Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10

Viestit - taapero

Meillä on vielä kyläseppä, ammattitaitoinen hitsari. Se on tehnyt ovet aika monelle. Ainut vuan kun on töitä tarjolla reilusti, joskus on jootunut oottelemmaan vähän pitempään
Taitas mielipitteet mennä avantin piikkiin, joo kone tulloo pelekästään rehun siirtoon navetassa. Mielummin pien ja ketterä kuin isoin mikä pöövälle mahtuu.Ilmeisesti liuku saattas olla hyvä ja löpökone ehottomasti. Pihatöissä ja emoilla on jo isompi Lunperkin linkku valameti konneella. Äkkinäiset eivät tykkää sillä perruutella kun siinä on koppi etuosassa. Liekkö nuissa pienissä sama juttu?
Emännyys on siirtänyt navetassa tähän asti rehu hamsterilla lehmiin etteen.. Nyt ilimotti tahtovansa helepotusta hommiinsa. Minkähän laenen pienkuormooja tuohon oes hyvä. Ruokintapöötä on kymmenen metriä pitkä ja metri kuuskymmentä levvee, rehu tarkkuussilippurin läpi ajettu. Itellä kun ei ole minkään laista kokemusta noista värkeistä. Liukuohjattu vai linkku? pensa/löpö? Entäpä merkki, kestävä, hultoystävällinen ja työergonomia?
valtran kautta ostin kronoksen tekemät kääntyvät vipuvarret jotka tulivat kiinni ikkunan alapalkkiin. Mukaan tuli myös alaikkunan korvike tiivisteineen jossa on kolot letkuille.
Minä jätin perunan viljelyn ja kynnön vähemmälle ja laitoin isompaan traktoriin 1050 renkaat taakse enkä palaa paripyörä sulkeisiin takaisin ;D
Mualimalla kierrellessä tulee yllättävän paljon vastaa kapeita siltoja ja muita portin pieliä ettei paripyörillä mahdu kulkemaan, parit 650 rinnakkain niin kokonaisleveys on lähellä 390 ja silloin ahistaa. Noilla yksillä pyörillä leveyttä on 330 ja hyvin mahtuu vaikka näyttääkin leveältä. Talvella vain pito on heikko mut kesällä voi rantakatiskat käyä kattomassa traktorilla eikä tartte venettä tervailla ;D

Täälläpäin sanotaan keskosiksi alle satakiloisia

Meillä on alle satakiloset riisitautisia ja punnitaan neuvolan vaakalla ;D
Jep. Akseleita ei pysty tälläisillä 12 kokoisella kädellä rasvaamaan mitenkään, jossei suojuksia modifioi.

Nää uudet akselit joissa rasvanippa on ristikon päässä on helppo rasvata, myös laajakulmaakselissa kaikki on kerralla linjassa. Myös putkelle on oma nippa, rasvaus väli ristikolla 50 h muttakun on helppo rasvata tulee päivittäin tyrkättyä vähän  ;)
Kyllä volvo on mennyt kestävyydessä taaksepäin samoin ilmeisesti muutkin automerkit, joski ajomukavuus ja turvallisuus on parantunut. itse olen tyytyväinen kolmanteen volvooni. eka oli 240 -83, toinen 745 2.3 koneella ja kolmas 945 TDIC -93 jolla alkaa 500 tkm tulla täyteen. eikä muita murheita ole ollut kuin sillointällöin kuluvia osia uusittu. tilaakin on kiitettävästi , sisään mahtuu 120 cm runkopatjasänkykin. seuraava auton hankinta kun tulee lähellä eläkeikää niin taidan päätyä uuteen fiattiin  ;D http://www.tuulilasi.fi/isokuva.html?kuva=/mediabank/images/251089.jpg&teksti=Keula%20hymyilee%20viehkosti.%20Kromikuorrutusta%20on%20käytetty%20reilusti.%20Vanteen%20keskellä%20komeilee%20500-logo.
Syy moiseen vaihtoon?! eikö kärri pysy pystyssä vaikka on (kapeat?) tukijalat. tuo y-aisa toimii vain vetävän kärrin kanssa, ilman vetoa lähes sama kuin vetäisit kärriä esim silppurin rungon avulla. kuormain on senverran voimakas että jos traktorissa ei ole vannepainoja riittävästi niin nostelee varmasti ihan kivasti töppöstä. mutta antaa lisää painoa traktorille jolloin vetämätön vaunu tulee varmasti jälessä. onkos sulla millainen pumppu tarjolla megan keulalle kun tuo kuormain ei liiku mitenkään rivakasti ainakaan sen omalla pumpulla jos ei tee pieniä poppakonsteja helpottamaan öljyn kulkua.
Nyt vuoden ollut laatikollinen ruuvinastoja misukan 1050 renkaissa, hyvin on pysynä kesänkin yli sais olla enemmänkin pidon lisäyksen huomaa vasta tuolla kovemmassa vauhdissa. Noi kevytketjut on todella hyvät täällä itäsuomen polanteisilla teillä, pitää paremmin kuin tavan ketjut mutta vaikka ne on tavallaan huomaamatomat ajossa, jos ei kilkata lokasuojiin, niin niistä loppuu pito kun vauhti menee yli viidenkympin. Polanteisellä/jäisellä tiellä paljas rengas pitää paremmin joskaan ei todella hyvin mutta kevytketjuilla ollaan helposti matkustajana eikä se tunnu ollenkaan mukavalle kun takana on kuormaa.
Lujan seinäelementtien alle valmiit petoni"lätkät" elementtisauman kohdalle, jos esim lietekanava lähellä niin silloin pilari mallisena. Tuolla kotisivulla näyttäis osin näkyvän http://www.mtynykanen.fi/?page=5
6.6 otetussa kuvassa
Minulla on emopuolella suevian juoma-altaiden lisäksi yksi richien juoma-allas jonka mukana otin kaikenvaralta vastuksen joka voisi toimiakkin kilienkin juoma-altaassa kun siinä on itsessään termostaatti. lisätietoa löytyy http://www.gbs.fi/ sivuilta, sekä laittamalla Juhalle sähköpostia tai soittamalla
eikun vaehtoehtona ol ruveta pelloomaan kolffia, oes piässy siinä yhtähyvästi rahoistaan ja tulo tulis yhtä hittaasti ;D
Minulla välillä nikottelee tuo tikku varsinkin jos kone on haalea eikä käytä kuormainta jatkuvasti. ilmeisesti ventiilien liitoksissa kosketushäiriöitä kun ventiiliä kopistelee tai joskus kun liitoksia hypistelee kuulee kun paine virtaa paineakulle ja kuormain herää silloin henkiin. mut hermot meinaa mennä välillä kun kuormainat pitäis käyttää ja homma ei toimi. välillä käy mielessä että vaihdan hyd.esiohjukselle tai kyselen finnrotolta korvaavaa sähköistä. ilmeisesti ei tykkää siitä kun kone seisoo välillä viikkojakin ajamata
Kyselin kesällä valtralta jotta saiskos vetokuulaa systeemiä varaosana/tarvikkeena mutta eivät silloin löytäneet mitään tietoa  kyseisetä osasta joten ostin irrotettavalla koukulla olevan, oli halvempi kuin perinteinen kiinteä. itellä ainakin kuluu todella nopeasti vetosilmukka ja koukkukin vetävän kalkkivaunun kanssa. KV:ssä oli kuva valtrasta koneagri näyttelystä kuulavetolaitteella, näyttäis puottavan maavaraa jonkin verran, on todellinen haitta jos 38 pyörät
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10