Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 15

Viestit - Juubi

Ei pitäsi silppurille olla mitään kytkimiä hytissä, prkl kun sen unohdat kytkeä ja silppuri on kuitenkin asennossa on taas kohlimet poikki ja joka paikka täynnä olkea kun ei mistään pääse ulos. Paskin ominaisuus ikinä.  :'(

On kait siellä pahnapilli joka merkissä ilmottelemassa että nyt on hommat menossa hyvää vauhtia pieleen. Ainakin NH 8030 pilli alkoi huutamaan kun silppurikytkimen plussanapa irtosi lennosta. Toki olin ko. pahnapillin toimimattomuuden varmistanut ja korjannut toiminnan ennen puintien aloitusta.
Hitsaa vetokoukun kita kiinni niin alkaa kärryissä valojohdot kestämään  ;D
Teetä vetari sorvaamo karpiola, vilppula,
Sielä niitä ovat teettäneet, kestää taas oman aikansa

Kurikan purkaamolla niitä pitäisi olla (uusia) hyllyssä valmiina kun vaan vetarin pituus tiedossa. "Kulutustavaraa" kuulemma. Omasta 8030:sta käytin vetarit irti juuri pari viikkoa sitten, olivat suorat, eikä tosiaan ole kummoinen jumppa mikäli ei tarvitse laakeroida laatikkoa samalla (kuten itse jouduin).
Kyllähän nuo uudemmat D2 Hardox-lavalliset on paljon kestävämmät verrattuna tähän vanhaan FE52-lavalliseen M120D:hen. Viljahommissa tuolla nyt ei ole tietenkään mitään merkitystä, mutta kaivurin alla tilanne realisoituu. Tällä vanhemmallakin pärjää kun lastailee maa-ainekset niin kuin viljakärryllä ajelisi ja jättää suosiolla kuution kivet ajamatta. Muutamalla maanrakennusurakoitsijalla tässä lähellä on WS 160 D2:t ja todella tyytyväisiä ovat olleet molemmat vaunuihinsa.
SKF numerot 30211 ja 30210

Ulompi laakeri on sitten sama kuin M120D:ssä. Kyseisessä mallissa sisempi on 30213, joten akseli on 10mm paksumpi ja ulkokehältään laakeri on 20mm isompi. Leveyseroa on vain 2mm, joten pienet on muutokset 8,5t ja 12t kantavuuksien välillä.
Laita sitten myös stefa  uusiksi.Kestää sitten pitkään.

Onko vanhemmissa oikein stefakin? Ainakin ennen telipäivitystä tehdyssä M120D:ssä on pelkät peltilätkät takasuojina. Käytännössä siis riittävän runsas rasvaus (eli rasvaus niin että akselin puolelta pursuaa) on ainoa millä pölyn ja muun roskan saa pysymään pois laakereilta:
http://juubi.hlan.net/index.php?page=farmingEquipment/TuhtiM120D/bogie1
Soittoa vaan Mepulle suoraan varaosat ja huolto -numeroon. Rojut tulevat sitten rahdilla pihaan asti. Näin homma on ainakin toiminut molemmilla kerroilla kun olen itse omaan julmetun kokoiseen 85:een osia tilannut (elevaattorin korotusta, suojapeltiä jne.).
Pienellä nettitutkinnallakin saattaa huijaus paljastua. Omien kotisivujeni Valtra 6300:n kuvilla on myyty lähiaikoina ainakin neljällä eri paikkakunnalla olematonta konetta (ilmoitin kyllä kaikista kauppapalstojen ylläpidoille). Samat kuvat tulevat merkillä ja mallilla haettuna googlen kuvahaulla heti etusivulle ja samalla tulee esille toisten huijausilmoitusten vastaavat kuvat.

Laiskoja ovat niin huijarit kun huijatuksi tulleetkin.
Olisiko vinkkejä/kuvia miten viisain toteuttaa koneeseen paalin pystyynjättäjä?

Ei tuo valmistajan oma systeemi kauhean tekniseltä näytä. Varmaan helposti tehtävissä:
https://www.youtube.com/watch?v=Qmzjh1VAHh8
mites tämä. siinnolis valmiina joku sydeemi.

http://www.energian.net/lehner/

Reilun 1,5 kiloeuron pytty. Toimii kyllä hienosti. Ainoa harmitus on että mönkijä puuttuu, sillähän se olisi hieno ajella tuon kanssa.
Nämä juubin projekti kuvat on huippuja jatka samaan malliin

OK, jatketaan  ;D
Vielä alkuperäiseen aiheeseen palaten: Esa-Patu on Esa-Tumeen verrattuna selkeästi raskaampi ja muokkaa sekä tasaa myös tehokkaammin. Esa-Patussa on hieman jäykempi "pystypiikki" ja Esa-Tumessa perinteisempi S-piikki. Kumpiakaan ei tietenkään kannata verrata muokkaustehokkuudessa nykyisiin pyörä-äkeisiin. Käytössä on aiheen mukaiset äkeet Esa-Patu 420, Esa-Tume 3600 ja Esa-Tume 4000 - kaikki puolihinattavina malleina.

Esa-Patusta on muutama kuva ehtinyt nettiin asti:
http://juubi.hlan.net/index.php?page=farmingEquipment/Esa-Patu420
Myös jotain remontteja:
http://juubi.hlan.net/index.php?page=farmingEquipment/Esa-Patu420/bearingFix
http://juubi.hlan.net/index.php?page=farmingEquipment/Esa-Patu420/Spikes
Ei voi ku hattuu nostaa sun kotisivuille  :) :)

Asialliset sivut on tosiaan  8)

Kiitoksia vaan. Siinä toivossa niitä värkkäillään että saattaisi olla joskus jollekkin hyötyä harrastajaremonteissa. Pyrin itsekin kahlaamaan muiden projektisivut ennen uuden remonttikohteen aloittamista. Esim viikonloppuna oli BMW E46 momentinmuuntimen vaihto, ensikertalaisena tekemässä. Työhön olisi ilman uskon vahvisusta toisen tekemästä projetikertomuksesta mennyt varmasti toinenkin päivä.
ajattelin jos siellä on jotain O-renkaan riekaleita tms irrallaan..en vielä tiedä miltä tuo näyttää purettuna..

Tässä purkamiseen muutama kuva:
http://juubi.hlan.net/index.php?page=tractor/915/Autocontrol1

Itse venttiilistön purkamisesta ei valitettavasti ole kuvia kun koko mekaaninen hässäkkä poistettiin käytöstä.
Löytyykö keneltään foorumilaiselta kokemuksia kyseisestä toimenpiteestä?

Foorumilainenhan sen on vieraan palstan foorumilainenkin:
http://www.masinistit.com/viewtopic.php?t=73952
Sivuja: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 15