Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 360

Viestit - landehande

Miten se Multi-x pikaliitin asennetaan?

Multi-x:llä on oma kevyt  ''teline''  tapeilla traktorin puolen työntövarren korvakkeissa. Multista lähtee neljä reilun puolen metrin hydrletkua kerran ympyrälle kierrettynä traktorin hydrauliikan ulosottoihin. Näin sen kytkeminen traktoriin on joustavaa ja helppoa.
Multi-x oli  siroin neliliittiminen, mitä löysin.
Sormet rasvastuvat hyvin vähän ja kahva puristaa letkut paikalleen hieman paineisenakin.
http://www.directindustry.com/prod/cejn/multi-connection-quick-release-hydraulic-couplings-4475-436285.html
Ei ole mekaanista lukitusta  erteissä. Tuskinpa on mitään virallista hyväksyntää, mutta on aika vakuuttavan näköinen polliisin ajellessa vastaan.
On vain toivottava , että kissalan pojat ovat tässä asiassa realisteja.
Ja auttaahan tuohon virallisuuteen, jos heittää yhden liinan yli kuorman sivulaitojen siteeksi.
Itse kärrystä voi sanoa, että täyttää tehtävänsä erinomaisesti. Multi-x pikaliitin kruunaa käytettävyyden.
Pyyhkäisevät lakuaansa glyfosaattia kämmenessä. Samalla järkikin menee ja vaativat lisää glyfoa.
MP ykkönen ja kakkonen olleet käytössä jo vuosia. Ei ole ollut valittamista toiminnasta ja ovat pysyneet ehjinä. Kuormaajat ovat 265 ja 275.

MP-liftin pihti piti jo tilata Massikkaan, mutta sanottiin sivuilla, että paine pitäisi rajoittaa 200 baariin.  Onko sulla joku rajoitusventtiili? Mikä noista sitten hajoaa, jos paineet menee vähän yli? Käpälät vääntyy vai tiivisteet kovilla.
En tiedä mistään paineenrajoitusventtiileistä. Paalit pysyvät hyvin pihdeissä ja pihdit ovat pysyneet vääntymättä.

Sää tiedä muuta ku nokkosista, tammenterhoista ja mykoritsoista, senkin liuhuletti. ;D
Säää et tiedä kuin pihtisynnytyksestä ja silloin olikin paineet piukalla! Klohmot vieläki ohimoilla!   ;D  ;D  ;D
MP ykkönen ja kakkonen olleet käytössä jo vuosia. Ei ole ollut valittamista toiminnasta ja ovat pysyneet ehjinä. Kuormaajat ovat 265 ja 275.

MP-liftin pihti piti jo tilata Massikkaan, mutta sanottiin sivuilla, että paine pitäisi rajoittaa 200 baariin.  Onko sulla joku rajoitusventtiili? Mikä noista sitten hajoaa, jos paineet menee vähän yli? Käpälät vääntyy vai tiivisteet kovilla.
En tiedä mistään paineenrajoitusventtiileistä. Paalit pysyvät hyvin pihdeissä ja pihdit ovat pysyneet vääntymättä.
MP ykkönen ja kakkonen olleet käytössä jo vuosia. Ei ole ollut valittamista toiminnasta ja ovat pysyneet ehjinä. Kuormaajat ovat 265 ja 275.
Quicken Flexigripit tuli aikoinaan hätäpäissään ostettua. Hyvin niissä on jäisetkin paalut pysyneet ja sopii hyvin paalujen kuljetteluun pelolla. Lisäksi pihdeillä on kätevää hoitaa erilaiset nostelut kun heittää nosteketjun pystyputkien yli. Hydrauliletkut piti uusia vahvempiin ensimmäisenä talvena ja pakkasilla sylinteri vuotaa jonkinverran öljyä männänvarrelta. Pihdit ovat kuitenkin turhan paksut lastatessa/purkaessa paalukuormaa ja ainostaan toinen puoli liikkuu, joten voivat vaihtua tuohon Oxsan uutukaiseen.

 Paalipihdeillä EI SAA nostella mitään muuta kuin paaleja! Itse opin tämän kantapään kautta kun olin kanssa laiskuuttani nostanut pihdeillä jotain ketjua/muuta metallia. Pieni naarmu tartuntapinnassa ja 100 kpl muovitettuja paaleja odotti päivänvalossa pieni reikä kyljessä, nosteltuna edellisiltana pimeässä kasaan... Ei muuta kun lamellilaikalla naarmu sileäksi, mutta se ei pelastanut näitä jo rei'iteltyjä paaleja.  :(
Klapisäkit kulkevat mukavasti pihalta puuvajaan pihtien välissä.
Ainakin MP:llä.

Sikatalous / Vs: sianpentu
: 05.09.13 - klo:22:02
Paljonko sianpenikka maksaa nykyään  ???

Jos ostaisi muutaman, ilmaista viljaa taas joka laari piukassa.
Muista sitten rekisteröityä sikalan pitäjäksi, jos hommaat possuja.

Pitäisi joo... mutta suunnittelen nyt kyllä ihan pimeää toimintaa  ::) Jos tulisi joku tarkastus, niin väittäisin että sikaparvi on ilmestynyt lättiin itsestään ja ruokin niitä vain etteivät kuole nälkään
Hommaa villisikoja. Ei kait niitä tarvitse rekisteröidä.
Vm 2000 6290 on uusin. Verku ilman perkkinssiä ei oo mittää. Kesän kun pitää omapänniä rantsulla, niin jaksaa taas talvella. ;)
Onks sul ollu ikävä?
No ei kyllä oikeastaan ole ollut :P
No kaivannut kuitenkin isällistä ohjausta!
Hmm...
Ai sullekkin on vihdoinkin ymmärretty antaa pidempiaikaiset bannit? Ja täällä sanovat että ylläpito on perseestä :o

Mutta oliko sulla noin uusista massereista kokemusta? Vai onko ihan perseestä ku on ranskassa kasattu?
Vm 2000 6290 on uusin. Verku ilman perkkinssiä ei oo mittää. Kesän kun pitää omapänniä rantsulla, niin jaksaa taas talvella. ;)
Onks sul ollu ikävä?
Hmm...
Pyöränpultit löysällä. Varma mielipide.
Käykö pirttiviljelijä? Sorkkiksella ei oo muuta.
Jotenkin järki sanoo, että lautasten välillä ei voi olla suurta lämpötilaeroa.. Ovat samassa öljyssä ja samassa raudassa kiinni. Se että ovat kädenlämpöisiä voi siis tarkoittaa että olisivat 100-1000 asteisia jos eivät saisi lämpöään siirrettyä naapureilleen  ???

Itse muistan laakerin tuhoutumisen rajuuden siitä, että noin hehtaarin niitossa (litimärkää heinää) palkki syttyi palamaan  ;D Keskimmäiset lautaset..  Teräpalkki oli 4 senttiä kupera (ylöspäin siis) joten öljy oli varmaan vain palkkien päissä ja keskusta kuivana. Ja vaikka keskimmäisistä laakereista iski tuli niin palkin päät olivat viileät  ::)

Eli. Minä tarkistaisin onko teräpalkki suora ja sitten vaihtaisin laakerit, mieluiten kaikki.
Oliko terä perseesi alla? Se selittäisi eksaktisti asian.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 360