Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 12 13 [14] 15

Viestit - Juubi

Aloiteltu on hyvissä ajoin.. Eilen pujoteltiin 70metriä varstasillan lankaa paikalleen ja siihen liittyen kysymys. Tarviiko7kannattaako niitä lankoja taittaa muutakuin etupäästä? Kun vanhat oli kaikki poikki ja näytti siltä että ne ei olis ollu takapäästä taitettuina!? Vielä kun sais vaihdettua kohlimien laakerit niin olis kova sana.

Clayson 1520:ssä langat on taitettu vuorotellen ala- ja yläpäästä ja taitos vain toisessa päässä.

Lisätäänpä vielä aiheeseen liittyen:

2011 tehtyä viettopinnan vaihtoa ja varstasillan langoitusremonttia ( http://juubi.hlan.net/index.php?page=farmingEquipment/Clayson1520/1520grainPan ) jatkettiin nyt tälle vuodelle varstojen vaihdolla.
Tuohon Eurodainun täyttölaitteeseen/mittariin olen ollut tyytyväinen, on kestänyt jo vuosia. Halpiksia lenteli roskiin noin viitisen kappaletta ennen kunnollisen hankintaa.

Eli kyseessä tämä laite:
http://www.vannetukku.fi/images/motoral/192060.jpg
Tuo viettopinta uusittiin 2012 kesällä. Syksyllä puimuri jätti puintien aloituksen lyhyeen kun vetolevystä ja pääakselista pyörähti hampaat sileäksi:

http://juubi.hlan.net/index.php?page=farmingEquipment/Clayson1520/MainShaft
Näyttää teetättävän noiden kylkipeltien vaihto.

Kun kerran aiheeseen päästiin niin tässä pikkuveljelle (Clayson 1520) tehtyä remonttia:

http://juubi.hlan.net/index.php?page=farmingEquipment/Clayson1520/1520grainPan
Mitäs raati meinaa, onko 2 metrinen Quicken kivitalikko hyvä? Sain A-kaupasta mielestäni aika hyvän tarjouksen...

On hyvä, ja nimenomaan tuo leveämpi malli. Isoja kivia tullut kammettua (ja kaivettua) moisella maasta eikä ainakaan toistaiseksi ole muuttanut muotoaan.
Kyllä täytyy Juubille nostaa hattua, aika projektosin olet hankkinut ja vieläpä melko nykyaikaisen teknisen härvelin, eli osaa on mitä tarkastella ennen toimintaa...

Ja sivustosi on mitä parhain, tuohon pitäisi monen harrastajan pyrkiä, ottaa purkaessa kuvia ja jakaa tietotaitoa muillekkin! 

Mut jos saan pyytää, niin saisko mm. varaosa ja laakerinumerot yms. tekstiin mukaan (osa tok jo olikin, mutta ei kaikki).

Kiitoksia kommentista! Varaosa- ja laakerinumerot pyrin kyllä laittamaan esille uusien osien kohdalta. Joku osa jää kyllä väkisinkin erittelemättä. Joskus on remontin kanssa niin kiirekkin että hyvä kun ehtii kuvat napsia.
minnehän mahtaa projeti tietoja ja kuvia ilmestyä ? 8) voisi vilkuille kun tulee..

Itse koneen korjaaminen on jo aloitettu niin oikeassa elämässä kun dokumentoinninkin kannalta. Korjauksen eri vaiheet tulevat tämän sivun alalaitaan, kohtaan Valtra 915:

http://juubi.hlan.net/index.php?page=tractor
Kyseiseen kamppeeseen kun saisi vielä autocontrollin niin olisi sopiva nurkkakone.

On muuten itsellä Autocontrollin jälkiasennus juuri menossa. Tosin palaneeseen koneeseen eli muutakin tekemistä riittää.. Asennuksesta tulee kyllä kuvat ja tekstit nettiin kunhan valmistuu.
Jää nähtäväksi. Pukki toi emannuueelle tommoset: http://peltorcomms.3m.com/World/Product.asp?PageNumber=936&ProductCategory_Id=42&Product_Id=187
"Made in Sweden"-tekstit löytyy usiammasta paikasta.
Taijan itekki laittaa moiset, ku aika jättää punasista.

Hankin hetki sitten itselleni myös tuon saman mallin kun punaisista digipeltoreista hapettui piirilevy. Käsittääkseni ei ole ollut myynnissäkään kauaa. Ainakin kaikki kiertämäni kivijalkakaupat myivät eioota ja myyjät ihmettelivät kun eivät olleet kuulleetkaan moisesta. Sen verran kurkkasin pehmusteiden taakse että piirilevy on edelliseen malliin verrattuna siirretty väliseinän taakse, jolloin mahdollinen hiki ei pääse pilaamaan tinauksia (tähän kuoli punaiset digipeltorit).

Laadukkailta vaikuttavat vaikka esim. radion pikavaimennus on jätetty pois edelliseen malliin nähden ja äänenvoimakkuussäätö saa aikaan naisäänen "Radio up" vaikka oli tarkoitus kuulla paremmin mitä radiojuontajalla oli sanottavana.
Mepu 85 hl, vm. 91.

 pari pikku häiriötä, toinen oli selittelemätön, kukaan ei löytänyt vikaa ja yön aikana parani itsestään.

Kaikki muut rensselit hiljasena, mutta puhaltimen moottori pyöri yksikseen heti kun päävirrat käänsi päälle? Termarin jumitus on aiheuttanut itsellä kerran moisen ihmetyksen. Putsaamalla tokeni eikä ole takkuillut sen jälkeen (muutamaan vuoteen).
Mistähän tuon ohjekirjan löytäisi?

Tuolla näyttäisi olevan ainaki yksi: http://www.antikvariaatti.net/product.php?id=175134
Jokaisessa autossa (3kpl) on itse asennetut webastot. Kun käyttöön tottuu niin ei ilman "voi" enää olla. Lämmitysjaksoksi riittää hyvin 10 min ja viimeisimmästä jätin matkustamon flektin ohjauksen asentamatta. Näin moottori lämpiää nopeammin ja lämpöä tulee sisälle heti kun koneen käynnistää.

Tässä viimeisimmän asennuksen dokumenttia:
http://juubi.hlan.net/index.php?page=car/e46touring/webasto
Ehdottomasti metsäkärry. MP into meni ohi reilussa kymmenessä vuodessa ja ajokin arvo laskenut lähes nollaan. Metsäkärryjä on sen sijaan jo useampia (käytettynä hankittuja) ja kilometrejä tulee näihin MP:tä enemmän vaikka puiden keräilyä tehdään vain omista nurkista. Kärryjen arvo ei ole samana aikana muuttunut yhtä radikaalisti.

MP:n hinnalla saisit muutenkin urakoitsijan ajamaan moneksi vuodeksi MP-ajokiintiösi täyteen puolestasi, jolloin vapautuisit itse tuottavaan työhön. Vai miten se agronettiläinen mantra nyt menikään?  :P
Sivuja: 1 ... 12 13 [14] 15