Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 55

Viestit - kkk

Tietääkö joku mistä sais JF silppuriin 1000rpm kulmavaihteen? Saisko ihan uusia tarvikkeena. Jos jollain käytettyjä ylimääräisiä vois kiinnostaa.
Käykö siihen mikään muu kuin JF?

Perinteisessä vanhassa jenkkiauton automaattilaatikossa on ensimmäisenä osana turbiini (joissakin ehkä jo lähes muuntimeksikin nimitettävä, raja on vähän häilyvä limpun sisuskaluista riippuen). Jos on sellaista ajanut niin tietää miten se pehmeästi se lähdössä käyttäytyy. Isokin voima siirtyy kun vaan antaa hanaa mutta tyhjäkäynnin tuntumassa voi ryömiä silkinpehmeästi hyvin pienellä voimalla jos haluaa. Ja kaikki siltä väliltä, kaasua annostellen.

Molemmat ratkaisut ovat melko kestäviä ja loppujen lopuksi teknisesti yksinkertaisia komponentteja. Limpun sisäisellä öljymäärällä voi halutessaan säätää sen jyrkkyyttä.
Vaihteiston korvikkeeksi noista ei ole sillä pidempiaikainen 'luistatus' tuottaa liikaa lämpöä ja siis hukkatehoa.
[/quote]
 Tuossa jenkkiauton laatikossa on vielä "turbiinin lukko" vai mikä se oli nimeltään.. mutta tosi kätevä että ottaa turhan luiston pois.  Taitaa olla jo vanhaa tekniikkaa kun ei mun Volvossa ainakaan taida olla enää sellaista..
kytkinlevy oli ns. kosahtannu, ja osa käpälistä haittas toimia.   ja sit se piiiitkä tanko joka pyörittää esim. hydepumppua oli menettänny osan pooreistaan.     sitä nyt ajan antaessa myöten laitellaan kuntoon....
Mulla olis tuollanen aksila joutilaana...
Mie kunnostin tammikuussa patruuna 60:sen käännön.hammasratas makso n.460verolla.kaksi kiilauraa.hammastanko löytyi nettikoneesta 60eurolla uusi,mutta 3200 mallin oma.3200 mallin hammastanko on n.50mm paksu ja 60:sen alkuperäinen n.40mm.joutui koneistamaan n.10mm pois että sopi nätisti paikalleen.vuosi sitten mulla katkesi hammastanko,hitsari hitsasi sen ja toimi hyvin vuoden.on ihan normirautaa.osat on ylimääräsenä jos kiinnostaa.
Mä taisin sen sulle myydä ;D ? Mun koneen rattaassa oli kaksi kiilauraa ja pyöräytin kerran sen rattaan puoli kierrosta, niin tuli taas monta vuotta lisäaikaa...

Niin taisit myydä.hyvän varaosan myit minulle.kiitos siitä.
Hyvä että tuli hyötykäyttöön  :)
Mie kunnostin tammikuussa patruuna 60:sen käännön.hammasratas makso n.460verolla.kaksi kiilauraa.hammastanko löytyi nettikoneesta 60eurolla uusi,mutta 3200 mallin oma.3200 mallin hammastanko on n.50mm paksu ja 60:sen alkuperäinen n.40mm.joutui koneistamaan n.10mm pois että sopi nätisti paikalleen.vuosi sitten mulla katkesi hammastanko,hitsari hitsasi sen ja toimi hyvin vuoden.on ihan normirautaa.osat on ylimääräsenä jos kiinnostaa.
Mä taisin sen sulle myydä ;D ? Mun koneen rattaassa oli kaksi kiilauraa ja pyöräytin kerran sen rattaan puoli kierrosta, niin tuli taas monta vuotta lisäaikaa...
sais valtun koppiin uuten kahvan/lukon?    kyse 500 malli ja vm 1969 ...   ei taija löytyä netistä?
https://m.nettikone.com/yritys/bigriver?page=1
Siellä on 5satasen hyttejäkin purettuna
Metsätalous / Vs: Akkusaha
: 09.03.20 - klo:17:41
btw,   onko noissa akkusahoissa sama homma kuin sähkösahoissa?    teräketju ei pyöri ilman liipasinta?     meinasin teroittaa makitan piuhakoneen ketjun mut onkin hankalata kun ei saa ketjua pyörimään käsin.
Kyllä pyörii käsin ihan samoin kuin moottorisahassakin... ainakin omassa makitan akkusahassa
https://kilpailutakuljetuksesi.com/
Tämä on hyvä  :) Olen pari kertaa jättänyt tarjouksen ja hyvin on toiminut, ja koneet on tulleet kotiin edullisesti.
Ariterm on aloittanut jälleen toiminnan ja myös säätötulen varaosat saa sieltä. Itse kävin juuri viime viikolla ruuvin hakemassa.
Mä kyllä hiekkapuhalsin itte pari pönttöö jo vuosia sitten. Varmaan 70 luvun tuotteita molemmat.
Toisessa sattu olemaan senverran iso huoltoluukku, että sinne mahtu menemään tälläinen kukkakeppi  ;D
Ei siellä ollut mitään pinnotusta sisällä, mutta ei ollut silti ruostunutkaan. Painepesurilla tuli hyväksi.
Maalasin jollain konemaalilla ja ihmeen hyvin on maalit pysyneet, eli ei mistään ole tullut ruoste läpi tai maali kesinyt.
Vuosi sitten vaihdoin puolet pajan loisteputkista lediputkiin, ja hyvin toimii ja valottaa. Eilen sitten laitoin loputkin, eikä taatusti tarvi takaisin laittaa loisteputkia :D
Huomattavasti ovat kirkkaampia kuin entiset ja syttyy heti kylmässäkin. 12e kpl...
Tehtaalla rantaruottis ne kyllä tietää koneesta "jotain" Ainakin missä olis huolto...
Niinpä, ei oli enimmäinen kerta kun öljyt ovat jossakin ihan muussa pytyssä kuin siellä minne tilattiin. Vai meinaatko että sitä ei ole koskaan siellä eikä missään muuallakaan ollut.
Mä kanssa kerran ihmettelin kun ei vaan tilattua ainetta tullut. Olin juuri soittamassa ja kysymässä, että missä se viipyy, kun tuli mieleen, että tuolla ulkorakennuksen takana on säiliö joka oli pesuun ja maalaukseen menossa, niin sieltähän se aine löytyi. Oli jo muutaman vuoden ollu säiliöt uudessa paikassa, mutta oli ollu joku vanha kuski joka oli käynyt tuolla ulkorakennuksen takana ja vei sinne vanhasta muistista.
Sopivan kokoinen tuurna?
Ei se kyllä poraamalla lähde, tai voi lähteäkkin jos on pärekopallinen teriä..
Sivuja: [1] 2 3 ... 55