Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Kolmeakselinen puolikas mihin on toteutettu aisajousitus kakstoimisilla sylkyillä jolloin saa tarvittaessa pahassa paikassa helvetinmoiset aisapainot.
Ihan kopioi ja liitä toiminnolla. Samallalailla kuin siirtäisit mitä tahansa tiedostoja esimerkiks toiseen kansioon.
Paljonkohan mahto maksaa ne vanhaan sikalaan tehdyt umpparitilat mustialan vanhassa navetassa. Puoltoista vuotta siin raksaäijät touhus ja mahtukos sinne sit loppujen lopuks joku 12 umpparia ja niillekki rehut vietiin kottareilla
jaa eikös se meekään niin 7.5kw haukkaa tunnissa sen 7.5kw verkosta
2 eri sähkömiestä oli sitä mieltä että ottaa aina verkosta sen 7.5kw
Pistäs ne sähkömiehet uudestaan koulun penkille
Äärimmilläs se voi sen viedä mun ei se moottorikaan sitä maksimikuormaa kauaa kestä.
Kait joka sähkömiehelt löytyy pihtimittari ni kattokaa yhdessä se virran kulutus
En nyt muista yhtään mikä oli kulutus kun 2x7.5kw ropellia sekä palaxi 15kw moottorilla ja oheis tilpetööreillä pyöri. Mut ei se kauheesti haukannu kun sitä mittarilla katotiin. Sahauksessa tuli sellanen kymmenen amppeerin piikku ku läpi laskettiin sen mitä kone jakso
vitosella meinasin vuoden alusta nostaa taksan 55€ plus alv mutta polttoaineen hinnanlaskun takia pidän samassa viidessäkympissä plus alv nyt ainakin alkuvuoden.
Tuohan on jo kipurajolla noin pienelle koneelle vanhakin taksa. 
Tarkoitin siis liian korkea taksa.
Ja toisella palstalla minut haukuttiin helvetin kalliiksi.
Ai SAS onkin kaikenlisäksi vielä laskutaidoton hinnanpolkija...
Miksi alentuneen polttoaineen hinta ei vaikuta taksoihin,vuosi sitten urakoijat vaativat polttoaineen hinnan nousun takia korotuksia ,miksi nyt ei tulla alaspäin niin kuin muussa liikenteessä(kuormaautot esim.)?
No tuota on naapurin kuorma-autoilijakin ihmetellyt että miten jonkulla on varaa pudottaa.. Sen verran korotuspaineita ylöspäin olis hinnoissa jo ennestään..
Voi kuule poitsu sitä ei kysytäkkään autoilijalta jos on sopimus niin taksa seuraa koko ajan polttoaineen hintaa näin esim. Vapon ajoissa. 
Mutta tyhjän saa kotonakin.. Siis miksi suostua sellaiseen hinnoitteluun..
Se on tuolla vapailla markkinoilla vähän erilaista meno verrattuna
maatalouden tukiautomaattitalouteen,mutta muutoksen tuulet väristävät jo meidänkin nurkkia ja on pakko sopeutua markkinoiden kujeisiin myös urakointi puolella.Maidon hinnan kova pudotus ja polttoaineen hinnan raju lasku PITÄÄ näkyä ensi kesän urakointihintojen voimakkaassa laskussa,näin se vaan menee.Nyt vaan neuvottelemaan hinnoista hopi hopi !
Minen kyllä laske yhtään hintojani.... Mieluummin oon sitten ajamatta ku alan hinnan alennuksiin
Ei se paljoa auta polttoaineen hinnanalennus jos kaikki muut kustannukset nousee koko ajan...
Joo oon tota videoo ihaillukkin. Siin on sentäs vähä tekemisen meininkiä toisin kuin eräällä toisella "automaattikoneen" valmistajalla.
Ehkä mä tollasen vielä saan ku jaksan vaan odottaa.
Poikien piti tuoda sami tohon ysikympin palaxin rinnal koeajoon mut ei oo näkyny
Se olis ollu varmaan ihan hyvä aihio kun olis muokannu sen mekaaniseks.
Uusia klapikonemerkkejä tulee kun sieniä sateella mut kaikki on enemmän tai vähemmän kopioita muista eikä oikeen mitään mullistavaa oo markkinoille tullu...
Toi terän siirto nyt ei varmaan mitään kauheita enään lisähintaa koneeseen tekis. Maksaisin sen kyl mielelläni jos pääsisin puitten lajittelusta eroon.
Mun näkemys ammattimaisesta klapikoneesta on että halkasuun pitäisi saada kaksi kourua mutta ei kuten 2x hakissa vaan että pienelle puulle olisi oma kourunsa pienellä nopealla sylinterillä ja 4 tai 6 osaan halkaseva terä.
Isolle puulle taas iso tunkki ja 8 tai 12 osaan halkaseva terä.
Jonkinlaisella sulkulevyllä valittaisiin kouru mihin puu putoaa mikä joko olisi automaattinen ja koneelle asetettu puun halkasijaan raja-arvot tai hydrauliikalla toimiva jolloin koneen käyttäjä valitsee silmämääräisesti kourun.
Tällä pääsis teräjumpasta pois tai puitten lajittelusta eri kokoluokkiin.
Toinen vaihtoehto olisi kaks terää peräsin mistä toisen saa ajettua sivuun mutta yleensä terästä roikkuu klapeja mitkä hirttää sit väliin.
Palax monsterissa taisi olla kaks kourua käytössä mutta miks sitä tekniikkaa ei ole siirretty nykyisiin malleihin.
Ranka kun on monenkokosta niin tälla sais tehostettua tekemistä paljon ja jäisi yks työvaihe välistä pois.
No ei tolla systeemillä kyllä palkkaa enää hommasta jää... Liikaa vaiheita ja hanskanjälkiä.
Nykysellä koneella pääsen hyvällä tavaralla yli 10 irtomotin tuntivauhtiin yhden miehen voimin.
Mikäs tolla vemssin vehkeellä mahtais olla tuntituotos ja kuinka paljon siihen oikeen tarttee kalustoa ja sakkia tekeen?
En tiedä mutta jos mietit tilannetta että otat kourakuormaajalla yhden 5 tai 6 metrisen koivuropsin ja tiputat sen kaukallon jonka jälkeen painat nappia. napin painalluksen jälkeen tapahtuu siten että käpälät laskeutuu 30 cm välein puun päälle. Nämä ovat jousikuormitteiset eli yksi sylinteri kääntyy päässä ja sen jälkeen moton laipat ketjuineen tekee yhden liikeen jolloin koko puu katkee 30 cm paloiksi jonka jälkeen pohja kääntyy auki ja puut tippuu kuljettimelle joka vie koko satsin peräkärryyn. ja systeemi palautuu odotustilaan seuraavaa puuta varten minkä tietenkin olet jo ottanut kuormaajalla.
Tämän jälkeen viet sen kärryn eri paikkaan missä on tollanen kuljetin missä on sopivat urat klapeja kohden ja suppilo mistä tää kuljetin ne puut ottaa. Itse istut vaikka penkillä siinä kuljettimen vieressä ja tökit vinoon menneet puut riviin ja kuljettimen päässä on kelkka ja sylinteri joka painaa vaikka 5 tai miksi ei 10 puuta halkaisuteriä vasten josta kuljetin vie ne taas eteenpäin. Epäilen että työteho tehtyä tuntia kohden on ihan eri luokkaa kuin lapukoneella.
Miksei tossa alla vois olla suoraan halkasukouru ja pitkä tunkki

Ongelma vaan useemman puun peräkkäisestä halkasusta että se nippu ei pysy kasassa vaan ampuu keskeltä pystyyn...
No ei tolla systeemillä kyllä palkkaa enää hommasta jää... Liikaa vaiheita ja hanskanjälkiä.
Nykysellä koneella pääsen hyvällä tavaralla yli 10 irtomotin tuntivauhtiin yhden miehen voimin.
Mikäs tolla vemssin vehkeellä mahtais olla tuntituotos ja kuinka paljon siihen oikeen tarttee kalustoa ja sakkia tekeen?