Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Öljy lisääntyy
: 04.06.18 - klo:20:42
Liekkihehkusta menee öljypohjaan jos vuoto iso ja pakoputkeen loput.Syöttöpumpun stefa yksi vaihtoehto.
Polttoaineen saannissa ei tuntuisi olevan ongelmaa, kun takissa lorisee paluupuoli. Starttipilotilla on kyllä käyntiin hörähtänyt isoillakin pakkasilla, nyt tuntuu ettei edes yritä.. Voisko olla jakopäässä taikka kiertokanjet solmussa..?
Loppuu jo ideat, vaikka Konetekniikka on kohtuu tuttua
Ehkä auraa on yritetty kannatella tai säätää sitä vähän ylemmäksi kun tiet ovat vielä puolisulia. Ainakin täällä on päällystetien ensiauraus ollut lainelautaa välillä kuorma-autonkin jäljiltä. Kevättalvella ovat sitten tosi tasaisia. Tasaisia on kyllä traktorinkin jäljiltä ollut, eipä näillä kyläteillä mitään moottoritienopeuksia kukaan ajakaan.
Auran säädöistä ja vauhdista se varmaan riippuu vähintään yhtä paljon kuin työntäjän tyypistä.aurahan kelluu aurausasennossa jalaksien/pyörien ja nivelöidyn työntörungon varassa jottatuota ei siihen nyt auton heilumiset kauheasti vaikuta...
Siihen ei ole kuin yksi syy, auto joustaa ja ei saa korjattua heittoja ennen kun seuraavana talvena.
Ehkä auraa on yritetty kannatella tai säätää sitä vähän ylemmäksi kun tiet ovat vielä puolisulia. Ainakin täällä on päällystetien ensiauraus ollut lainelautaa välillä kuorma-autonkin jäljiltä. Kevättalvella ovat sitten tosi tasaisia. Tasaisia on kyllä traktorinkin jäljiltä ollut, eipä näillä kyläteillä mitään moottoritienopeuksia kukaan ajakaan.
Auran säädöistä ja vauhdista se varmaan riippuu vähintään yhtä paljon kuin työntäjän tyypistä.
Muista nyt edes osa ja laita listaa.Mikä osa?
Tärkeintä siinä traktorissa oli se, että se ei toiminut koskaan kun sitä olis tar*****.
Hirveän moni pitää 54xx-sarjaa paskimpana, jopa massikaksi. Mutta miksi? Askeettinen ja nuhainen toki, mutta mistä nuo ovat hajonneet teillä?Suurin murhe oli kytkimen solenoidit jotka hajosi jatkuvasti, teki työskentelystä käytännössä mahdotonta ja ne hajosi aina kiireisimpään aikaan. Tuosta hytin askeettisuudesta en ala valittamaan, koska kyseessä on kuitenkin halvemman hintaluokan kone.
Vaihteisto ainakin ennen dyna-4 oli typerä; nopean puolen ykkösellä oli vaikea päästä liikkeelle.
Meillä tuo kone kerkesi olla sellaiset 5 vuotta ja 4000h. Korjauskulut tuona aikana tähtitieteelliset, ei taida 20k€ riittää. Vikoja oli niin paljon etten kaikkea edes muista, mutta tärkeimpänä tuo aloittajankin vika jonka takia kone katkaistiin saman talven aikana kahdesti. Ilmastoinnin nesteet tuli kattoverhoilusta läpi ym.
Ihan huoltomiehen sanomaa tuo että 5400 sarja pilaa kyllä massikan maineen täysin.
Maassa olevan konekannan laajuus vaikuttaa silleenkin, että mahdolliset viat ja niiden syyt on todennäköisemmin tuttuja huoltomiehille.
Nyt kun Fentin huolto kattaa koko maan, niin itse saattaisin kokeilla ek-koneeksi käytettyä varjomallin fenttiä ennemin kuin verkua tai sontarekeä.
Kyllä se on niin, että Sakemannin auton "maine" kestää tapahtui sit mitä hyvänsä. Toisaalta kaverin Mese 320 diesel automaatti, laatikko piti kunnostaa alle 300tkm.
Kone ei käy pelkällä pilotilla, tarvii polttoainesuihkun syttyäkseen. Aika vaaratonta jos on järki mukana. Usein auttaa aivan pieni suihke. Toki lämmitys on paras.