Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7

Viestit - Hempo23

Juuri kaveri vaihtoi uuteen 5455 massikkaan viistokeulalla ja triman ek:lla. 100 litran pumpulla hydraulisesti esiohjattu kuormaaja liikkuu vikkelästi jo tyhjäkäynnillä (vertailukohtana kaivurikuormaaja, eikä jäänyt yhtään häpeämään) ja kuormaajan vipu sijoitettu loistavasti käsinojan jatkeeksi. Tuli lyhyesti koeajettua ja tuntui hyvältä, talvella saa sitten nähdä lumitöiden tuurauksissa millainen kone oikeasti on. Koneesta alkaa myös vääntöä löytyä lämpimämä ihan kiitettävästi, numeroidenkin mukaan.

Deutzilla myös tuota luiskempaa keulaa löytyy, näkyvyys kyllä aivan eri luokkaa eteenpäin. Miinuksena tietysti konetilan pirun tiivis pakkaaminen, huoltomiesten painajainen. Onneksi tai epäonneksi nuo nykykoneet sellaisia ettei niihin itse mitään juuri voi tehdä, eli ei juuri tarvitse itse siitä tiivistämisestä kärsiä.

Massikassa vaihteisto siitä hyvä, että toinen käsi saa koko ajan olla kuormaajan hallinnassa ja toisella sitten hoidetaan suunta ja vaihde.
Eipä noita lumihommia täällä etelässä liikaa joudu tekemään, onneksi lumivälineet jo niin vanhoja ette itsensä ovat jo maksaneet. Sitten kun vaihdon aika tulee niin pitää harkita kaksi kertaa jättääkö ne hommat kokonaan. Lumitöissä vaan on se hyvä puoli, että saa koneelle  käyttöä talveksikin. Eli tavallaan koneen takia niitä on tässä nytkin tehty, vaikka hyvää tuntihintaa siitä saakin vrt. kustannukset.
Omillakin pihoilla tärkeetä tuo lumen siirreltyvyys, sen lisäksi joutuu hitolliset määrät sitä kantamaan. Tästä syystä siipikauha käytössä, merkkiä vama ja leveyttä 2500 siivet supussa. Tällä hetkellä koneessa ei yhtään painoa liikaa, ja vaihtuu kohtapuolin kevyempään eli saa nähdä miten hommat hoituu.
No jaa, riippuu tietysti aurasta, mutta veikkaisin että hippasen enempi uppoaa tuohon u-auraan. Siivet saa kuitenkin sen verran vinottain, että saa enempi työnnettyä edessä. Mutta ei liene todellista merkitystä tuolla.
Itsellä kaivurissa(=kaivurikuormaaja) ksenonit työvaloina ja ledit pystytassujen päässä "peruutusvaloina"/(työvaloina). Onhan nuo ksenonit loistavat, niistä ei valittamista. Nordicilta kaikki valot, hyviä ja kalliita. Ledit peruutusvaloina toimivat juuri niinkuin tahdon, eivät hermostu jatkuvasti sytyttelystä ja kestävät pitkään. Tämän lisäksi valoteho ihan kohtuullinen, ja valon väri on oikea.

Eli lyhennettynä, ksenonit työvaloiksi ja ledit peruutuksvaloiksi, toistaiseksi. Peruutusvaloina kävisivät kyllä h3/h9, mutta säästyypähän polttimoiden vaihdoilta ja saa kokemusta niidenkin toiminnasta.
Pese millä peset, mutta hinkkaa raidat sanomapaperilla poies. Konsteista IMO paras, mikrokuituliinat kyllä kokeiltu mutta eivät sanomia voita.
Entäs tämä Roten Magnum 18, onko tuosta mitään tietoa kenelläkään. Sivuilla vähän nihkeästi infoa, jää lavaan liittyvä info aika vajaaksi. Tämän lisäksi jarrut ja jousitukset jäi hieman kys. merkiksi.

Onko täällä immeiset asennellu puulankkuja laitojen päälle suojaksi? Omassa kärryssä nuo löytyy, hyväksi havaitut.
Kunhan sen ohjaamon vaihtaisi N-sarjalaisen vaihtoehtoon, mielummin advance -käsinojalla. Käyttöä ja kysyntää löytyisi, jos siitä ei tehtäisi niin tuhannen kallista uutena. Versu tai dyna-6 vois olla hyvä vaihteistovaihtoehto, sopisis kuormaajatyöhön paremmin kuin keppivaihtoehto. Pellollakin pärjäisi. Portaaton tietysti oma lukunsa, mutta kustannuskannalta...

Perävaunun saat siihen perään liittää, ja siinä saat työssä käytettävää tavaraa kuskata yleisillä teillä (polttoaine, kauhat). Maata tai vastaavaa et teillä saa siirrellä, työmailla toki. Edellä kirjoitettu stoori koskee siis kaivurikuormaajia, pyöräkaivureita sekä varauksella pyöräkuormaajia (jäykillä saa ainakin).

Traktorikaivurilla, eli tavan traktorilla, jonka perään kaivuri on liitetty, mennään sitten normaalien traktoria koskevien peräkärrysäädösten mukaan.

Uusi ja uusi, tuota mallia on myyty ympäri maailmaa tasan siitä lähtien kuin muukin 6400-sarja julkaistiin. Sitä ennen 6200-sarjana...

Asiaan. Näppärä kone, vaihteisto erinomainen ek-hommiin, ergonomia muutoinkin kohdallaan. Tehoa ehkä jonninverran saisi olla enemmän, mutta tuollaisenakin menee monissa töissä. Luiskanokka erinomainen etukuormaimen kanssa, vielä kun otat visio-katolla niin yläviistoonkin näkyvyys kohdallaan. Huonona puolena voi sanoa luiskanokasta johtuvan tilanahtauden konepellin alla. Muutoin melkolailla samat plussat ja miinukset kuin muissakin 6400:ssa. Jos käteen sopii ja hinta kohdillaan niin mikäs.
900 kaksipiippuinen kone, olemukseltaan kohtuu näppärä ja hyvä ek-kone, mutta ohjaamoltaan täysi susi. Hydrauliikan vipu naurettavassa paikassa, kopissa ahdasta, ulosoton keppi h****tin raskas käyttää. Vaihteistoremppaa on monessa 900 tehty.

Itse ottaisin mielummin 605/655 valmetin tai jonkin muun vaihtoehdoista. Tuleehan tuollakin tietysti hommat tehtyä.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: trukki
: 08.04.09 - klo:19:49
Pysy kaukana toyotan pyrobaaneista, niissä riittää vikoja joka taskulle ja naapurin lompakolle. Itse jos päättäisin niin firman pyrobaanit olisivat kaikki jo järven pohjassa.

Jcb:n teleskooppitrukki nelivedolla saattaisi olla paremmin toimiva pehmeälläkin, mutta yleisesti trukki vaatii asfaltin/betonin alustakseen. Ketteriähän ne on, ergonomia on toisaalta melko kehnoa.
Ei tuo kone mukava ajaa (ergonomialtaan) kyllä ole, satojen tuntien kokemuksella sanon tuon. Todennäköisesti olen tottunut liian hyvään, mutta markkinoilta löytyy samassa hintaluokassa parempiakin koneita. Etukuormaintyössä vähintään se nappikytkin pitäisi olla. Jos koneeseen kuitenkin tulee vain se muutama sata tuntia vuodessa, niin mikä jottei tuollaistakin ottaisi.

05-sarjan valmetit hyvä vaihtoehto, tosin kallis. Niissä kuitenkin omasta mielestäni parempi ergonomia, ja ek-työt onnistuvat siinä missä a-sarjalaisellakin. A-sarjan valtroissa ilmeisesti ei enää vaihdelaatikon kanssa ole ongelmia ollut, vanhemmissa 100-sarjalaisissahan niitä hajoili paljonkin. Kuitenkin harkitisisin suunnanvaihtajan omaavia vaihtoehtoja; siihen kun tottuu, se on verraton mukavuustekijä.
"kun osaa sopivasti katsoa muuanne päin, jos tulee pikku fiboja" Tuo on hyvin sanottu, noin se kannattaakin tehdä jossei mitään sen satu.

Sen myöskin sanon ettei välttämättä kannata sille tuoreelle kuskille tyrkyttää sitä omasta mielestä parasta tapaa tehdä jokin työ, neuvoja voi toki antaa, mutta antaa itse oppia ja kokeilla. Paras olo tulee kun itse oivaltaa.
zetor8045: Ota se linkki sieltä kuvan info-kentästä URL-kohdasta niin näkyy oikeat kuvat ;)
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7