Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 11 12 [13]

Viestit - Äyrämöinen

Taitaa täältä turha kysellä mutta koitetaan.Mitä meinaa kojetaulun kohdassa missä säädetään suunnanvaihdon
ärhäkkyys ja moottorijarru kohta Sv ,miten sitä voi säätää? Mitä meinaa samaisessa paikassa kohta Delay ,mihin vaikuttaa? Ohjekirja on tältäosin perseestä`!
Koneet, laitteet ja tekniikka / Etuaurat
: 19.04.09 - klo:12:06
Miten on kokomuksia etunostolaite auroista? Taitavat olla harvinaisia käytettyinä sekä aika hintavia?Miten käytettävyys?
Olisko jostain tietystä normaali esim 3 siipisistä kääntöauroista helppo muokata itse ,kokemuksia? ::)
Turha testailla enää ,kyllä vika on jossain etuakselin tasauspyörästössä.Sinällään helpon näköinen purkaa,olkatapit arveluttaa hieman.Ei kai siinä kun viitsii ähistä navetan välissä sen kimpussa. Toisaalta taas jos korjaamo selviää purkamisesta nopeasti ja tilauksen osista saa pian lähtemään on kone pian kunnossa.Esittelykoneita olis kiva nyt testailla kun olis sille tarvis eikä muut kiireet paina ,mut taitavat olla jo myyty tältä vuodelta.
Kone on case MXU 125 vm 2003. Jousitettu akseli ,hammaslukolla minun mielestä .Mietin tosiaan tuota itse purkamaista,on vaan talli aika niukka tiloiltaan purkaa .Pitänee kysellä kauppamiehiltä koeajokoneita ,jotta saa rehut otettua. Muita merkkejä kehiin ...
Onkos kokemuksia näitten TSA nyykkäreiden tai casen etuakseleista? Ottaessani aumasta rehua tänään lakkasi etuakseli  vetämästä! Välillä yritti hieman ottaa mut ei .Ei tullu liukkaalla mitään kärryn peruuttamisesta kun ei ole nelivetoa.Otin tallissa etuakselin öljyropun auki ja siellähän oli metallin palasia ,kiva kiva ! Ei näin joulunpyhinä tulekkaan aivan heti kuntoon :'( :'( . Ei pitäis alle 3 tuhatta tuntia ajetussa olla tuolaisia ongelmia ,sapettaa !
 
Joku kyseli aurojen tukipyörän vaimentimelle halvempaa vaihtoehtoa. Meillä oli ongelmia kun enestään sepitty vaimennin
lakkas toimimasta. Kokeiltiin rekan vaimenninta,lyhyttä .Sitten kahta ,kun yhdellä toisinpäin toimi liian nopeasti.Ei kunnolla onnistunut vaikka kuinka purki vaimentimet osiksi ja yritti virittää. Nyt kun tukipyörä hajosi totaalisesti,on aika painava paketti,teimme systeemit uusiksi.Lopussa taas tuli vastaan se vaimennin ongelma kun uudet maksaa monta sataa. Hoksattiin sitten pajan nurkassa ylimääräinen Avantin kouran pieni hydraulisylinteri johon haettiin liittimet kyliltä. Laitettiin Sylinteri öljyä melkein täyteen ja kuristin öljyaukkojen väliin.HYVIN toimii ja vielä säädettävä ,edullinenkin `!
Olen kokeillut vuokra ja laina koneina :
jukon 3m vekotinta =kevyt ,heikko yms ,ei tee mitään.
Hevan nostolaitekonetta 3m =todella jämerä ,suht isot lautaset mut jotenkin jäi huonohko tuntuma ,väännätti herkästi .Painavana pitäis ehdottomasti olla hinattava ja leveämpi jotta paripyörän jäljet peittyisivät.
Catros 3 m,nostolaite .Ihan hyvä ja kevyt vetää ,mutta pienet lautaset josta multavilla mailla seurasi tukeutumisongelmaa.Kumijyrä perässä oli hyvä.
Aros 3m ,Putkipakkerilla ,kevyt ,heikonoloinen rakenne ,en tykännyt.
Multiva Discmaster 3m nostolaitekone kumijyrällä.Paras kaikista kokeilemista.Säätäminen helppoa,ei väännättänyt ja työleveys sopiva .Painoa löytyy ,jämerä rakenne.Tässäkin olisin kaivannut hinattavaa mallia.
Kannattaa liikkeiltä kysellä kokeille ja jos mahdollista vuokraa konetta muutaman vuoden ajan niin näet tarpeen.
Tämä vuosi osoitti taas kuinka kyntäminen toimi parhaiten .
Sivuja: 1 ... 11 12 [13]