Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Aiheet - volkkari

Eli renkaat vaihtui 16,9r38->20.8r38 niin pitäs mittari rukata näyttämään nopeus oikein.  Onko käytettävä piuhassa vai onnistuiko mittariston takaa...?
Tuommonen nosturi(vm.-99) hankittiin ja nyt on ihmetelty että tarviiko tuossa tosiaan olla kolme paluu letkua? Kaksi lähtee venttiilipöydästä ja yksi esiohjauksen kahvoilta.
Lähinnä tuossa mietityttää se että tarviiko se tosiaan siitä venttiilipöydästä ne kaks paluuta?  toinen paluista lähtee sivulle kohti nosturin pystytolppaa ja toinen ihan vierestä taivasta kohti,venttiilistö on oikeanpuoleisten kääntösylinterien päällä..
Onko näitä booriholkkeja joita on mm.nelivedonkardaanin liitoksissa saatavana missään kiristettävänä mallina?
Kun etuakselin keinun puslat on kuluneet ja kardaanin keskilaakerikin oli antautunut niin jonkun verran oli varsinkin etummainen liitos(etuperä-kardaani) väljistyny. Tuliskohan uudella kytkentä holkillakaan liitoksesta kolinaton? Tuolla kiristettävällä sais estettyä ettei ainakaan enempää etuperän booritumppia kuluttais. Rasvanipat ois noihinki hyvä olla vaan taitaa jäähä tavan poralla reikä tekemättä kovuuden takia?

Boori on ilmeisesti samaa kokoa kun voimanottoakselissa.
 
Oon vähemmän ollu näitten valttereitten kans tekemisissä, joku varmaan osaa näihin jotain vastausta antaa. :) Onko näissä 6400:sen perien uuden/vanhan mallin välillä eroa välityksissä, uudemmalla tarkoitan sitä paksumpi reisistä. Vanhemmat kun näyttäs olevan  pääsääntöisesti 34"takarenkailla ja uudemmat 38"? Minkälaista kyytiä ne kulkee jos molemmissa ois esim 18.4R38 pyörät?

Onkos 6600 ja 6800 samalla perällä kun nuo 6400:set?
Metsäkärryn teko mielessä. Renkaiksi kaavailtu 14.00-20 tai 16x20..
Hallin nurkassa ois 100x150x8mm putkipalkkia just keinupalkeiksi sopivat pätkät..
napojen väliksihän tulis 14x20 pyörilla 1500-1700mm..
Kantavuutta kärryllä sais olla 10tonnin luokkaa. Paljonkohan tulis kantavuutta tuon palkin puolesta jos siitä tekisi keinut? Osaisko joku laskea tai kertoilla oman kokemuksen perusteella? :)
Tämmöstä.. Meillä on ollu jokusen vuoden tuo kronen vaunu johon on sullojan päälle rakennettu 2x200L pulloille teline. Ratkaisu on muuten hyvä mutta hapon valuminen omia aikojaan on ollu kokoajan riesana. Viime kesänä tais säilöntä-aine kulkea kolmen tippaventtiilin kautta.Ensimmäinen oli letkussa pumpun jälkeen ennen mittaria, toinen jakajatyyppinen mittarin jälkeen ja kolmas suuttimien yhteydessä. Tuo jakaja tyyppinenkin on semmonen limsapullolla viritetty eli siinä veden määrällä/painolla kikkaillaan sen tehoa. Helpoimmaksi ratkaisuksi itselle tuli mieleen magneettiventtiili mutta haponkestävälle kerrottiin hinnaksi ~400€. Oisko kolleegoilla ratkaisu-ehdotuksia??  ???
Korjaamoremontti on pällänsä ja nyt ois keksittävä mikä pinnoite laitetaan uudelle lattialle. Entinen lattia on pihalla ja uuteen tullee myös lämmitysvesiputket tulevaisuutta ajatellen.Tampereella konefoorumissa katoin jotain pinnotetta joka sotketaan valuvaiheessa pintaan.. se näytti lujalta verrattuna pintaan vedettäviin epoksi"maaleihin",valmistaja vaan ei jääny mieleen eikä paikallinen K-maatalouden edustajakaan sitä kelksinyt. Kokemuksia.. mitä ootte laittanu? neliöhintaa? ja muuta asiaan liittyvää..
Sivuja: [1]