Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 270 271 [272] 273

Viestit - KJL

Kingtiger is back :D 

Wikipediasta löyty sun tekniset tiedot. Puoliautomaattivaihteisto ja märkä monilevykytkin. Voimansiirto-ongelmiakin oli näköjään...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiger_II
Tiger II – Wikipedia
Tonuttin karhottimet mietityttää. Samoja näkyi rapakon takana paljon enemmän, sotkeentumisriski pienempi kuin roottorisellaisissa...?

Meinaakko, jotta tuon tyyppiset ois muutamas vuosikymmenes parantunu paljonki? Toki niillä yritettiin 70-luvulla käsitellä pidempää tavaraa kuin nykyään on tarkotus... 8)
Laitanpa vanhasta keskusteluryhmästä ennustukseni tänne talteen, niin pääsen sitten trossailemaan jotta "mitäs minä sanoin..."

Ensi vuonna Agco julkistaa uuden yhtenäismalliston portaattomia Sisun koneella ja uudella edistyksellisellä portaattomalla voimansiirrolla, joka perustana on Valtran kolmiportainen pikavaihteisto ja suunnanvaihto johon on kytketty perään portaaton aski. Erityistä huomioita on kiinnitetty vaihteiston ohjaukseen, joka automaattisesti säätää välityssuhdetta kuormituksen mukaan (Valtrasta tuttu kuormituksenmittaustekniikka Sigma-malleista) optimaaliseksi kulloiseenkin työhön ilman että kuljettajan tarvitsee tehdä mitään erityisiä säätöjä. Kaikkiaan tätä on kehitetty jo pitkään, jo ennen agco-kauppaa, jonka jälkeen se olikin hetken topissa, kunnes agcon omat kehitysprojektit ja tämä yhdistettiin. Viimeiset vuodet onkin olleet jo käyttötestejä, raskaassa ja vaihtelevassa ajossa ja nimenomaan suomalaisissa vaativissa oloissa, myös talviajossa. Agcon selkeänä tavoitteena on tuottaa markkinoiden paras ja varsinkin luotettavin portaaton. http://akseli.tekes.fi/opencms/opencms/OhjelmaPortaali/ohjelmat/MASINA/fi/system/projekti.html?id=6620642&nav=Projekti

Juuri tämä automaattisesti toimiva mekaaninen aski yhdistettynä portaattomaan on se uudistus minkä vuoksi agco tähän panostaa - nykyinen fendin ratkaisu on hyötysuhteeltaan huono juuri yleisimmillä peltonopeusalueilla, ja kuljettajan vaivaaminem etukäteen tehtävällä nopeusaluevalinnalla halutaan pois.

Voimansiirron kuormituksen mittaamiseen perustuva automatiikka valitsee aina automaattisesti hyötysuhteen kannalta parhaimman moottoriohjauksen ja voimansiirron yhdistelmän. Valtran pohjalta tätä kehitystyötä agcossa jatkettiin juuri valtran ja sisun vahvan kokemuksen takia moottorinohjauksen ja voimansiirron ohjauksen ja kuormitusmittauksen saralla.

Valtran erinomaisen toimiva hitech-pikavaihteisto ja suunnanvaihto on hyvä ja luotettava pohja tulevalle ratkaisulle.

Sitä en varmasti uskalla ennustaa kumpaan tämä aski julkistetaan ensin, valtraan vai fendtiin. Luulisin jotta Valtraan, koska agcon johdosta taannoin komentoitiin tätä kehitystyötä nimenomaan valtran ratkaisuna

Valtran myyntiorganisaation kautta tätä mallisarjaa saa sitten haluamansa merkkisenä joko Fendtinä tai Valtrana. Vanhanaikaisempi portaaton tekniikka jää Massikkaan, joka jää edelleen Keskon myyntiin siihen asti kunnes Kesko heivaa sen pois Claasin tieltä.




No en nyt kehuis tota haitekkia saati deltapowershiftiäkään. Jokuja tunteja tullut semmosillakin hierottua. Ykköshaitekit oikeastaan onnettomimpia esityksiä.

Deltapowershift kaukana takana vanhasta Dynashiftista, Dyna nelosesta nyt puhumattakaan.


Just nimenomaan Valtran ratkaisuna siksi, ettei konsernin päämerkkien maine kärsi, jos laatikko ei ookkaa niin hyvä kuin toivotaan...

No katotaan millanen tulee, kokeillaan ja arvostellaan vasta sitten kunnolla.

PS! Mulla ei ole Agcon osakkeita.
Tulipa istuttua Ventin hytis tänään Nykäskyläs. Konepelti oli kuin jalkapallokenttä. Ja se hinta, se vasta oli ylivoimaa. Saa ainakin hyvät vähennykset. ;)


Muttei saa akripoonuksia.
Vapaa sana / Vs: Äänestys?
: 24.10.07 - klo:23:44
Mitkä vaalit ne nyt...?

Eikun tua oppaas vaan puhuttiin viestistä, jossa ois äänestys.

Vai oiskohan se sittenkin viisaampi olla ilman. Tyhmältä kansalta ei sovi kysyä... 8)
Vapaa sana / Äänestys?
: 24.10.07 - klo:23:40
Jäikö äänestystoiminto ottamatta käyttöön, vaikka se onkin ohjeissa mukana?

Muuten täs tuntuu olevan jopa HYLK:n koneissa pyörineen muinaisen PortaComin ominaisuuksia. ("Inkut" puuttuu)

http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?action=help;page=post#newpoll
SMF käyttäjän opas: Kirjoittaminen
Työkseni rakentelen pihoja ja puutarhoja, ja nyt on mielessä lähinnä norcarin hankinta,(avantista ei oikein hyvää kokemusta).Kun ei taida persaus kestää

Runko-ohjattava tuommoseen tarkotukseen...
Pitäähän jonku pitää teirät jontikkamiehet ruorus.
 8)

Mikä seuraavassa ei täsmää? "Massikalla ajellaan, viedään heinää navettaan, unelmissain olen aina maalaispoika vaan..." ;D

Son varmahan tuo kohta "ajellaan".

Perustelu: Massikalla teherähän töitä. Jontikalla ajellahan, jos ei soo pajalla... 8) 8) 8)
Tämähän on täysin poliittinen foorumi, ja ensimmäisenä lentää ulos se, joka ehtii eniten moittia MTK:ta ja Kepua.
Ei kai siittä voi pihalle lentää jos arvostelee kahta instituutiota joista ainakin toinen on perseestä ja syvältä... 8)

Ainakin toinen on, mut ei vanhan paskan jankkaaminen päivästä toiseen, palstasta toiseen tuo yhtään enempää euroja kenenkään kukkaroon.
Vapaa sana / Vs: Uuden kanavan toimivuus
: 24.10.07 - klo:21:21
Juu tää nimen vaihto piristääkin kummasti  :P

Niinniin, mut nyt menöö taas hetki ennenku valkenee kuka kukin on. No jotkut tunnistaa paaaljon helpommin ku toiset.
Vapaa sana / Vs: Uuden kanavan toimivuus
: 24.10.07 - klo:21:19
Miksiköhän profiileissa näkyy sähköpostini vaikka olen valinnut täpän kohtaan "piilota sähköpostiosoite muilta"? On kiva olla anonyymi..

Samaa mäkin olen miettinyt, mutta ilmeisesti se näkyy vain sulle itsellesi, muttei muille. Eli jos kirjautuneena katsot omia tietojasi, niin s-postiosoite näkyy, mutta ei kumminkaan muille.

Mä kokeilin just tuota luomalla alipersoonan "Menneisyydenusko" (Mihinähän se muuten viipyy) ja kirjauduin sisään enkä nähäny, mikä oli KJL:n sähköpostiosoite. En mä muuten, mutkun  alko kans epäilyttään. No tietenki mä hyvien tapojen mukaasesti poistin sen tuplanicin. Täällähän ei kukaa oo kahdella tai useammalla nimimerkillä eikä oo koskaa ollukkaa?
Nyt ei arvata ensilumen satamispäivää, vaan sitä, kuka lentää agrosta ensimmäisenä ulos ja milloin.

Itse veikkaan, että sensuuri kohdistuu TJ-linjalle ja aika lienee marraskuun kolmas viikko.

Palkintona pullakahvit vaikkapa agritechnikassa ja aito Zxxxxr-lippis.

No eiköhän se nyt oo selvääkin. Ei se näytä pystyvän... Aihealueen kuvauksen mukaiseen toimintaan:

"Asiallista keskustelua, kysymyksiä ja mielipiteitä aiheesta kuin aiheesta"

Samaa soopaa se tääl uudeski jauhaa, samaa "142kepuC-aluetissinkoittaja-vihaansa" se tää purkaa niinku vanhaski.

Suorastaan vihanlietSONTAA... 8)
Jos levy on hyvä niin miksi sitä pitäisi vaihtaa?  :o

Niin että ripiitillä mennään.


Pitäähän jonku pitää teirät jontikkamiehet ruorus.
 8)
Vapaa sana / Vs: Nyt oma myyräntyö
: 24.10.07 - klo:14:48
Maidon hinta on noussut voimakkaasti, joten 142-tuki voidaan lopettaa.

Viljankin hinta riittävän ylhäällä -> kaikki tuet voidaan lopettaa...
***Vanha teknologia on harkinnanarvoinen, mutta kun hyvään on tottunut, niin kynnys palata vanhaan on melko iso.

Onko kellään kokemusta quicken omasta ohjaussysteemistä

Mä oon joskus sanonu, köyhällä pojalla ei oo varaa kaikkiin kalliisiin systeemeihin ja siks mulla ei oo muista ohjaustavoista kokemustakaan eli en osaa kaivata parempaa.  8)
Sivuja: 1 ... 270 271 [272] 273