Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11

Viestit - nakkisormi

Mistä se ruuvi löytyy? Yritin äsken nopsasti etsiä kun kävin konehallissa ja penkki odottaa pöydällä. En löytänyt mitään kuusiokoloruuvia... Voiko siis kompuran ääni muuttua tuon takia vai onko se rikki kun se ääni on nykyään ehkä hieman vaimeampi ja elottomampi. Muuta kielikuvaa en sille keksi :D vai onko kompura vaihdettava?
Voinko lyödä johdonpäihin 12v akkulaturin ja tutkia sen avulla penkkiä pöydällä? Tarviiko olla sulake välissä? Olen vähän nakkisormi näiden sähköjen kanssa...
Jontikan vm -97 ilmapenkki Grammer msg95a lopetti yhteistyön. Penkki ala-asennossa ja vipua nostamalla kuulee kompuran pyörivän mutta mitään ei tapahdu. Ääni tosin on hieman erilaisempi kuin ennen eli jotain häikkää siinä varmaan on. Painetta se siis ei tee. Onko kokemuksia tällaisesta? Irroti  penkin mutta paha sanoa onko kompura rikki. Onko ainut vaihtoehto lyödä uusi kompura kiinni ja koittaa sillä tavalla? Miten olette liittäneet kompuran ilmaletkut kun tehtaan puristusliittimen joutuu irroittamaan jos kompuran irroittaa.
osaako joku sanoa käykö tämä http://www.ikh.fi/Traktori-_ja_konetarvikkeet/Ohjaamotarvikkeet#!506_506kt_tid29090 kompressori tuohon istuimeen? Vanhassa kompurassa lukee vaan 404.162 12v
Googlen kääntäjän mielestä Valtra on suomeksi New Holland..  ;D

Lainaus
Mjölkbonden Jan Eriksson i Lumparland köpte våren 2012 en Valtra 142D från åländska återförsäljaren Mariehamns Parti.

Maanviljelijä Jan Eriksson Lumparland osti keväällä 2012New Holland 142d Ahvenanmaalta jälleenmyyjältä Mariehamns Party.

Mikä on uusi Valtran vannevärin värikoodi? Uudella tarkoitan ainakin tämän ja viimevuoden aikana valmistuneita Valtroja. En tiedä onko värikoodi vaihtunut joku vuosi, mutta muistaakseni viimeisten lähivuosien aikana on vaihtunut, samoin runkoväri. Pitäisi hommata paikkamaalia paripyörien aiheuttamien vaurioiden maalaamiseen. Saako oikeaa väriä Valtran liikkeestä kilikalipullossa?

Tarkka jannu oot.

No kyllä minä myönnän tarkkakin olevani, mutta oli liian pitkät paripyörien ketjut hakanneet uuden Valtran vanteiden maaliin häiritsevät jäljet eikä nyt muutenkaan ole kiva jos vanteet alkavat heti olla täynnä ruostepiskoja.
Mikä on uusi Valtran vannevärin värikoodi? Uudella tarkoitan ainakin tämän ja viimevuoden aikana valmistuneita Valtroja. En tiedä onko värikoodi vaihtunut joku vuosi, mutta muistaakseni viimeisten lähivuosien aikana on vaihtunut, samoin runkoväri. Pitäisi hommata paikkamaalia paripyörien aiheuttamien vaurioiden maalaamiseen. Saako oikeaa väriä Valtran liikkeestä kilikalipullossa?
Vähän kyllä hävettää myöntää, mutta sulakehan se vain oli. En tiedä tarkasti mitä sen takana on sen kohdalla oli muistaakseni vain salaman kuva. Tai ainakin sen sulakkeen vaihtamalla vilkunta loppui.  Mielestäni tsekkailin niitä jo kyllä ennenkö tänne kirjoittelin ongelmasta.
Oli hieman erikoinen ongelma, sillä aluksi sain vilkkumisen hetkeksi loppumaan muita sulakkeita käyttämällä irti (ja katsomalla, että ehjältä näyttää) ja laittamalla takaisin. Ajattelin jo, että homma toimi, mutta hetken päästä vilkutus alkoi taas. Sitten vasta löysin rikkinäisen sulakkeen, jonka vaihtamisen jälkeen ei ainakaan ole vielä mitään ongelmia esiintynyt.
Eli homma kunnossa!
Millä tavalla porukka täyttää kylvökoneitaan? Laitatteko itse suursäkkeihin, täyttökärryihin, siilosta kierukalla vai miten? Entä missä välissä peittaatte ja millä?
Jontikka 6400 rupesi 30 km maantieajon jälkeen vilkuttamaan kaikkia kolmea suuntavilkkuvaloja eli tämän linkin kuvan http://manuals.deere.com/omview/OMAL179677_22/graphics/LX1030683.gif mittariston valoja numero 13 ja 14 yhtä aikaa sekä huutomerkkiä mittaristossa ja sivupaneelissa. Traktorin ulkopuolella suuntavilkut eivät kuitenkaan vilku eikä ne vilku vaikka kääntäisi vilkkuviiksestä.

Mitä kone yrittää sanoa? Ei lähtenyt sammuttamisella eikä n. puolen tunnin seisonnan jälkeenkään vielä.

Öljyjä ja nesteitä näytti olevan riittävästi kun nopeasti vilkaisin, eikä mikään vipukaan pitäisi olla päällä eikä ollut myöskään maantieajon aikana minkä jälkeen vilkut rupesivat vilkkumaan.
Missä myidään Volvo BM500 -malliin käsijarruvaijeria tai minkä vehkeen vaijeri sinne sopisi? Osaako joku sanoa?
Siinähän on engelsmanni Natikan voimansiirto/perä, luulisin että IH 484-784 sarjan vaijeri sopisi. hytti on tietysti erilainen, mutta luulenpa vaan että kahvasysteemi olisi natikan peruja. Voi saada tarvikkeenakin, saattaa olla Agritekin tiskillä hintava, mutta kysäistä kannattaa.

Joo Internationalin perä siinä on, mutta mallista en tiedä. Joku väitti, että 475 on sama perä, onko tässä perää :D? Olisi helpompi hakea heti oikeanlainen vaijeri.
Missä myidään Volvo BM500 -malliin käsijarruvaijeria tai minkä vehkeen vaijeri sinne sopisi? Osaako joku sanoa?
No mitenkäs tuo hinausnopeus? Uskaltaako vetää 50km/h maantiellä kumpaakaan? Onko saatavilla nämä nopeudet sallivaa rengastusta tehtaalta?
Pellot eivät ole hirvittävän kivisiä eikä mäkiä ole yhtään. Onko eroa siinä miten tuo N143 Valtteri (160 hv) äestä tulee vetämään? Etuladalla olisi tarkoitus siirrellä kuoppiin täytettä yms. Tuskin tulee 6m äkeen kanssa teho-ongelmia?

Tarjous on Väderstadista saatu ja ihan varteeotettavalta vaikuttaa ainakin mitä käytettyjen hintoja katselee ja vertaa niihin...

Voiko kumpaakaan vetää 50km/h tiellä kun siirtymät ovat pitkiä itsellä? Ja jälkihara ilmeisesti parempi kuin varpajyrä kun mainittua nurmiviljelyä ei ole viljatilalla?
Äkeen ostoa suunnitteilla. 6m haetaan. Maalajit vaihtelee kukkamullasta saveen ja rapamaitakin muutama. Tasaisia pitäisi pelloista saada ja siihen auttaa toivottavasti crossboard-etulata...?
Potila Master ja Väderstad NZ-Agressive ovat tällä hetkellä vaihtoehtoina ja haluaisin kuunnella hyviä ja huonoja puolia molemmistasta. Toki muistakin saa ehdotuksia heittää.
Jos uuden ostaa niin onko jokin "pakollinen" lisävaruste mitä suosittelette? Saa toki myös vinkata yv:llä käytettyjä mikäli tietää hyviä ;)
Mistä löytyis uudet palat kätevästi tuonne vetokoukun nostotankojen yläpäihin? Tarvis olla ne tapit sekä "kiinnityslaipat". Reiät on kulunu soikeiksi ja tapitkin on kulahtaneet. Ollut liian kireällä ja nostovarret ylhäällä rytkytetty kärryjen kanssa  :'( :-X
Saako uusia sarjoja sopivalla hinnalla jostain marketista vai pitääkö askarrella itse? Kone JD 6400.
Ilmat lämpes ja vipu alkoi toimia itsestään taas... Ilmeisesti siis vettä jossain, mutta missä? Aiheuttaako vesi tuolla mainituissa lohkon putsattavissa kohteissa tällaista?
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11