Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 121

Viestit - mike

Liekkihehkusta menee öljypohjaan jos vuoto iso ja pakoputkeen loput.Syöttöpumpun stefa yksi vaihtoehto.
Polttoaineen saannissa ei tuntuisi olevan ongelmaa, kun takissa lorisee paluupuoli. Starttipilotilla on kyllä käyntiin hörähtänyt isoillakin pakkasilla, nyt tuntuu ettei edes yritä.. Voisko olla jakopäässä taikka kiertokanjet solmussa..?

Loppuu jo ideat, vaikka Konetekniikka on kohtuu tuttua

Saako se ilmaa?Onko ilmansuodattimessa vettä?Olet tainnut rikkoa pilotilla konees,eikö hehku toimi?

Jos se pilotillakaan ei enään lupaa on kait turha kysyä jäikö sinne paljon kesälaatua.
Koneet, laitteet ja tekniikka / 65
: 04.02.18 - klo:12:52
Jaa että pilottia..anopille sitä voi antaa jos sinertää tai näyttää muuten huonolta muttei moottoriin.

Tankissa on sihti myös siirtopumpussa,moottorin kupeessa suodattimet.

Kesälaatu?
Ehkä auraa on yritetty kannatella tai säätää sitä vähän ylemmäksi kun tiet ovat vielä puolisulia. Ainakin täällä on päällystetien ensiauraus ollut lainelautaa välillä kuorma-autonkin jäljiltä. Kevättalvella ovat sitten tosi tasaisia. Tasaisia on kyllä traktorinkin jäljiltä ollut, eipä näillä kyläteillä mitään moottoritienopeuksia kukaan ajakaan.

Auran säädöistä ja vauhdista se varmaan riippuu vähintään yhtä paljon kuin työntäjän tyypistä.
aurahan kelluu aurausasennossa jalaksien/pyörien ja nivelöidyn työntörungon varassa jottatuota ei siihen nyt auton heilumiset kauheasti vaikuta...

Siihen ei ole kuin yksi syy, auto joustaa ja ei saa korjattua heittoja ennen kun seuraavana talvena.

Molemmat tiedämme millä asia korjaantuu, kiviä lavalle ja auton alusta kunnossa.

Täällä meillä autoilija otti aurauksia ja osti vanhan Volvon F12 kolmiakselisen romun.Sen jäjiltä kaikki aaltona, mennä keikutteli kaikki laineelle.

Läpivetävä neljäakselinen Sisu tuossa naapuri kylässä ajelee ja on tasasta.

Että selitä nyt sitten :)
Ehkä auraa on yritetty kannatella tai säätää sitä vähän ylemmäksi kun tiet ovat vielä puolisulia. Ainakin täällä on päällystetien ensiauraus ollut lainelautaa välillä kuorma-autonkin jäljiltä. Kevättalvella ovat sitten tosi tasaisia. Tasaisia on kyllä traktorinkin jäljiltä ollut, eipä näillä kyläteillä mitään moottoritienopeuksia kukaan ajakaan.

Auran säädöistä ja vauhdista se varmaan riippuu vähintään yhtä paljon kuin työntäjän tyypistä.

Siihen ei ole kuin yksi syy, auto joustaa ja ei saa korjattua heittoja ennen kun seuraavana talvena.
Työpaikallani siirrettiin kivihiiltä 100 000 tonnia, matkaa 1,5 kilometriä.Neljä neliakselista autoa,kaksi puoliperää ja dumpperi.Lastaamassa kaksi 180 volvoa ja yksi 150.

Tuollaisessa ringissä traktorilla ei tee yhtään mitään olkoon millainen T Valmetti hyvänsä.
Muista nyt edes osa ja laita listaa.
Mikä osa?

Tärkeintä siinä traktorissa oli se, että se ei toiminut koskaan kun sitä olis tar*****.

Ostitko niitä katkaisijoita 20000 eurolla vai mitä muuta siitä meni?
Hirveän moni pitää 54xx-sarjaa paskimpana, jopa massikaksi. Mutta miksi? Askeettinen ja nuhainen toki, mutta mistä nuo ovat hajonneet teillä?  :'(
Suurin murhe oli kytkimen solenoidit jotka hajosi jatkuvasti, teki työskentelystä käytännössä mahdotonta ja ne hajosi aina kiireisimpään aikaan. Tuosta hytin askeettisuudesta en ala valittamaan, koska kyseessä on kuitenkin halvemman hintaluokan kone.

Vaihteisto ainakin ennen dyna-4 oli typerä; nopean puolen ykkösellä oli vaikea päästä liikkeelle.

Meillä tuo kone kerkesi olla sellaiset 5 vuotta ja 4000h. Korjauskulut tuona aikana tähtitieteelliset, ei taida 20k€ riittää. Vikoja oli niin paljon etten kaikkea edes muista, mutta tärkeimpänä tuo aloittajankin vika jonka takia kone katkaistiin saman talven aikana kahdesti. Ilmastoinnin nesteet tuli kattoverhoilusta läpi ym.

Ihan huoltomiehen sanomaa tuo että 5400 sarja pilaa kyllä massikan maineen täysin.

Muista nyt edes osa ja laita listaa.
Ei 54xx huono ole on vaan kymppitonnin halvempi kun 64xx ja sen kyllä huomaa.
Meillä on tuollainen,viisi tuhatta ajettu.Siirtopumppu mennyt ja kytkimen rajakytkimet ja potentiometri.

Onko kyseinen kone mekaanisella suunnanvaihdolla eli onkos siinä perinteinen kytkin?

Näitähän on mekaanisella ja sähköisellä suunnanvaihdolla.
Eikös ne oo palanut kaikki,ainakin täällä keskellä länttä.
Sitten sun turbos on rikki?
Maassa olevan konekannan laajuus vaikuttaa silleenkin, että mahdolliset viat ja niiden syyt on todennäköisemmin tuttuja huoltomiehille.

Nyt kun Fentin huolto kattaa koko maan, niin itse saattaisin kokeilla ek-koneeksi käytettyä varjomallin fenttiä ennemin kuin verkua tai sontarekeä.

Mahtaakohan käydä niin että Valtra sahhaa itteensä nilkkaan tuon Fendtin kanssa tai Amerikkalaisethan sen päättää?
Tunteja on niin vähän että kovalla ajolla ei vika poistu.Kuinka te uskallatte ajaa noin kauan samoilla öljyillä?
Kyllä se on niin, että Sakemannin auton "maine" kestää tapahtui sit mitä hyvänsä. Toisaalta kaverin Mese 320 diesel automaatti, laatikko piti kunnostaa alle 300tkm.

Elikkäs öljyt vaihtamatta tai glykoolit pilas laatikon,oliko mallia 2002-2004?

Öljynvaihto tehdään 60 tkm:n välein.
Kone ei käy pelkällä pilotilla, tarvii polttoainesuihkun syttyäkseen.  Aika vaaratonta jos on järki mukana. Usein auttaa aivan pieni suihke. Toki lämmitys on paras.

Ei pidä paikkaansa tuo ensmäinen lause.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 121