Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 10 11 [12] 13 14 15

Viestit - Juubi

UM ja US myös leveysero? Pitäisi laittaa UM sovitteissa ollut kuormaaja US sovitteeseen eli ei onnistu kaiketikaan? Koneet 200km päässä toisistaan joten pitäisi tietää varmuudella että käykö vai eikö, ja ilmeisesti ei käy?

Pahus kun ei netistä löydy mitään mittoja näille sovitteille edes Ålön sivuilta, uusia tavaroita vaan mainostetaan ja kehutaan maasta taivaaseen mutta vanhojen laitteiden omistajille ei löydy enää tietoa.

Löytyihän tuo heti ensimmäisestä kuormaajaohjekirjasta, jonka google tarjosi haulla:

MÄÄRITELMÄT
System US / UM / UL
Kuormaajan ja soviteosien rakenne,
c/c mitat:
US Nostovarsien leveys 900 mm
UM Nostovarsien leveys 1040 mm
UL Nostovarsien leveys 1200 mm

edit: vaihdettu lainaus suomeksi
Voi laskeskella kannattavuutta sitten siitä, että uudet pleksit maksaa nelisenkymppiä kappale.

Tonnin kipale, uudet umpiot, laseja ei kuulemma voi vaihtaa. Syksyllä käytin hiottavana oman auton silmät, ja ero on kyllä radikaali :)

Pleksien/umpioiden hinta on täysin merkki- ja mallikohtainen asia. Videossa näkyvän BMW E46 faceliftin umpioiden pleksit ovat vaihdettavat ja hinta tosiaan kympeissä. Monessa mallissa pleksit ovat irrotettavissa, mutta niitä ei myydä erikseen ja koko umpio on kallis. Hionnalla ja kiilotuksella voi vanhaa tekohengittää vuosi kerrallaan, mutta kovin pitkäaikaista iloa siitä ei ole.
No joo jos kotimaista haluaa niin nää uudet ismet on kyllä paljon fiksumman oloisia kuin noi quicket...  http://www.ismesales.fi/FIN/uudet.html

Tuohan näyttää aivan vanhalta Quickelta. No nivelöinnissä on kyllä eroa ja on kyllä sen näköinen että kauhakulmat on varmasti laajat mutta niin on varmasti hyvin pian välyksetkin.

https://www.youtube.com/watch?v=fvwoRdrfvvE

Videolla näytti siltä että aivan täydestä kukkukauhallisesta saa helposti kauhan yli konepellille.
Onko tätä mainittua letkujen ampumista tapahtunut myös uusilla koirasliittimillä? Ja jos on niin onko myös laatumerkeillä vai pelkillä tarjouslaarin päillä?

Kaikissa käytettynä hankkimissani laitteissa ovat urospäät olleet asfaltti-ihottumaa tai vasaraa saaneena. Näitä piestyjä on sitten uusittu heti suosista Fasterin uroksilla eikä ehkä siksi ole vastaavia ongelmia ilmennyt. Viallisella urosliittimellä saa kyllä helposti tuhottua naaraan o-renkaan.
Missä kohtaa 05-sarjan Valmetissa pitäis boksin olla? Siinä kyl kabiiniin mahtuu vaikka muuttokuorma, ei sen puoleen.

Monessa 05-sarjalaisessa työkalupakki on ollut siinä penkin jalustan alla. Siihen mahtuu kohtuullisen pitkäkin laatikko eikä ole tiellä. Oikean oven käyttöä boikotoivat ovat kylväneet työkaluja myös rapun syvennyksen täyteen.
Minkä firman valmistetta monitoimimittaristo mahtaa olla? Käytössä monessa muussakin vehkeessä työkonepuolella. Ajattelin vaan että onko kyseinen putiikki hengissä edelleen jotta voisi noita jonkun sarjan mailmalle pukata kun kysyntää varmastikin olisi jos hinta saataisiin pysymään jotenkin aisoissa.

Valmistaja on VDO. Samoihin 140mm kuoriin kasattuja mittareita on ainakin Volvoissa ja Fendteissä.

Tässä itselleni tuurilla löytämäni uusi mittaristo:
http://juubi.hlan.net/tractor/915/cab/915cab21.jpg

Fendtillä käytössä tällainen:
http://static.landwirt.com/3602/633259/vbig_1.jpg
Lisätään soppaan vielä Petzl Tikka RXP:
http://www.petzl.com/en/Sport/PERFORMANCE-headlamps/TIKKA-RXP#.VBW7FePyWMY

Kyseinen malli ollut itsellä ja kahdella sukulaisella käytössä noin vuoden verran, olemme kaikki olleet tyytyväisiä. Laadukkaan tuntuinen valaisin ilman erillistä patterikoteloa/johtoja. Kyseessä siis ladattava malli, joka vaihtaa automaattisesti lähi/kaukovalolle takaisin heijastuvan valon perusteella.

Led Lenser oli hankintahetkellä toisena vaihtoehtona, mutta nettihaulla löytyi liian monta johdon katkeamistarinaa. Taskulamppuna Led Lenserin ladattava malli on kuitenkin loistava, huomattavasti patterillista mallia parempi.

Niinpä, olisi kai jo ajat sitten joutunut - näitähän on Suomessakin myyty jo monta vuotta vrt. esim ohjekirja.org.
Ohjekirja.orgista on tullut alkuperäisiä ohjekirjoja, ei mitään valokopioita...  ::)

Kiitoksia vinkistä! Siellä näytti olevan New Holland 8030 ohjekirjat, joten pistin tilaukseen. Varmistin vielä mailitse että pitäisi olla alkuperäiset. Nettiantikvariaateista on aikaisemmin löytynyt kaivatut huolto-,ohje- ja varaosakirjat, mutta tähän tarpeeseen ei sattunut löytymään.
Mites tässä peltorissa ja zeklerissä toimii toi kun tulee puhelu, kuuluuko puhelimeen asetettu soittoääni vai joku luurien oma pimputus. Eli siis toimiiko "sano soittajan nimi" toiminto jos kännykässä on sellanen?

Peltoreilla kuulosuojaimet sanoo "Incoming call" ja puhelimesta valittu soittoääni (+soittajan nimi) kuuluu taustalla. Eli luureista tulee vain tuo "Incoming call" ja muut äänet ovat puhelimen ominaisuuksista kiinni.
Minkä valmistajan säkit on kyseessä? Tyhjennän omat klapisäkit (landtekiltä hankittuja) lähes poikke
uksetta kaatamalla ja nostamalla pohjalenkeistä. Säkkejä on käännelty reilusti yli 100kpl ja yksikään ei ole vielä hajonnut. Muutamasta on lenkki lähtenyt ratkeamaan kun on väärin nostanut, mutta jäivät vielä käyttökuntoisiksi.

Säkki kannattaa kaataa kyljelleen kun trukkipiikit ovat vielä ylälenkeissä. Sitten piikit alalenkkeihin ja nostetaan sekä ajetaan eteenpäin niin että lenkkeihin kohdistuu jatkuvasti vain kohtisuoraan ylös suuntautuva voima. Eteen tai taakse vääntö repii lenkin irti
Onks tosiammattilainen semmoinen, joka ei huolehdi työkaluistaan eikä jätteistään (kuten sähkömies, joka usein jättää roskat työmaalle) :D

Kyllä mää siivoan mieluummin itse, kun käsken sähkömiehen siivota 60-euron tuntipalkalla jälkiään  :D

OT:ksi menee, mutta:

Eräällä sähkömiehellä on tapana ensimmäiseksi ottaa työmaalta tyhjä pahvilaatikko ja vetää sitä sitten perässään. Roskat tippuu nimittäin yhtä nopeasti pahvilaatikkoon kuin lattiallekin - ja myös samaan rahaan.
Heitetään vielä epoksisoppaan raskaankaluston maalit. Maalasin 915:n vanteet SpiesHeckerin raskaankaluston 2k akryylimaalilla. Pohjamaalina yksikomponenttinen tartuntapohjamaali.

http://juubi.hlan.net/index.php?page=tractor/915/Wheels

Akryyleissä pitäisi olla epoksiin verrattuna huomattavasti parempi UV-kesto. Epoksi liituuntuu mikäli saa paljon suoraa aurinkoa.

Paukkupulloonkin saa kunnollista 2k-maalia, mutta nämä markettien valmispullot kannattaa jättää hyllyyn. Hinta on suttaukselle on halpa, mutta huonoja puoliakin riittää: Ohut maali = ohut kerrospaksuus, huono kulutuskestävyys, huokoinen maali = vaatii monta kerrosta ettei ruostu, huono UV-kesto, ei kestä 2k maaleilla päälle maalausta vaan kiehuu alta, jne.
Hyvät ovat olleet nämä otsikon luurit. Vuoden olleet käytössä ja tutuksi ovat tulleet. Ainoat mitä punaisiin digipeltoreihin verrattuna kaipaa on radion pikavaimennus powerinappia painamalla ja valikkoäänet saisi olla kytkettävissä pois. Naisääni höpöttelee turhaan ohjeita kun valikko on jo selkäytimessä. Näissä mustissahan elektroniikka on erotettu väliseinällä kaiuttimesta, joten eivät hapetu hikihommissa kuten vanhemmat punaiset.

Manuskan mukaan neljän puhelimen paritus pysyy tallessa mutta vain yksi voi olla aktiivinen kerrallaan (viimeisin paritettu yhdistyy mikäli useampi paritettu puhelin löytyy samaan aikaan).

Edittiä sen verran että läpikuuluvuus on siihen tottuneena itselleni jo ihan ehdoton ominaisuus. Vanhojen työkoneiden kanssa pelatessa säästää pitkän sentin kun kuulee mahdollisesti kesken työtekoa alkavat kilkatukset tai kalkatukset. Wanhalla Claysonilla puidessa saa ajonopeuden säätää rajais ja viljaelevaattorien säksätyksen mukaan - kun ääni muuttuu niin kohta on tukossa ellei pudota nopeutta.
Mitä tapahtui?

Joko kierretappi katkesi vastapuolelta (kiinnitetty hitsaamalla) tai sitten akseli vaan pyöri auki ja irtosi. Oliko kepit jämäkät ennen hajoamista vai oliko levyjen välissä reilu välys?
Tylsä pilata hyvää offtopikkia asialla mutta:

RALlia ei valitettavasti ole tarjota. Käytin oman Tuhdin viljaluukkua maaliliikkeessä ja värisävykameralla/vertaamalla saatiin seuraava tulos:
SpiesHecker raskaan kaluston maaleista 670-sarja (2-komponenttinen akryyli): BIELI-TRANSP FLEET SWITZERLAND - 032294 - "ROT D930"

Vanha punainen on kyllä sellainen paikkamaalattava että sävy ei osu täysin kohdalle tuurillakaan.
Sivuja: 1 ... 10 11 [12] 13 14 15