Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4

Viestit - pate

Claas 48:n omistajana täytyy ihmetellä, että miten siitä yleisestä räminästä ja rällätyksestä pystyy erottamaan noinkin pikkuvikaiselta vaikuttavan laakerin vinkumisen. Laakerihan on voideltava, liiallinen rasvaaminen saattaa aiheuttaa lämpenemistä. Omaan ryskään on laakerit vaihdettu edellisen omistajan aikana about 1300 tunnin kohdalla kun akseli oli katkennut. Vanhoissa laakerissa ei asentajan mukaan ollut mitään vikaa. Onko laakeri toiselta vai molemmilta puolilta avonainen? Yksi- vai kaksirivinen? Pesitkö rasvat pois ja tutkit laakerin kunnon?
Muutaman minuutin vinkuminen alkaa kun laittaa koneiston käyntiin ja loppuu pätkittäin. Selvästi lämpimämpi kuin olkikelan laakeri vastaavassa ajassa. Kokenut asentaja vaihtoi viimeksi, asennusvirhettä en ensimmäiseksi epäilisi kun itte kattelin vierestä. Lähinnä mietin voisko ulkokehä pyöriä pätkän aikaa mukana, akselissa ei viime vaihdossa näkynyt vikaa.
6 h-auton rengasta etukuormaimeen. Saa painettua karhon matalammaksi jolloin koukku ja vetoaisa ei haittaa
Mikähän mahtaa tappaa 68:n puintikelan laakerin koneen oikealta puolelta parinsadan tunnin välein? Oisko kenellekkään tullu vastaan?
Edellinen laakeri poisotettaessa hyvässä rasvassa eikä käsin pyöritellessä mitään havaittavaa vikaa mutta vinkuu ja kuumenee

ST1 talvilaatua oli (runko)tankissa 8450 Valmetissa ja ajettu viimeksi viime viikon puolivälissä. Viikonlopulla oli pari yötä 30 asteen pakkasia. Sunnuntaina piti lähteä liikkeelle ja kas: kone kulki 200m ja siihen pysähtyi. Lähti kuitenkin uudestaan käyntiin ja sain peruutettua pihaan ja annoin käydä vartin ja yritin uutta lähtöä. Meni pari metriä kauemmas tielle ja taas sammui, sain taas käyntiin ja pihaan takaisin mutta siihen jäi. Oli suodattimissa parafiinimöykkyjä ja vedenerottajan pohjakupissa lisää samaa kökköä. Uudet suotimet laitettu ja hyvin toimi, saa nähdä miten käy kun huomenna pitää aamulla lähteä taas lunta siirtelemään. Myös 305 oli runkotankista huolimatta melkoisen tahmea liikkumaan samalla polttoaineella, laitoin siihen 5 litraa bensiiniä tankkiin ja tokeni hyvään liikkumiskuntoon vartissa sillä konstilla. Rivipumppuiseen kun voi tuon bensajutun tehdä toisin kuin jakajapumppuiseen. Onko tämä nyt sitten ST1:llä myynnissä oleva tavara sitä NEOTin maahantuomaa mannereurooppalaista talvilaatua?
[/quote]

Valtran huollon mukaan ST1 talvilaatu hyytelöityy varastoidessa herkästi. Naapurissa vallu jäissä tämän takia viikon
Pitäisi päättää purkukelojen tarpeellisuus vaunun perään. Onko virheellinen käsitys että kelat purkavat rehun niin matalaan että purkumatka on kohtuullisen pitkä. Nykyinen vaunu ilman keloja jolloin rehun saa vietyä ylemmäksi siiloon, vaunuhan ei kovin korkealle siiloon nouse. Vähentääkö pitkä matala matto siilolla kuitenkaan niin paljon työtä jos rehua joutuu lappamaan rintauksesta ylöspäin suuria määriä. Lisääntyyko purkuaika käytännössä kuinka paljon? Muutenkin mieluummin vähentäisi liikkuvia osia.
Srautmann, Krone ja Claasi taitaa olla merkit joista pitäisi arpoa

onko aine seissy liian kauan?
[/quote]
Ei oo muuten mutta haittaisiko vanhat 30 litraa johon lisättiin uutta 400 litraa? Ei oo kuulemme taaskaan ikinä kenelläkään muulla tapahtunut näin.
Kätevältä näköjään onnistuu mahdottomatkin.
Onko muilla kyseinen aine sakkautunut säiliön pohjalle tukkien imusiivilän. Säiliötä ei ajettu täysin tyhjäksi ja kolmantena päivänä alkoi siivilä tukkeutua. Pohjalla oli paksua sakkaa muutaman sentin kerros. Säiliö huuhdeltu happojen jälkeen joten korkeintaan hajua olisi pitänyt olla jälellä.
http://www.engzet.com/index.html

Tuolta ostin langattoman, 2 vuotta puimurin perässä ilman murheita. Muistaakseni 4 kameraa sai kytkettyä värinäyttöön, vaatii näköyhteyden antennien välille joten lisäantennit taitaa tulla tarpeeseen. Kesko myy samaa kameraa mutta hieman eri hinnalla
Vetelissä tehdään 0400-361993 Klemola Asko
Kasvintuotanto / webwisu
: 16.03.10 - klo:08:21
Onko kukaan vaihtanu wisun webwisuun? Minkälaisia käyttökokemuksia, jääkö joku käyttökelpoinen ominaisuus pois wisuun verrattuna? Wisussa olevinaan tavaraa paljon, harvoin käyttävällä hyviäkin ominaisuuksia hukassa.
Latta-Aihiolta raudasta eikä pellistä tehtyä ruuvia, laita ruuvin päähän kaksinkerroin parikymmentä senttiä niin menee pitkän pätkän ilman murheita
Näkyy olevan palautus kesäkuun alun jälkeen käytetystä löpöstä 2,1 snt suurempi kuin keväällä käytetystä. Kokonaismäärä jaetaan kuitenkin tasan verottajan toimesta vaikka harva taitaa keväällä jyviä kuivailla ja karjatiloilla suurin kulutus on syksypuolella vuotta. Omalla kohdalla jää n. 300€ saamatta todelliseen käyttöön verrattuna. Oishan senkin voinut käyttää huvituksiin.
Onpa tiukkaa touhua, teuraskuskin kommentti puuttuvasta merkistä oli että " putoileehan niitä merkkejä kuljetuksen aikana ja joutuu hukkaan. Täytetään lappunen teurastamolla jos tarkastuseläinlääkärillä on huono päivä". Tämä on minusta ainut järkevä tapa toimia. Kunhan toisessa korvassa on edes punainen lätkä niin kyytiä tulee.


taaruppi/kvernelanti meni maahantuojalle takas ku ei sekoittanut laakasiilo rehua vaan tukkeutui. junkkarin pystyruuvista ei varmaan tarvi mainita mitään.. 

Mistä tukkeutuminen johtui? Kokeilla ollut yksiruuvinen faresin vaati sekoittaakseen vastaterät sisälle ja tyhjentyäkseen piti vetää terät ulos, muuten jäi vastaterän verran tavaraa ulkokehälle.

Sekon vaunu on varmasti toimiva mutta 30 cm liian korkea. Taaruppi ja Kuhni tällä hetkellä vahvimmat ehdokkaat täysin musta tuntuu oletuksella 
Koneet, laitteet ja tekniikka / apevaunut
: 10.04.09 - klo:20:43
Pitäisi valita vaunutarjouksista paras tiistaihin mennessä. Koko 18 m3, Taaruppi, Kuhn, Jf ja Faresin sopii pystyruuvivehkeistä sisälle, Lavalin vatkulista ei vielä tietoa. Vaakaruuvi ei taida taakse tulevan luukun takia toimia. Hinnoissa ei juuri eroa, 46-49000 euroa. Löytyiskö kokemuksia kun ite ei pysty laittamaan järjestykseen?
Sivuja: 1 2 [3] 4