Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - Tartsa

miksei siis miksei kalanruodoissa ole sellaisia pykällyksiä joilla pääsisi lähemmäs utaretta??? siinä saisi lehmät isompaan kulmaan eli enemmän eläimiä ja utare olisi käden ulottuvilla... miks ei??? tai minä en ole ainakaan ikinä nähnyt. ??? ??? ???


Ainakin kalanruotokaruselleissa on käytetty näitä pykällyksiä. Muistelen ainakin Westfalialla nähneeni. Voi olla siinä helpompi toteuttaa kun lehmät tulevat sivusta eikä suoraan niin kuin tavanomaisessa kalanruodossa.
Aika paljon riippuu paikasta miten työntekijöitä saatavilla. Meillä päin ainakin on saatavilla lypsäjiä ja monet valmiita jopa vaihtamaan alaa maataloustyöhön. Työntekijöiden motivointi palkalla ja muilla kannustimilla sekä vastuun antaminen tärkeää.

Tällä kokemuksella pitäisin työntekijöiden kannalta parhaana sitä, että rutiini hommaa eli lypsämistä ja siihen liittyviä puhdistustöitä olisi noin 6 tunniksi ja siihen päälle jotakin muuta vaihtelevaa. Tällä tavalla lypsäjät saisivat joka päivä tunnit täyteen yhdessä vuorossa ja taloudellinen tulos sekä yrittäjälle että työntekijälle olisi paras.
Kun asemalypsyssä yksikkökoko on optimaalinen täytyy jokaisen lypsäjän olla päivässä korkeintaan vain yhdessä lypsyvuorossa. Jokaisella lypsäjällä viisi 8 tunnin työvuoroa viikossa. Tällöin ehkä säästytään suuremmilta vaivoilta. Tietysti lisäksi täytyy olla työkykyä ylläpitäviä toimintoja (kuten hieronta) työntekijöille.

Itse pitäisin myös parsien käsin puhdistamista ja kuivikkeiden kantamista suurena rasituksena niska-hartiaseudulle.

Pidän tärkeimpänä asiana navettojen suurentuessa sitä, että eläimet ovat terveitä. Mielestäni jokin olosuhdeasia mättää jos 60 lehmän karjassa on useita erilleenlypsettäviä ternien lisäksi.

Tärkein asia rakennettaessa ns. "halvan mallin navettaa verhoilla" on juuri eläinten mahdollisimman optimaaliset olosuhteet eikä se, että pyrittäisiin säästämään.
Asennuksen hinta sarjassamme "elämä on.." Kannattaa varmaankin seuraava tankki asentaa itse jos ei hinta miellytä ;D.

Onko muut asennukset olleet "kohtuu hintaisia" :o?

No katellaan jos siihen saadaan muutosta...

Ei sitä ainakaan sun tarvi tulla asentamaan, vaikkei mahdollisesti ihan heti olla uutta tankkia hankkimassakaan.

Muut asennukset on olleet kohtuuhintaisia.
Ittellä ihan hyvät kokemukset tästä: http://www.tankkiporssi.com/index.phtml



Kannattaa varsinkin kyseisen firman kanssa asioidessa olla tarkkana, että sopii tankin hinnan kiinteällä hinnalla asennettuna. Muuten voi käydä niin kuin meillä, että tankki pärjää juuri ja juuri halvimmalla hinnalla, mutta asennuslasku tulee reilulla katteella. Tyyliin firma lähettää asennuksesta ja tarvikkeista ensin lähes 13 000 euron laskun ja reklamoidessa siitä vähentää laskusta siellä olevat ylityökorvaukset (tankin asennusaikaa oli kuukausi, mutta tulivat viimeisinä päivinä). Lopullinen lasku yli 10 000 euroa kun muut vastaavat toimijat (2 kysytty) olisivat tehneet työn 3500 eurolla tarvikkeineen ja urakalla.
Onko muilla vastaavia kokemuksia SFT Finntekniikasta?

Meillä ainakin tuotiin vain tankki ja talteenottolaitteistot pihaan ja putkimiehen kanssa asenneltiin. Uuden vastaavan hinnasta jäi kaikkiaan puoleen ja talteenotosta saa osia käyttöön seuraavassakin vaiheessa. Tankit on todella hyvässä kunnossa ja plussaa tuo uudet jäähdytyskoneistot jotka vaihdetaan Suomessa. Saattaa tuo seuraavakin tankki olla samasta firmasta. Asennuksen korkeaksi hinnaksi en keksi muuta selitystä kuin että firmahan tekee pääsääntöisesti asennuksia erilaisille isommille firmoille jäähdytys- ja ilmastointilaitteissa joten laskutus on tyylillä "business to business".

Joo me luotettiin siihen, että firmalla, jonka kautta tankkikaupat tehtiin olisi ollut kokemusta hinnoista eli hinnat olisivat kohtalaiset.
No pitää katsoa paljonko lopulta joutuu maksamaan...
Ittellä ihan hyvät kokemukset tästä: http://www.tankkiporssi.com/index.phtml



Kannattaa varsinkin kyseisen firman kanssa asioidessa olla tarkkana, että sopii tankin hinnan kiinteällä hinnalla asennettuna. Muuten voi käydä niin kuin meillä, että tankki pärjää juuri ja juuri halvimmalla hinnalla, mutta asennuslasku tulee reilulla katteella. Tyyliin firma lähettää asennuksesta ja tarvikkeista ensin lähes 13 000 euron laskun ja reklamoidessa siitä vähentää laskusta siellä olevat ylityökorvaukset (tankin asennusaikaa oli kuukausi, mutta tulivat viimeisinä päivinä). Lopullinen lasku yli 10 000 euroa kun muut vastaavat toimijat (2 kysytty) olisivat tehneet työn 3500 eurolla tarvikkeineen ja urakalla.
Onko muilla vastaavia kokemuksia SFT Finntekniikasta?
Sivuja: [1]