Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 42

Viestit - keskomies

Tuo tuntuu jotenkin oudolta että remmit palaa. Ite aikanaan kolme kesää ajelin urakkakonetta ja se anto näkemystä miten sillä pitää ajaa. Eli oma olettamus on että kun remmit palaa, niin sillon ketju jo kilkkaa eli ei ole suorana pyöriessä. Se oli suurin virhe antaa ketjun paljoa myötätä, sen huomasi suoraan ketjukulussa jos kilke kuului. Ja ainoa mikä nyt tuosta sesongista päälle jäi ettei nyt voi hyväksyä noita laitteita.
Lisää tietoja mikä oli pielessä urakoitsijan mielestä?
Esab 250 tai sitten 320 kompakti kone. Jompi kumpi niin hyvä on. Ja kysele tutuilta joilla kempin uusi miggi, onko hyvä hankinta. Täällä pari kaveria ei mairittelevia lausuntoja oo antanu 3200 koneesta. Itellä siis oli LKA 24o esabbi ja hyvä oli kunnes vaihtu isompaan eli nyt o 380.
Ei oo missään kuvaa, eikä esitettä. Mutta Kipan kiinteelaitanen 20 motin kärry. Se o ihan ehoton. Peittoaa samankokoluokan multivat mennen tullen.
Tuo Case tulee eri laatikolla kun hollanti. Ihan positiivinen kehityssuunta tuo erottaa nuo kaksi merkkiä.
Mikä porukan mielestä oikea taksa sitten levitykselle? Ite tuossa justiin pähkäilen taksan nostoa, mutta kuutio hinta ois paras.. Mielpitteitä?
No ongelma on yksinkertainen: vilja ei nouse tankkiin vaan juoksee seuloilta yli. Tätä joutui vähän aikaa pohtimaan ja kulkemaan puimurin vierellä pellolla että mikä moisen aiheuttaa. No vika paikallistui viljan siirtämiseen... Tuon muutoksen voit tehdä helposti tai vaikeasti, me teimme sen pitämällä koneen muitten toimintojen nopeus ennallaan ja vain elevaattori sai lisää pauhua. Tuossa tuo kaikessa yksinkertaisuudessaan. Ja rohkaisenkin kaikkia asiaa vähänkään kiinnostavien lähteä tätä koittamaan ja tekemään muutoksen. 1080 tulee silloin puimuri. Tähän on myös olemassa valmis ratkaisu, jonka mielelläni myyn valmiiksi tehtynä. Mutta tieto on nyt julkista joten kai Kenninkin mieltä rauhoitti? Tää o vähän sama kun oot keksiny jonkun miten kasvatat peltopinta-alaa tai teet seuraavan siirron tilan kehittämiseen niin huuteletko kaikki ensin julkisesti ja sitten toteutat? Ja kuinka monella on halua ruveta sorvin ja muitten laitteitten kanssa ruveta askartelemaan ja tilailla kaikenmaailman tarvittavat hilppeet siihen saapeille. Luulen että monen monta isäntää kiroaa ominaisuutta ja turhaan vaihtaa puimuria, vaikka vanhassa on hyödyntämätöntä potenttiaalia vaikka kuinka paljon. Tää siis menee vähän samaan kategoriaan kun linnavuoresta menisit kyselemään kuinka agco sisupowerin neloskoneesta sais sen 190 heppaa irti että se vielä kestäisi. Niillä on siihen vastaus valmiina olemassa muttei he varmaan sitä hevin sinulle kerro. Olen nyt ajatukseni tuonut julki ja ongelma on tiedossa ja ongelman ratkaisuun on esitetty neljäkin ratkaisua. Eli niistä vain poimii sopivan vaihtoehdon itselleen ja toteuttaa, helppoa ja yksinkertaista niinkuin elämä yleensä.
Niin ja kuten ilmi käy leikkuupöytä on toimiva systeemi Sch terälaitteineen. Leikkuunopeus riittää kasvustossa kuin kasvustossa. Se ei ole ollut ongelma missään vaiheessa.
>No osta meiltä kitti siihen niin ei mee enää

Aika fiksu kaveri .Kertoo,että kyllä meillä on osta pois.Vois ***** kertoa ,että mitä ylipäätään pitäis ostaa.






Puintikoneiston muutossarja, jolla ratkaisevasti parannetaan koneen tuottavuutta muulla kuin luomukasvustoilla. Suurimmat ongelmat tällä koneella on puintikelan jälkeiset ongelmat. Kelasto ja kohlijat ovat suunniteltu riittävän järeästi vastaamaan koneen puintitehoa, mutta muussa koneessa on pientä hiomista että tarjottava teho saadaan täysinäisenä käyttöön. Meillä ensin tehtiin toiseen koneeseen kokeeksi ja yhden syksyn koeajo selvitti asian että se on aivan ehdoton parannus ja niimpä asensimme tämän kitin myös toiseen koneeseen. Kalliista päivityksestä ei ole kyse, muttei asiaan vihkiytymätön sitä aivan helpolla siihen rakennakkaan. Aivotyöskentelyä se vaati lukemattomat tunnit, ja koimme sen olleen työn ja vaivan arvoinen. Mielellään annan tarjouksen koneenmuutoksen tekemisestä. Ja kokemuksia oli jo yllä lueteltu, ja lyhyessä virsi kaunis vielä loppuun: Satotason ollessa kohtuullinen muutoksen jälkeen puimurin täyttä työtehoa voidaan käyttää myös tälläisessa kasvustossa ilman maahanpuinnin vaaraa.
No osta meiltä kitti siihen niin ei mee enää jyviä peltoon, vaikka laittaa isomman pöydän ja on tavaraa kasvustossa. Täällä vehnällä se ongelma että meni peltoon pienillä ajonopeuksilla ja kohtuullisella sadolla. Ja sama tahto toistua myös muilla lajeilla. En ymmärrä 1080 omistajaa joka koneeseensa tyytyväinen ilman tuota muutosta. Sitten siitä vasta puimuri tuli. Nyt kehtaa jälkeä esitellä eikä jää kaikenmaaliman kikottimille toiseks puintinopeudessa. Nyt saa kovaankin kasvustoon tuutata kohtuullista nopeutta ja kyllä maistaa kasvuston ihan tankkiin asti.
Kaikki varaosat kyllä löytyy. Yrma toimittaa ja ihan ok on pelannut. Täällä ois ainoastaan se ongelma että pöytä pitäs nyt saaja 12 jalkaseks tuon vakio 10 sijaan. Ja ilman muutoksia tuolla ei tee mitään vakio kymmenjalkaisellakaan. Pui lahjakkaasti peltoon, mutta muutoksen jälkeen tankkiin ja hyvin ja puhdasta. Ei näitä turhan takia olla 2 hankittu taloon ;D
Hyvä kone pikkumuutoksilla, jollei niitä ole 1080 verrattuna tehty. Meillä 3000 tuntia ajettu 1080 ja taas ensisyksynä lähtee puintihommiin eli ei loppua tule niinko saattaa jotkut luulla.
Pelmuutittoko työ vai joku muu hiekkamontulla tän kaverin? Taitaa sama kaveri olla tehtaillu autokauppoja...
Rungollinen kone eli Juko. H20 tai H3000 on ihan kurkoja pelejä. Ei kannata muita suomalaisia samalle viivalle tuua. Täälä H250 ollu ja kultaset muistot tuo mieleen.
Minkäslaisia kokemuksia on kjellmannin varaosa palvelusta. Itse tilasin osia viikko sitten ja aikoivat heti lähettää Soittivat vielä seuraavana päivänä ja varmistivat että osat on oikeat. Osia ei alkanut näkyä pihassa niin soitin tänään että missä viipyy, niin sanovat että ei niitä oo vielä lähetetty. Kysäsin että jos neuvoteltas vähän hinnasta kun olis niitä osia jo tarvinnut niin ei ole kuulema mitään neuvottelemista mutta seuraavalla kerralla voitas hyvittää. Seuraavaa kertaa ei saata tulla.

Täällä kanssa sivusta seurasin reettenin osien tuloa ja takuukäsittelyä. Ei ollu niitten toiminnassa eikä koneissa vikaa. No ei oo enää isännällä reetteniäkään....
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 42