Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 11 12 [13]

Viestit - Olli tapani

Superpilke on vain pikkupuille. 6-osaan halkasevaa terä on tulossa minulle myöhemmin,eli kokemuksia ei vielä ole.
Nyt on sitten kokemuksia uudesta pilkemaster evosta.On todella nopea,katkaisu on kevyt ja ergonominen
eikä syöttökuljetinta (pöytää ) voi moitttia.Halkaisuun mahtuu reilu puolimetriä paksu pätkä.Halkokonetta ei enää tarvi.
Toivottavasti kestää kovaa käyttöä.
Johtuisiko se siitä "ilmastonmuutoksesta" ??
Vain hapotettu rehu on hyvää tietyille "konsulenteille".Valion ja happoteollisuuden liittoa on nuoremman vaikea käsittää.
Biologisilla menty jo 6 vuotta ja lehmät vielä hengissä.
Onko kokemuksia uudemmanmallisesta pilkemasterista.Katkaisu
36 cm.Käytössä vanha hakkipilke ja vaihto ajankohtainen.
Onko kestävä ja luotettava?(Pilkemaster)
Kulmavaihdeongelma taisi johtua huonosti rasvatuista/vääntyneistä nivelakselinputkista claas 255 paalaimessa. 355 on nivelakselin putkessa 60 asteen vapaaliike, joka irroittaa putken aina sammuttaessa voimanoton.Ei pääse putket juuttumaan.
Paalikoon säätö tapahtuu claas 255 ja 355 paalaimissa portin anturia painavan pultin pituutta säätamällä.Pultti ihan lyhyt paali noin 125 cm ja mahdollisimman pitkä noin 140 cm paali.Heinän laatu ja verkon määrä vaikuttaa myös lopulliseen halkasijaan.255:lla paalasin noin 12 000 vain ketjuremontilla selvisin.Isoja paaleja saa myös,kun unohtaa laittaa virran ohjaimeen ja paalaa ja paalaa eikä merkkiääntä kuulu.Paalissa ei pysy tuota 140 cm enempää rehua,ylimäärä alkaa menemään telojen välistä peltoon.Verkotus toimii355 paalaimessa paremmin kuin 255 mallissa.Johtunee pyöreämmästä paalin muodosta."55 paali on hieman aina soikea.
Oma claas 255 teki nuoresta kuivasta noin 850 kg paaleja,kosteammasta paalien paino 950 kg.Vanhemmasta tavarasta paalit ovat kevyemmpiä.Painot punnittu apevaunulla.255 tekee hyviä paaleja kunhan muistaa lisätä painetta sylintereihin pari kertaa per paali.Pääketju täytyy vaihtaa ensimmäisenä.(5000-8000) paalia.Uusi 355 tekee paaleista pyöreämpiä,kuin 255.Myös silppu parempaa.(terät vähän korkeammalla 20 mm) Painoja ei vielä punnittu.Mps teloja ehkä uskaltaa kuormittaa enemmän 355 :lla,koska laakerointi on järeämpi ja muoto kaareva.Hyvällä kelillä kannattaa tehdä 140 cm paaleja,saa paljon tavaraa lisää paaliin.Painot on punnittu normipaaleilla.
Niin onko siinä oikee Pumppu Stanady [tai sinnepäin ] vai yteispaineruiskutus.
Elholla saa parhaan karhon paalaukseen.Kuhnia saa säädellä enemmän ja silti helposti keskelta paksu karhe.Kestävyyteen en ota kantaa.Itse ostaisin elhon 320 työleveyden takia,jos vaihtoehtona olisi kolmen metrin kuhn.
Olen siirtänyt paalit talouskeskukseen,pahimmat heti syottöön.Muut olen käärinyt udestaan 2-4 kieroksella muovia.Toivottavasti auttaa.Viimeset syöttöön ehkä heinäkuussa.Aikaisempina vuosina ei ole ollut yhtään myyrätuhoja.Varastopaikka on ollut aina lohkon savisin nurkka.
Ehjiiä paaleja ei tule enään vastaan. Kaikkissa on myyränkoloja.Tilanne tällainen täällä E-pirkanmaalla.Onko mitään tehtävissä.Kesään ei paalit säily.
                                                                                                           
Kire 13 tn.Lava nin 4,9m.
Neljä paalia peräkkäin,eli alhaalla 8 paalia ylhäällä 6 kpl.
Jarruista liukkaalla vähän vielä kokemuksia.kesäkelillä tosi tehokkaat.
Ilman kuormaa pysähtyminen turhakin nopeaa,nenä voi olla tuulilasissa...
Tein paalikehästä 40 cm korkeat,30 cm olisi paremmpi kuormauksen kannalta. Etu ja takalaita ylittää  lavan pohjan noin 55 cm.Paalien
halkasija noin 1,35m.Traktori vain 100 hp,kuskin tehoja ei mitattu.
Peltilaidat tiiviit ja hyvin tehdyt,maalaus ruiskulla eli maalikerros ohut.
Tein 13 tn kärryyn paalikehän. sopii 14 paalia kyytiin.
Jarrut ovat mukavat. Peltilaidat jaksaa koota ja purkaa
yksin, jos voimaa on kohtuullisesti.
Minulla kokemuksia turvanasta oy:n erikoisnastoista.
3 kpl ripa.Pito jäisellä tiellä paremmpi kuin ketjuilla.
Renkaan kuluminen hidastuu maantieajossa tosi paljon.
Kestävät noin 2000-3000 tuntia pyörissä.
Sivuja: 1 ... 11 12 [13]