin siivota pois. Sekin auttaa kun kiertää lannoitteen nollille ja sitten takaisin. Kauden alussa kun tekee kiertokokeen puhtaalla koneella lannoitetta menee enemmän kuin likaantuneella syöttölaitteistolla.
Täsmälleen oikein . Lannoitteiden raekoossa oli ainakin ennen eroja joten myös se vaikuttaa .

Miten noi "lietsoilla toimivat " syöttölaiteet toimiin ? https://www.poettinger.at/fi_fi/Newsroom/Artikel/6751/uusi-pneumaattinen-kylvoekone-aerosem-1002
Uteliaisuuttani vaan kysyn .
Viimekesäiset bensat kaadoin omaan ruohonleikkuriin ja nykäisin käymään , ei ongelmaa . Vanha tilhi oli käymättä parivuotta . Ravistelin sahaa ennen käyntistämistä , ei ongelmaa . Bensaletkuja kyllä menee , missä sitten vika .
Vapaa sana / Fopiat .
: 24.05.20 - klo:08:58
Kerokaas mikä teistä Hesalaisissa riivaa . Maanataina olin Uudellamaalla sorkkiahoitamassa , ihan mukava keikka . Perjantaina olin Kirkkonummella Sorkkakeikalla , ihan mukavasti meni . Heitin pikkulenkin isonkylän kautta , liikenne sujui mukavasti , kukaan ei käynyt kimppuun , turvavälit asioidessa ( samaa ei Kaikki noudata muualla ) .  :P
Vapaa sana / Vs: Kuulijalle vastuu
: 24.05.20 - klo:08:23
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006516434.html

Tapahtuma paikan huomioon ottaen .....
...Kaikki epäilee jotain helsinki keskeistä säätäjätunari kivien heitteliää .

Olikos jotakin faktaa . Nähdään oikeus salissa .

Tuolla linjalla kun jatkat, niin on vaan parempi Sorkkiksen painaa Tohatsun kaasu pohjaan kun saavut Savon rajalle. Tai mieluiten tehä kiireesti uukkari  ;D
Savossa ole muutakuin työttömyyttä ja pois muuttavia ihmisiä .
Syksyllä viimiset ajot pienkonebensalla ja kalusto kiittää . . 98 on myös hyvä .
Varmaan olisi parasta että aloittaja tulisi mahdollisimman nopeasti kertomaan mikä oli vikana. Tai antaisi edes väliaikatietoja mitä vikamahdollisuuksia on suljettu pois.

Tais saada paremmat neuvot muualta  ;D
Kun syksyllä kanistereihin jää 95-bensaa ja 2T-bensaa, miten ne kannattaa varastoida: kylmään ja kuivaan (mökin ulkovarasto) vai lämpimään ja kuivaan (autotalli) paikkaan? Voiko keväällä ottaa käyttöön samantien?

Entä raivurit, moottorisahar, tankit ajetaan syksyllä  tyhjiksi?

Onko 2T -bensoissa laatueroja? Paikallinen pienkonehuolto neuvoi käyttämään pelkästään Aspen-merkkistä, ei mitään muuta.
Kylmään ja kuivaan ehdottomasti . Palovaara noissa melkoinen joten haihtuminen kannattaa estää . Pienkonekorjaamot mainostaa omia merkkejään aina , yleensä niistä saa hyvää tavaraa. Kerran kokoaikana käynyt niin ettei bensa jostakin syystä sopinut ajoleikkuriin , olivat myyneet jossakin 2-t bensiiniä nelitahtikoneelle . Kerran yks venttiili remppa sen vuoksi tuli tehtyä . Kannattaa ostaa alanliikkeestä nuo bensat ja pikkuloraus synteettistä 2-t öljyä lisäksi . Noi nykyiset öljyt karstota .
Vapaa sana / Vs: Vanhat motoristit
: 23.05.20 - klo:08:46
Turhapuro kävi ottamassa jo pari olutta ulkosalla ennakkona terassikauteen.

Ai että miten sitten jaksaakin hymyilyttää nämä papparaiset jotka vielä vanhoilla päivillä menee ison moottoripyörän ostamaan.

Onko mitään koomisempaa kuin tutisevajalkainen eläkeläinen tärkeän näköisenä köyttää kypärää päähänsä monisatakiloisen pyörän  vierellä  ja katselee että näkeeän kaikki varmasti.

Harlikka tyypit on nykyään valkopartoja vanhoja ukkoja , nuoremmilla ei varaa tai kiinnostusta Harlikkaan . Alkaa tuo ralli Koskellakin rauhoittua . Olivat seinälle nostaneet pari pojua ja sanoneet : Ei tommosta rallii tartte kylällä ajaa , ajakaa sivummalla , poissa kirkonkylästä . Näemmä uskoneet ja tällä kertaa minä en ollut asialla .  :)

Noh noh. Käytetään asiallista kieltä.

En ota vastuuta muitten tekemisistä . Kylä on rauhoittunut tarpeettomasta rallista mikä on mukavaa .
Sivuja: [1] 2 3 ... 1257