Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10

Viestit - Tbs

Osaisko joku kertoa mitä eroa Potilan SKH:lla ja SPH:lla?
SKH on jousto etuladalla, SPH palkki etulatainen. SKH ta on ainakin saanut varpajyrällä, tai haralla.

SPH:ta on saanut mun mielestä molemmilla ladoilla. Niinkun tossa tuli mainittua, SKH huomattavasti kevyempirakenteinen, renkaatkin ns. autonrenkaat, itse jättäisin sen ostamatta.
Mullakin joku -08 Rauch 935mds. Hyvin on maalit pysyny vaik monta kertaa kesässä paineella pesen ja joskus on tiesuolaakin sillä ajettu. Verkon kumitassujen ala pikkusen vaan maalit kuluneet.

Yksi kartioisena tyhjenee tyhjäksi vaikka olisi paljonkin reunalevitystä ja varusteeksi ota reunarajain jos ojan laitoja enemmän, helppoa se reunalevitys kun vaan laittaa ojan puoleinen luukku kiinni. Lisälaidat tein ite niin 2.5 säkkiä mahtuu jos nokka pysyis maassa.

Varaosiahan tollaseen ei juuri tarvitse et voi ostaa vaikka liike kauempana.

Toi yksiosainen pohja on ehkä Rauch:in parasta antia, kun edellisessä koneessa oli 2-osainen niin aina sai kytätä ja käydä "tasaamassa".

Itellä kanssa pikku Rauch, lisävarusteena sähköinen säätö, joka säätää määrää ajonopeuden mukaan. Oli muistaakseni reilusti halvempi kuin Amazonen vastaava. Toi pitäis olla kyllä vähimmäisvaatimus, että saa suoraan hytistä säätää kiloja/ha näytöstä. Säädöt levittinelle netistä tai tekee kiertokokeen, joka tosi yksinkertainen tehdä.
http://www.youtube.com/watch?v=ZmDhRvvs5Xw

Jäisi tuomonen polku kävelemättä, ainakin minulta :)

Hyi helvata, huimaa jo kattoakin :o

En kyl lähtis aika harva oli raudoituskin :o

Kommenteista päätellen ei toi kaveri ole enää hengissä. Liukastunut jossain kuolemaan kiipeillessään.
Miten teillä on Wilen mittarit pelanneet? Itsellä on kolme Wileä, kaksi 55:sta ja uusin hankinta murskaava 78. Käytin mittarit kaupalla loppukesästä kalibroitavana sen jälkeen ei mittareilla ole saanut järkeviä tuloksia aikaiseksi. Murskaava näyttää suunnilleen sinnepäin, mutta 55:lla mittaaminen ihan arpomista.

Samasta näytteestä esim. toinen 55 näyttää  11,5, toinen 55 13,6 ja murskaava 14,6 (keskiarvot tasaantuneesta näytteestä).
Farmcompilta jos jotain kysyy, niin kommentti on lähinnä se, etten osaa mitata oikein. Miten muilla?

Miksi noita Wilejä täytyy kokoelmaksi asti hankkia? Yhden kunnollisen murskaavan mittarin ostaa, niin riittää isältä pojalle ja antaa aina luotettavaa tulosta ilman mitään vuosikalibrointeja. Äkkiä tienaa hintansa, kun ei tarvitse varmuuden vuoksi ylikuivata.

Kummallakin kuivurilla oma mittari ja ton murskaavan hankin sitten varmistukseksi. Ei niitä ole tapana ollutkaan rassata, mutta ton murskaavan takuuseen kuului ilmainen tarkistus niin tarkistutin sitten kaikki, meni nekin rahat näköjään harakoille.

Toi murskaava on paljon jäykempi kierrettävä, niin oon tykännyt seurata kuivumista noilla puristavilla mittareilla.
Miten teillä on Wilen mittarit pelanneet? Itsellä on kolme Wileä, kaksi 55:sta ja uusin hankinta murskaava 78. Käytin mittarit kaupalla loppukesästä kalibroitavana sen jälkeen ei mittareilla ole saanut järkeviä tuloksia aikaiseksi. Murskaava näyttää suunnilleen sinnepäin, mutta 55:lla mittaaminen ihan arpomista.

Samasta näytteestä esim. toinen 55 näyttää  11,5, toinen 55 13,6 ja murskaava 14,6 (keskiarvot tasaantuneesta näytteestä).
Farmcompilta jos jotain kysyy, niin kommentti on lähinnä se, etten osaa mitata oikein. Miten muilla?
Ainakin traktorilla pyörittäessä agregaattia hetkellinen kulutus vaihtelee mittarin mukaan 5-15 l/h kuormituksesta riippuen. Lypsykoneen pesun aikana huiput, lämpövastukset haukkaa hyvin virtaa.
Rupes tuossa puidessa taas tympimään toi Sampon torvenkääntö, hankala kääntää torvea samalla ku pitäis yrittää puida käsi ajokahvalla. Niin tuli mieleen, että onkohan kukaan päivittänyt tuota vanhaa kahvaa siihen uuteen missä enemmän namiskoita. Teknisesti pitäisi vissiin olla mahdollista, mutta onkohan kahvalla kuinka suolanen hinta varaosana?
Täältä löytyy elimenluovuttaja, vaikka koko silppuri ilman torvea ja ehjää noukinta.

Oiskohan toi missäpäin?

Laitoin yv:tä.
Mulla on xcover2 ja peltoreitten kans on pelannu ihan....kohtuullisesti, semmonen pikku kauneusvirhe on, että yhteyden kytkemisen jälkeen radio mykistyy, palaa toimintaan, kun käyttää puhelimesta näytön päällä. Puhelin pitää vaan olla kiinteässä kuoressa taskunpohjalla, kun tulee puhelu ja puhelin pääsee taskussa liikkumaan on soittaja todennäköisesti jossain estossa tai jotain muuta hauskaa välittömästi, kun näytön lukitus aukee puhelun ajaksi :) Sama pätee tietysti muihinkin kuulokkeisiin.

Toi on tosi rasittavaa xcover2:n kanssa. Kun näytöstä tehtiin semmoinen, että voi käyttää käsineillä, niin nyt se on pikkasen liian herkkä. Päivittäin puhelin vastaa itsekseen taskussa puheluihin, ja taskupuheluitakin tulee ihan riittävästi.
Käykö ko koneeseen yleismallin kulmavaihde, eli boorit
Molemmissa päissä? Comeria saa yleisenä
Halutulla välitysuhteella.
Jäitkö vanhasta kuoret ehjäksi?  Teetä uudet kartiohammaspyörät
Sinne esim katsa pikapaja (Tampere), peurala, ym

Vaihteessa ei lue kuin Taarup. Akseleissa normi nivelakselien boorit, rattaat ehjät. Toinen akseli vaan poikki. Akseli n. 50 cm pitkä, roottorin suuntaan, päällä kulkee putki tukilaakerointia varten.
Täytyy nyt kysellä noilta paikallisilta pajoilta onnistuuko sen tekeminen. Ei kellään olisi jäänyt vastaavaa silppuria nurkkiin, jonka saisi halvalla varaosiksi.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Taarup 622
: 23.06.13 - klo:18:06
Ei kestänyt silppurissa kulmavaihteen akseli. Onko kellään hyviä ehdotuksia mistä saisi uusia. Tehdas ei enää toimita ko. värkkiin osia.
Samallalailla vuotaa. Mistähän saisi helpoiten uudet tiivisteet?
Turparenkaan alle kun kurkistaa niin näkyy o-renkaan repaleita.
Itse taistelin Jukon kiertokokeen kanssa aikoinaan. Sain helposti samalla säädöllä eri tuloksia. Syy löytyi lopulta kiertokokeen tekijästä, jukon vaihteisto alkaa tosi helposti hyppimään yli jos tulee pyöritettyä silleen reippaasti, varsinkin kylminä aamuina kylmillä öljyillä. Sopiva nopeus tais olla jotain sekunti/vajaa kierros kammesta.
On urakoitsija aina saanut etukuormaajallakin kuormattua, vaatii tilaa ja kantavan paikan. Ainoa mikä siinä nyppii, niin kasanpohjaan jää pahimillaan toista kuutiota kalkkia.
Toistakymmentävuotta ollut JD:ssä 14.9x28 rinnalla 14.9x28 renkaat. Mitään ongelmaa ei minun mielestäni ole siinä ollut, vaikka pyörät vähän kallisteleekin. Jontikan ohjauksessa riittää voimaakin ihan erilailla kuin Valtrassa, vaikka on ko. traktorilla tullut nosteltua kahta apulantasäkkiä yhtäaikaa, niin rattia jaksaa ihan helposti pyöritellä.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10