Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 11 12 [13] 14 15

Viestit - Juubi

Mitä muutoksia 38iin on tehty?

Kirjoitin epäselvästi, tarkoitin siis muutoksia 37:n ja 38:n välillä. Itse 38 ei ole varmaan juurikaan muuttunut.

Hakin 6 osaan pilkkova terä on huonosti suunniteltu. Tekee muutaman ison klapin kun on ns. liian harva. 8 osaan pilkkova kannattaa valita ehdottomasti.

Allekirjoitan myös tämän täysin. Myyjä oli sitä mieltä että sillä saa vaihtelevan kokoista polttopuuta. Itse olen sitä mieltä että sillä ei tee sellaisenaan muuta kun sotkua. Rälläkällä ja hitsillä siitä voisi saada toimivan vaan jäisi sittenkin turhaksi. Joko neljään osaan tai sitten seuraavaksi heti kahdeksaan. Kasiterälläkin saa isosta (semmonen jonka juuri saa koneeseen) heitellä joka siivun vielä kerran halkaistavaksi.

Eri asia tietysti jos tekee vain itselle kattilapuuta, myyntipuuksi ei meinaa isot kelvata.

Tässä näkyy selvästi kuinka kutosen terässä on sivulohkot isommat:
http://juubi.hlan.net/farmingEquipment/Hakki-Pilke1x37/Hakki-Pilke1x37/1x37splittingBlades_small.jpg
Onko tuo 2x kuinka paljon joutusampi kuin nämä 1x mallit? , lähinnä 1x 37 ja 2x 30 mallit kiinnostaa.
Entäs tuo easy varustus, onko lisähintansa arvoinen?
Onkos näissä ollut mitään ns tyyppivikoja/ominaisuuksia joista olisi hyvä olla tietoinen?

Kone kannattaa valita rankatavaran mukaan. Jos teet pääasiassa järeästä niin sitten 37 expert tai 38 ja jos pääosin parikytsenttisestä tai alle niin ehdottomasti 30 expert. Vaihdoin juuri kaksi kautta palvelleen 1x37:n 38 easyyn. Tässä uudemmassa mallissa korjattu monta työn sujuvuuden kannalta tärkeää asiaa.

Harmittavinta näissä molemmissa yksilöissä on tosiaan tuo mainittu pohjatöiden laiminlyönti maalauksessa. Maalaus on sinällään todella siisti, mutta tosiaan tuuli saattaa irrottaa maalilaatan epäonnistuneimmasta kohtaa vaikka maalipintaa ei olisi rikottu muuten. Esim. 1x37:sta kuoriutui itsekseen maalit kokonaan purusuojan sisäpuolelta (suoja ei ollut koskaan käytössä) ja poistokuljettimen taiton laipasta lähti 15 cm leveydeltä kaista tuulen mukana.

Takuuasioiden hoidosta täytyy antaa kiitosta tehtaalle, takuukäsittely on hoitunut mutkattomasti ja korvaava osa on tullut kotiovelle seuraavana päivänä.
Alkuperäisiä työntövarren korvia on 1, 2 ja 3 osaisia, joten ei tuossa 705:ssa sen puoleen ole mitään ihmettä. Vientimalli varmasti, jonka vuoksi myös maatalousvetolaitteen kiinnikkeet yleisemmän nivelakselisuojan tilalla. Vanhempi nivelakselisuojakin oli juuri tuollainen, jossa pumppu jää näkyviin. Veikkaisin että tuon pumppukin on aivan normaali, ainakin kuvasta päätellen pituutta on saman verran kuin alkuperäiselläkin.

Muutama tuhat tuntia 905:lla maataloustöitä tehdessä ei tuo nopean peruutuksen ja ison puolen eteenpäin meno ei ole tullut esille ongelmana. Varmasti juuri lingolla vain yhteen suuntaan hinkatessa pitkillä peruutuksilla saattaa harmitusta aiheuttaa. Jos jotain vaihteistosta pitäisi moittia niin tarpeeksi hidasta vaihdetta ei 540 ulosotolla aina löydy - tonnilla pyörittämällä tämä osittain korjaantuu mikäli työkone ei vie kaikkia tehoja koneesta.

Painettava pakki on ollut aivan alkupään malleissa, samoin kun kaapparimallin kattoluukku ja aukeamaton oikea sivulasi.
Mettään ja äkeen eteen hyviä. Tai yleensä semmoseen, missä ei tarvii kauheesti vaihteita louskuttaa. Kamalat vaihteet.

Yleensä en näihin tartu, mutta pakko kysyä että mikä niissä vaihteessa on kamalaa? Vai onko kamaluus siinä että ylipäätään on vaihteet?
mutta saako enää osia noihin 05 sarajan valtuihin?    yks tuttu kironnu kun ei saa voimansiirtoon jotain akselia enää suolaheltakaan!                   joku 605 glox sillä.

Kannattaa kysyä suoraan osien valmistajalta. Ainakin 02-sarjan osia nettivaraosissa kauppaava SK Koneistus Oy ilmoittelee varaosanumeron mukaan rattaita ja akseleita "suoraan valmistajalta".
minnehän mahtaa projeti tietoja ja kuvia ilmestyä ? 8) voisi vilkuille kun tulee..

Itse koneen korjaaminen on jo aloitettu niin oikeassa elämässä kun dokumentoinninkin kannalta. Korjauksen eri vaiheet tulevat tämän sivun alalaitaan, kohtaan Valtra 915:

http://juubi.hlan.net/index.php?page=tractor

Oli aikoinaan keskustelua siitä Autocontrollin jälkiasennuksesta niin tässäpä kuvia aiheesta:
http://juubi.hlan.net/index.php?page=tractor/915/Autocontrol1

Asennuksesta on jo vierähtänyt aikaa, mutta unohtui asian linkkaaminen tänne.
Perkele kun kääntyy isolta tieltä omalle tielle VASEMMALLE, niin on ollutkin monta läheltä piti- tilannetta, kun joko rekka tai iauto lähtenyt ohittamaan just ennen käännöstä. Vilkut on pelanneet kyllä. Asentet tr-kuskia kohtaan on huonot.

Onkos tämä oma tie yksityistie? Jos on niin mahdollisen kolauksen sattuessa pääsisit vielä maksajaksi. Yksityistielle (vasemmalle) käännyttäessähän pitäisi ryhmittäytyä oikeaan laitaan ja odottaa että kaikki muut pääsevät ohi ennen kääntymistä.

Tässä tapauksessa molemmat osapuolet olivat päässeet maksajiksi:
http://www.finlex.fi/fi/oikeus/ho/1980/i-sho19800434
Kolmekasiin tuli nyt sitten vaihdettua. Härveli pitäisi saapua pihaan huomenna aamusta. Kyselin tehtaalta 2010 mallin käytettyä konetta, mutta kyseinen yksilö oli sähkömoottorilla ja näin ollen hinta uuden pelkästään traktorikäyttöisen kanssa lähes samoissa. Kuulemma 2010 vuodesta ei pitäisi olla 2013 malliin muita (merkittäviä) eroja kun uusittu halkaisuventiili.
Nauha-asemia saa nykyään kohtuu halvalla. Tuollainen LTO2 nauhuri on noin 150 euroa sisältäen SCSI-kortin. LTO2 nauhalle sopii 200GB tavaraa ja nauhalla hintaa noin 15-20 euroa. Nauhat pystyy lukemaan uusimmilla LTO-6 nauhureillakin ja toivottavasti jatkossa uudemmillakin versioilla. Tuollaisen nauhan lukeminen sitten katastrofitilanteessa on kuitenki halvempaa kuin hajallisen kiintolevyn.

offtopikkina:
LTO-asemat lukevat kahta sukupolvea vanhempia nauhoja ja kirjoittavat vain yhtä vanhemmalle. Eli LTO-4 uudemmalla ei wanhojen kakkosten luku onnistu. Tässä taulukkona sama esitys:

http://www.tandbergdata.com/us/index.cfm/support/compatibility/tape-drive-media-compability-matrix/
Taitaa toi lämmittäminen olla yhtä vaikeeta, kun se pärekaton kulotus ;D

Huomattavan muutoksen saa helposti aikaan:

http://juubi.hlan.net/tractor/915/cab/915cab19.jpg

Hankaluus on ainoastaan siinä tasaisuudessa, jotkut kohdat ei tunnu tummentuvan millään.
Nostellaanpa vanhaa esille. Kuinka on Hakki-Pilkkeen 38:t toimineet? Mietinnässä on kaksi kautta käytössä olleen 37 karvalakkimallin vaihto tuohon 38:iin. Onko klapin teko tuolla uudemmalla mallilla jouhevaa? 37:n eillisten peltisuojien availu ja keppien vääntely kyllästyttää. Puut ovat olleet melko isoja, joten uudelleen halkominen on lähes jatkuvaa 8-terästä huolimatta.

Tässä uudemmissa malleissa näyttää olevan suljettu halkaisuosaston pohja. Lisääntyykö roskamäärä klapikasassa huomattavasti ritiläpohjasta pois siirtymisen myötä (oletan että erotteleva poistokujetin ei pysty samaan)? Roskarummun hankinta ei oikein innosta kun 37:lla roskamäärä on pysynyt maltillisena ihan koneen alusen puhtaanapidolla.
Ctek MXS 5.0 näyttäisi olevan 1,2–110 Ah akuille ja MXS 7.0 14–150 Ah akuille. Eli riippuu lähinnä työkoneakkujesi kapasiteetista.

Edit: Omat positiiviset käyttökokemukset rajoittuvat yhteensä kolmeen Ctekin vanhempaan 7 A yksilöön (yksi jouduttiin vaihtamaan takuuaikana uuteen täydellisen pimenemisen takia). Lisäksi moottoripyörien akkuja varten MXS 3.6, joka on toiminut moitteetta.
Juubil kattava selvitys

http://juubi.hlan.net/index.php?page=farmingEquipment/Clayson1520/1520grainPan

Onko tuo Juubi mahdollisesti Murtolan sukua....

 ::)  ;D

Ei ole, ei liene (kaikki) Agronettiläisetkään keskenään sukua vaikka niin voisi vinoiluista luulla  ;D
Vuonna 2011 olisi ollut Velsa 65:een (Junkkari J5) matalalaitakierros 1200 euroa verolla ilman rahtia. Mielestäni koko kärryn hintaan/arvoon suhteutetuna melko kallista. 120 kokoluokan kärryn laidat ovat varmasti vielä kalliimmat kun kyseessä kaksiosaiset laidat.

Jaa niin, tulihan tuo matalalaitakierros kuitenkin tilattua silloin elokuussa 2011. Vielä ei ole laitoja kuulunut vaikka oli puhetta että puinneille ehtisi vielä. Noh, tottakai oma vika kun en ole perään kyselly - taisi tarvekin mennä jo ohi maansiirtovaunun + viljalaitojen hankinnan myötä.
Sivuja: 1 ... 11 12 [13] 14 15