Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 105 106 [107]

Viestit - Verku

Hydrauliikka lohkojen hallinta saisi olla sähköllä, kaikki lohkot jo 5400 mallistosta alkaen, sekä neljä lohkoa saisi olla aina vakiona (Vähän maku-asia mutta kuiteskin).

Laatikot on kyllä hienoja ja pelaa pakkasellakin ihan ok.

Ainahan Masseri mukava on ollut ja hyvä sekä varma työkone.


Dyna-4, 6, shift tai VT, aina voittajan valinta    ;D
Niin minäkin oon käsittänyt, että tuossa olis jotenkin paremmat akselit (Dana?) ja pikkusen parempi voimansiirto.... Tiedä sitten onko mainosmiesten puhetta mikä vuosien saatossa muuttunut todeksi. :D

Voin sitten joskus kaivaa tämän viestiketjun takaisin esille kun saadaan pumppu säädettyä ja hieman tuntia siihen, mutta jos jollakin vielä jotakin oleellista tietoa minkä haluaa jakaa niin tänne vaan. :)
Kyllä itse tekemällä hyvän saa.

Kannattaa sitten katsoa ettei käy niinkuin tutulle joka tämmöisen itse "jalosti", muuten tuli hyvä mutta kun se ekan mallin välirunko paisu sen verta isoksi tekovaiheessa että siirtyi levittimen painopiste puolisen metriä taaksepäin, meinasi kahdella säkillä olla etupää aika kevyttä kauraa....... :D

Pienen pajoittelun jälkeen siitä  tuli ihan kelpo vehje, puomi vanhan mettäkuormaa jatko-osa, nousee/laskee sekä ulostuu se 1,5meetteriä...... Sellasesta helppo tehä.
Tietty jos nuokkarikärrykoneen edessä karhotin niin karho menee aina pyörien välistä, ainakin suoraan ajettaessa ja loivissa kaarteissa, silloin ei tarvisi siitä niin piitata. Mitenkähän tiukemmat kaarteet?

Vois toimiakin hienosti jos on tarpeeks iso kone, joka osaa PTO nopeuden muutoksen mukaan muuttaa ajonopeuden, ainakin teoriassa. :D
Autotronicin kyllä pitäs kytkee voimanotto irti, jos jumittaa ja jos jumissa olevaa konetta yrittää pyörimään, esto toimii taas. Ei siis pitäis polttaa pakkoja, jos suojaus on kunnos.

            :o

Tuohan oli hyvä kuulla.

Ei kait tässä muuta sitten kun että ei mahdottomia ruuvailla. ::)

Kiitokset vinkeistä!
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Teli
: 19.02.08 - klo:20:33
Meillä yksiakselinen kuorma-auton akseli, paripyörillä että piisaa leveyttä -> ei oo kiikkerä. Sitten vielä kun kuorma-auton pyörä suht korkea vaikkei maatalousrengas olekaan niin kulkee pellolla ihan ok.

Sen päälle rakennettu keskelle kehto jossa korvakkeet, Rauch:in levittimessä oli pohjassa paikat niille, veto-aisa ja sopiva nivelakseli ja ei kun kovaa ajoa.

Kantaa 2-3 säkkiä, riippuu miten kaukana tarvii käydä. ;D

Juu ja rautaa ei kannata säästää, kannattaa myös miettiä miten tekee ettei tuu turhan korkea, ei paha rasti muuten.....
Kannattaapi kattoa sitten pikkuisen muutakin kuin hintaa, kauhan muodolla iso vaikutus sen murtovoimaan ja täyttyvyyteen -> käytettävyyteen.

Toisin sanoen itse en ostaisi "viivoittimella" piirrettyä kauhaa ikinä, sen kauhan takaseinän/pohjan täytyy
olla viistetty tai pokattu niin että se on pyöreä.

Jos kauhan pohjan takareuna on taaempana kauhan kärjestä kuin etukuormaajan kiinnike, maata vasten käännettäessä kuormaaja yrittää sekä murtaa kauhan kärkeä irti maasta että nostaa aisastoa ilmaan. Kaikkein pahin kauha on "sepän tekemä" laatikko jossa takanurkka on kiilamainen.

Katso siis hyvä, kohtuuhintainen kauha. Sillä tekeminen on paljon mukavampaa kuin sillä vimpan päälle halvimmalla. Voihan hyvällä tuurilla se halpakin olla kerrankin hyvä. :D
Ei kyllä kannata paljoa nimiä ainakaan huudella, kun suomen maassa myyjällä on periaatteessa vielä tuo "isännän oikeus", eri asia tietysti jos tämä kalliimpi myymälä on esim. maahantuojan virallinen kanava, silloin ovat periaatteessa velvollisia myymään uitettuihin yms. vehkeisiin, kunhan ovat ETA-alueelta ostettuja.......

Kyllähän noita kloppia jo istuu käräjillä tarpeeksi kun ovat mustanneet varaosakauppiaden nimiä keskustelupalstoilla, ei nyt edes leikillään yllytetä kun kaikki ei sitä leikkiä ymmärrä.


Asiakas vaan ei aina ole oikeassa  ;)
Eli tuommoisella 120-135 hp pitäis pärjätä jos ei halua kärryn kanssa lentoon lähteä?  ;D
Onko väellä kokemuksia tarkkuus-silppuri noukinkärryistä, malleja?

Aiemmin oli ainakin jotakin juttua että korjuuteho pienempi verrattuna sullovaan vaunuun, entä tuo tehon tarve?
Tunnit?


......jos palataan tähän mistä lähdettiin, tunteja noin 4000.

Millasella käytöllä se 3120 siellä "kylän isännällä" on jos kaksi kertaa menny pakat vuodessa?

Vai onko se perä vain niin naftisti mitoitettu?



mutta ei sitä yhdellä katsomisellakaan oikein osaa mitään sanoa jos ei ole kokemusta. Torro on ainakin ollut  ihan mukava vaunu. Paitsi telin lukitus on jäänyt vähän mysteeriksi kun se yrittää toimia ykstoimisella sylinterillä mutta kyllä sillä pärjää. Vetokuula kannattaa ottaa jos haluaa säästää traktoria ja ajomukavuus on paljon parempi.



Eikö tuo oo samanlainen lukitus kuin esim Taarupin kärryssä, kaksi yksitoimista sylinteriä saman letkun päässä ja painavat eri suuntiin? Sitten kun niiden takapyörien välissä on vielä se poikkirauta niin kun laitat letkuun paineen niin renkaat menee suoraan/lukkoon?
On Dynashift, laatikko pelaa ilman ongelmia, ollut kyllä ihan hyvällä pidolla eikä koneen kanssa ole ollut mitään muutakaan ongelmaa, tarkoitus olisi että jatkokin olisi kivutonta joten sen takia ei liikoja viitsisi "kutitella"...... ;D

Pakopuolen tiivisteet ja turbon kunnon tarkistaminen ei varmaan huono idea kun tämmöiseen rupeaa?

Joo tuosta oon kyllä kans kuullut että noita voimansiirtoja olisi paukkunut kun suodattimet ja öljyt "vähänunohtunukaikessakiireessä"........ :-X
Terve.

Millaisia kokemuksia on massikan 3000 / 6100 sarjan kutoskoneiden tehonlisäämisistä?

Millaisia tehoja olette ottaneet ulos ja kone pysynyt "hyvänä", ei siis ongelmia lämpöjen, normaalin peltotyön yms. kanssa?

Millaisilla tehoilla on hajonnut, mistä hajoaa?

Ulosoton kuulemma saa ainakin hajalle jos liikaa innostuu?

Tarkoitus olis ottaa 3120:sta joku 125-135hp tapilta, nyt tulee vakiot 110hp. (Tractordata.com)

Tuolta löysin yhden ketjun jossa puhuttiin 3095 virittelystä ja siellä mainittiin että tehojen noston jälkeen myös öljytyypit tulisi muuttaa?


Sivuja: 1 ... 105 106 [107]