Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3]

Aiheet - JD6630

Tässä on alustavasti pienessä mietinnässä ollut turpeen levitystyön keventäminen ja siihen kuuluisi katoksen rakentaminen.
Mutta miten on noiden paloturvallisuusvaatimusten kanssa ??? Pitääkö todellakkin olla kunnolla paloluokitellut seinät ja katto vai riittääkö pelkkä sähkötolppa+peltikatto rakennelma?
Mistä löytäis nykyaikaisen automatisoidun navetan sähköpiirrustuksia?
Internetistä siis, ei pöytälaatikoista.
Varmoliftistä menee kone uusiksi varmaan lähes täysin (tarkempi diagnoosi tekemättä).
Mutta mietityttää kannattaako tuota dieseliä enään korjata/uusia.

Voiko tuohon jälkiasentaa sähkömoottorin? Diesel on kuitenkin kovameluinen ja tehoakin saisi olla enemmän. Ja varmaan voimanlähteen aiheuttamat ongelmat vähenisivät huomattavasti.

Vai vaihtaakko peräti kokonaan uuteen kamppeeseen joka tuskin olisi varmolift, ne kun eivät juuri tuosta nykyisestä eroa ::)
Mutta onko muita vaihtoehtoja? Pienkuormaajalla onnistunee sulat ja kuivat paalit, mutta entä jäätynyt paali?
Pienkuormaajalle olisi kuitenkin muutakin käyttöä kuin pelkkä rehun jako.
Tästä kuvasta, lähinnä sen koneista?
 ;D
Mikä ***** tuohon mäkkäriin tuli? 10 paalia ilman ongelmia, sen jälkeen ei yhtäkään jossa ei olisi muovit katkennut kaappareiden sieppauksesta. Ensin epäiltiin että kaappareissa vikaa ja toisesta paineakusta öljyä pihalle, tai no, vaahtoa sieltä tuli eikä mitään öljyä. Nyt se kuitenki sieppaa ihan normaalisti mutta muovi vaan katkeaa molemmista rullista.  Rullat vaihdettiin uusiin = ei vaikutusta.

Onko se vaan sillain, että suomalaista (rani) ja rehuntekoa ei sovi sekoittaa keskenään?
Ja missä on rikko-anturi kun sekään ei pelaa?
Onko agronettiläisillä kokemuksia näistä isopyöräisistä kuivapaskakärryistä? Kaksi kelaisista jeantileista, joskineista, apolloista ja mitä näitä nyt on.. Onnistuuko _löysän_ turvepaskan levitys nurmelle? Bergmannit ja muut täsmälevittimet ovat liian kalliita näin pieneen käyttöön.
Nykyinen JF yleiskärry ei todellakaan sovi nurmilevitykseen, eikä sitä pitäisi edes pellolle päästää sen enempää kuin tempoja yms. itäkärryjäkään.
Puolalainen oli soitellut paalaimesta ja tarjonnut jonkin verran rahaakin (vähemmän kuin pyynti, eli ei mitään maksan 3x pyydetyn summan shekillä). Kai ovat ihan luotettavia ostajia ja tohtii myydä jos tulee rahojen kanssa pihaan?

MUTTA miten ulkomaankaupassa toimitaan alvin kanssa? Tarviiko myyjällä sitä maksaa?
Koneet, laitteet ja tekniikka / Kuorma-auto
: 21.01.12 - klo:15:29
Olis tarvetta kuorma-autolle ja pitäis äkkiä löytää sellanen 8) Mikä noista vanhoista romuista, eli 10k€ (mieluiten alle)  on paras? Scania, mersu vai sisu? Kippi pitää olla ja vaihdettava- tai soralava.
Yhdistelmäpaalain olis tarkoitus hankkia ensi kesäksi vanhan Welgerin tilalle. Vaihtoehtoina lähinnä Agronic 1302RR, Claas 375 ja käytetty McHale. Minkä raati valitsisi? Claassissa olisi hydraulinen sullojan pohja ja vahvemmat ketjut kuin edeltäjässään, merkin maine ei kuitenkaan ole kovin hyvä... Agronic lienee aika luotettava, paalaimen ominaisuudet eivät vaan ole lähelläkään McHalea tai muita "parempia" paalaimia.
Vetokoneena on 135Hv jontikka, joka lienee vetää lähes paalainta kuin paalainta?

Myös karhotin on tarkoitus hankkia. Pinta-alaa ei kuitenkaan tule kesässä kuin ~120Ha joten kaksi roottorinen tuntuu turhan kalliilta tälläisille aloille. Minkä kokoinen pitää yksiroottorisen olla, että sillä saa kaksi 240 karhoa yhteen yhdellä ajokerralla?

Toivon asiallisia vastauksia :-*
Sivuja: 1 2 [3]