Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 11

Viestit - nakkisormi

Heps. Yritin pestä tuossa äestä talviteloille kevään jäljiltä. Tai suurimmat paskat on pesty jo tuossa kesällä, mutta kiireiden vuoksi vielä jäi silloin viimeistelemättä ja seisonut pihalla siitä asti. Viimeistelyllä tarkoitan, että siinä on sellainen kerros paskaa mikä ei meinaa lähteä millään aineella. Yritin Wurthin tehopesulla, Kärkkäiseltä ostetulla raskaille koneille tarkoitetulla vaahtopesuaineella ja vaahdottimella ja myös jotain suihkutettavaa motonetin liuotinpesua koitin. Ei lähde millään. Ainoastaan hinkkaamalla käsin, tai oikeastaan kunnolla jynssäämällä saan lian liikkeelle ja sitten lähtee huuhtelemalla pois. Ja bensaan kostutetulla rievulla sain liikkeelle lian kun kokeilin testiksi. Kerros on sellainen tahmaisen oloinen vähän kuin pölyllä kyllästettyä vaseliinia olis oikein ohut kerros koko äkeen päällä.

Viime kesänä pesin sen hyväksi ja sain lian pois, vedin päälle paikallisesta agrimarketista haetun kone- ja laitesuoja-aineen. Ohut kerros. Lykkäsin sen jälkeen konehalliin. Puintiajaksi jouduttiin ottamaan se pihalle kun viljakärryjä piti mahtua halliin enemmän. Nyt sitten keväällä otettiin se talven jäljiltä töihin ja siitä asti ollut pihalla auringossa...

Voiko tuo laitesuoja-aine jämähtää auringossa nuon lujaan vai mitä prklttä tuossa on tapahtunut kun ei lähde millään aineella. Purkin kyljessä lukee suurin kirjaimin, että suoja-ainetta ei tarvitse pestä pois koneesta. Millä aineella seuraavaksi koitan? Olisi kiva saada paska pois ennen seuraavaa suoja-ainekerrosta. Ei koko saakelin äestä viitsisi alkaa käsin hinkkaamaan vaan kyllä aineen pitäisi se saada isiitä irtoamaan edes kohtuulliselle tasolle. Käytössä on vain kylmävesipesuri ja kylmä vesi.
Heps. Uus ruisku tuli ja harjoiteltu sitä. Kemikaalien täyttölaite toimii muuten hyvin, mutta tyhjäksi imettyä lykkää säiliöstä nestettä täyttölaitteeseen pari kolme litraa vaikka mitä tekisi. Miten täyttölaitteen saisi imettyä tyhjäksi niin, että se myös pysyy tyhjänä?
Entä miten 5500 ohjainlaitteen saa näyttämään miten paljon säiliössä on vielä nestettä ja paljonko sillä ajaa vielä? Nyt niistä näppäimistä painamalla näkyy näytöllä vain nollalukemia...
Meillä olis myynnissä VM suorakylvökoneen välijyrä. Se on metallitela. 2000 vuonna oli sellainen koneessa uutena ja jäänyt nyt ylimääräiseksi. Laita yv jos kiinnostaa.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: kiva
: 17.03.16 - klo:22:24
Sielä on huoltokatko. Alkanu eilen ja kestoksi kerrottiin 12-36 tuntia, joten älä huoli kyllä se palaa.
Kasvintuotanto / Vs: Ruiskutusurat
: 07.03.16 - klo:16:56
Aloitus pisimmästä sivusta ja jätetään 1 ruiskun leveys päisteeseen kylvämättä. Lopuksi päisteet. Jos haluaa hifistellä, jätetään pisimpäänkin sivuun päiste, niin saa lopuksi ajella pellon ympäri ja ei tarvitse tallata kylvettyä lainkaan. Näillä hiesusavilla kylvöksen päälle takapyöräkoneella litattu jää tyhjäksi, siksi tämä kikkailu.

Millä tavalla varmistat että jää se 1 ruiskun leveys kylvämättä? Ettei päistettä ajaessa tule päällekkäinkylvöä?
Kasvintuotanto / Vs: Ruiskutusurat
: 06.03.16 - klo:09:47
Miten kylvätte ruiskutusurat? Nyt on tulossa uuteen koneeseen ruiskutusurat mahdollistava automatiikka ja ennemmin saanut kylvää pelto siinä järjestyksessä kuin ollut helpoin. Kuvioltaan pellot vaihtelevia kiilamaisia ja ihmeellisen muotoisia muutenkin. Vain muutama suorakaide tai neliö.
Ajattelin että paras varmaan on jos kiertää viisi kierrosta ympäri ja sitten pisintä sivua ees taas, mutta se aiheuttaa sen että päisteessä joutuu aina tallaamaan jo kylvettyä. Kolmen metrin koneella tallausta tulee päisteessä paljon ja sitten sielö ei kasva mitään. Mikä olisi hyvä systeemi?
Mikä hyöty tai mihin nuota kiekkoja tarvitaan takaharan takana?https://youtu.be/tfcZQxo5WHc tuossa videossa on sellaiset. Näyttää olevan hydraulisesti laskettavissa alas. Liittyykö ajouriin?
Heps. Uutta kylvökonetta ajateltu. 3m VM on ennestänsä vuosituhannen alkupuolen mallia. Nyt mielenkiinto on uudessa ds-vantaisessa koneessa. Onko kokemuksia? Entä varustus, onko etulata hyvä? Sellaista ei vanhassa ole. Sivuviiksistä en tiedä onko enemmän tiellä täytettäessä kuin hyödyksi pellolla kolmemetrisen koneen kanssa? Ei kokemusta niistäkään. Onko tasovahdit luotettavia? Kertokaa vinkkiä ja kokemuksia.
renaavat napit, penkin anturi, karsaanin etupään pultit ja taidettiin siitä vähän kytkinkoppa/öljypohjaakin vahvistella. Yksi ulosoton pakkakin on poltettu ja sitä en vielläkään tiedä että johtuko käyttäjästä vai koneesta.
Noita ei ole ollut itellä. Mutta, onko kellään muulla tällaista ilmiötä, että suunnanvaihtimen ollessa parkkiasennossa, akun merkkivalo vilkauttelee satunnaisesti äänimerkin kanssa. Liittyy ihan selkeästi siihen, että tässä asennossa koneen kierrokset putoavat, koska normaali vapaasennossa tätä ilmiötä ei ole.

Ei sinänsä haittaa, mutta kiusallinen ominaisuus. Mielestäni väheni, kun tuota hihnasysteemiä on mulkattu, muttei ole kokonaan poistunut. Huoltomiehen kanssa sovittiin, että tutkaillaan aina normihuoltojen yhteydessä, jos keksitään jotain lisää. Tähän mennessä tarkastettu oikealta sivulta pääsulakkeen kytkentä. Kyllä, sieltä löytyy johdosta sellainen umpinainen motti, joka sisältää 50A sulakkeen. Se on melko kiinteä paketti, kasattu Meksikossa, jollain oli sellainen vika, että tuon sulakkeen ruuvikiinnitys oli jäänyt löysälle ja teki sitten ongelmia. Sulakkeen on joku joutunut vaihtamaankin, maksaa yli 100e. Toinen tutkittu paikka oli päävirtakytkimen solenoidi. Oli jätetty liitokset löysälle kokoonpanossa ja aiheutti koneen halvaantumisen. Nämä nyt tarkisteltu ja lisää tutkitaan, mutta vinkkejä otetaan vastaan...

Kuulostaa tutulta. Meidän 143 ht3 ilmottelee samalla tavalla. Mutta ei aina. Silloin tällöin vain.

Mitenkäs tuon 143 virittely? Onko kukaan harrastanut sitä hitech 3:n kanssa? Vetää jotenkin todella laiskasti 6m potilaa ja kärryjä viljakuormalla... Mitä sille kannattaisi tehdä, ennemmin en ole traktoreita viritellyt ja niin paljoa ei haluta tehoa että rupeaa paikat hajoamaan. Mutta pientä pirteyttä tarvisi saada.
Ihanaa, kun löytyy kohtalotoveri.. :)
Toi akun merkkivalon vilkuttelu voisi siis olla ihan ominaisuuskin ??? Mielestäni huoltomies sanoi, että tämän hihnan kuuluisi lämmettyään hiukan kiristyä. En ole huomannut mitään eroa, onko kone kylmä tai kuuma, paljon valoja päällä tms. Tuntuu siltä, että potku ei vaan riitä tai on joku muu häikkä.

Kyllähän tämän vehkeen pitäisi vetää kuuden metrin äestä vaikka poikittain. Se on itselläkin osto-ohjelmassa, sitten joskus. Oon kyllä samaa mieltä, että laiskan oloinen, vähintään alakierroksilla. Huomaa täysien kärryjen kanssa, että vaikeesti lähtee liikkeelle. Kaasua on poljettava ja kierroksia oltava reilusti tai hyytyy pahasti. Moottorin käytös on ihan erilaista kuin täysin mekaanisen 6800:n, joka kyllä jaksaa vetää samat kuormat terhakkaasti reilusta tuhannesta kierroksesta alkaen. Testailin kummallakin koneella kuormien ajoja loppusyksystä ja tuntuma on hyvin mielessä. Olen myös suhtautunut aina vastahankaisesti koneitten virittelemiseen, mutta niin vain sanoi huoltomieskin, että moottoriohjelman mulkkaus on ainoa parannuskonsti. Tehottomuutta on valitellut yks jos toinenkin ja muuten ei ole tilanne korjaantunut. :(

Joo en minäkään perusta nuosta virittelyistä, mutta kyllä mielestäni 160 hv pitää näkyä paremmin kuin nykyisellään.  Potilas tulee kyllä perässä hyvin, mutta ladan eteen kun alkaa keräämään multamaalla tavaraa alkaa kyllä koneesta puhti loppumaan. Samoin 15 motin Kiret kun viljakuormalla kiihdyttää risteyksestä on kiihdytysmatka pitkä kuin nälkävuosi. Suurta eroa ei siinä huomaa 100 hp 6400 John Deereen. Eikä se niin voi mielestäni olla. Mutta kun sen vauhtiin saa on ajo kyllä mahtavaa. 50 loota löytyy ja sillä kun ajaa cruisella n. 43km/h on ajo kyllä mukavaa. Löytyy hytti- ja etukuormaajajousto ja niillä pärjää hyvin.

En oo itse kyllä huomannut mitään vaikutusta tuolle valon vilkkumiselle ja äänimerkille sillä onko kone kylmä tai kuuma. Tai mitään muutakaan. Aina välillä se sitä ilmoittelee. Joskus oli pidemmän ajan ilmoittelematta ja luulin sen jo poistuneen kokonaan, mutta tuli se sittenkin takaisin.
Paria vikakoodia kone heittelee, mutta niillä ei ole vaikutusta tuohon eikä ne muutenkaan aiheuta toimenpiteitä kuulemma.

renaavat napit, penkin anturi, karsaanin etupään pultit ja taidettiin siitä vähän kytkinkoppa/öljypohjaakin vahvistella. Yksi ulosoton pakkakin on poltettu ja sitä en vielläkään tiedä että johtuko käyttäjästä vai koneesta.
Noita ei ole ollut itellä. Mutta, onko kellään muulla tällaista ilmiötä, että suunnanvaihtimen ollessa parkkiasennossa, akun merkkivalo vilkauttelee satunnaisesti äänimerkin kanssa. Liittyy ihan selkeästi siihen, että tässä asennossa koneen kierrokset putoavat, koska normaali vapaasennossa tätä ilmiötä ei ole.

Ei sinänsä haittaa, mutta kiusallinen ominaisuus. Mielestäni väheni, kun tuota hihnasysteemiä on mulkattu, muttei ole kokonaan poistunut. Huoltomiehen kanssa sovittiin, että tutkaillaan aina normihuoltojen yhteydessä, jos keksitään jotain lisää. Tähän mennessä tarkastettu oikealta sivulta pääsulakkeen kytkentä. Kyllä, sieltä löytyy johdosta sellainen umpinainen motti, joka sisältää 50A sulakkeen. Se on melko kiinteä paketti, kasattu Meksikossa, jollain oli sellainen vika, että tuon sulakkeen ruuvikiinnitys oli jäänyt löysälle ja teki sitten ongelmia. Sulakkeen on joku joutunut vaihtamaankin, maksaa yli 100e. Toinen tutkittu paikka oli päävirtakytkimen solenoidi. Oli jätetty liitokset löysälle kokoonpanossa ja aiheutti koneen halvaantumisen. Nämä nyt tarkisteltu ja lisää tutkitaan, mutta vinkkejä otetaan vastaan...

Kuulostaa tutulta. Meidän 143 ht3 ilmottelee samalla tavalla. Mutta ei aina. Silloin tällöin vain.

Mitenkäs tuon 143 virittely? Onko kukaan harrastanut sitä hitech 3:n kanssa? Vetää jotenkin todella laiskasti 6m potilaa ja kärryjä viljakuormalla... Mitä sille kannattaisi tehdä, ennemmin en ole traktoreita viritellyt ja niin paljoa ei haluta tehoa että rupeaa paikat hajoamaan. Mutta pientä pirteyttä tarvisi saada.

Koneagriassa tuli kateltua piennarmurskaimia omaan käyttöön. Iski silmään kiinalainen Mateng bcr 200. Hinta houkuttelee.
Käyttö olisi peltojen ojanpientareet syksyisin ja kesantopeltojen niittoa. Paremmat merkit tuplasti kalliimpia...
Onko kellään kokemuksia?

Minulla on sellainen, tosin ei ole nimeä lainkaan, mutta sama kone kylläkin. Halvalla hinnalla ei saa sitä mersua, mutta toimivan koneen kylläkin. Ne 8.8 teräpultit kannattaa vaihtaa heti kovempiin, hajottaa kiinnikkeet kun hajoo ja terä lähtee vauhdilla. Oma makso kyllä puolet siitä mitä se kone näyttelys.   

Kuinka paljon ja millaista ajoa laitteelle on tullut? Mistä hommattu kun puolella päästy?
Koneagriassa tuli kateltua piennarmurskaimia omaan käyttöön. Iski silmään kiinalainen Mateng bcr 200. Hinta houkuttelee.
Käyttö olisi peltojen ojanpientareet syksyisin ja kesantopeltojen niittoa. Paremmat merkit tuplasti kalliimpia...
Onko kellään kokemuksia?

Rautakehikossa suur-osina Kellfriltä hyvin paljon komponenteiltaan samanlainen noin 500€ edullisempi. Onhan siinä tarkistelua ja kiristelyjä, mutta samalla tulee kone tutummaksi. On päivän näpräämiselle 500€ ihan hyvä tulos. Väri Kellfrissä on semmoinen maastonvihreä, et joutuu vähä puskista haeskelemaan.

-SS-

No kyllä katselin Kellfrinkin tuotetta, mutta tuo Mateng näyttää siihen verrattuna asteen jykevämmältä... tiedä sitten totuutta.
Lisäksi Mateng on 2m leveä ja Kellfri taisi levein olla 1,8m jos muistan oikein. Saisi se tuon 2m olla, olisi joutuisampi.
Koneagriassa tuli kateltua piennarmurskaimia omaan käyttöön. Iski silmään kiinalainen Mateng bcr 200. Hinta houkuttelee.
Käyttö olisi peltojen ojanpientareet syksyisin ja kesantopeltojen niittoa. Paremmat merkit tuplasti kalliimpia...
Onko kellään kokemuksia?
Pieni vika ja halpa korjata verrattuna, jos penkin joutuis uusaamaan. Mutta muistelen, etten itse ottanut penkkiä edes irti kyseisen vaivan takia.

Joo korjaus ei maksanut muuta kuin hermoja kun ei meinannut aluksi vikaa sulakkeelle löytyä.
Ja tuo alkuperäinen ruuvinlöysyys olisi kyllä ollut helpompi tehdä penkki kiinni hytissä. On se vain niin prkleen raskas mullistaa pois ja takaisin hyttiin.
Joo ongelma löytyi. Se oli se kuusiokoloruuvi jonka takia "mäntä" oli täysin irti.
Pistin penkin takaisin niin se poltti sulakkee  heti kun meinasi nostaa. Vikapaikka oli tuo sama mäntä joka ei mahtunut tai jaksanut pyöriä ilmeisesti sielä sylinterissään. Öljysin vähän sylinteripintoja ja tärkein oli varmaan että jätti sylinterin kierteitä hieman ruuvaamatta jolloin tilaa jäi liikkeelle enemmän.
Mutta nyt taas skulaa. Huhhuh, pieni vika, valtava homma.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 11